Anonym (Abort) skrev 2014-12-16 22:38:51 följande:
Jag som egentligen hade hoppats på några solskens historier. Men känner mig bara mer fast besluten att jag vill ha kvar barnet. Killen vet om att jag troligen inte kommer klara av att göra aborten i morgon, och han både förstår det och inte. Och att han nog kommer behöva lite tid om jag inte gör den, vilket jag verkligen kan förstå. Vet någon här hur bm reagerar om man kommer till tiden men inte slutför det. Alltså att man ångrar sig på plats. Tycker de man bara är besvärlig eller har ni varit med om det någon gång?
När jag var hos kuratorn sa hon att det är lättare att boka en tid för abort och sedan avboka om det inte känns helt rätt, än att dra sig för att ringa samtalet och boka tid för abort fast man egentligen inte vill.
När jag förra veckan besökte gyn-mottagningen för att ta första tabletten satt jag och grät mängder, min sambo var med och såg hur tufft det var för mig. Hon tittade på mig flera gånger och frågade "och du är säker på detta nu?" jag hade ju lika gärna kunnat säga att jag inte vela, tror inte att hon hade sagt något illa om det, snarare bättre att jag gjorde som jag isf kände för.
Nu var jag bara less på situationen, att må dåligt i en graviditet som dessutom är väldigt oönskad av pappan gjorde ändå att jag valde (mot min egen vilja) att göra abort. Jag har som sagt, en vecka efter idag, fortfarande jobbiga med att träffa folk, vill gärna bara sitta inne i tryggheten i mitt hem eller umgås med mina vänner som gör mig glad, jag har fortfarande svårt att inte snäsa mot min sambo och känner fortfarande en stor besvikelse på honom.
Behåller du får du ju ha i åtanke att du kanske blir ensam med hela ansvaret och är du beredd på det? i mitt fall hade jag kunnat bli ensamstående med tre barn ifall det skulle bli så illa. Nu kan ju även denna abort gå så illa att vi faktiskt inte hittar tillbaka och istället separerar med två barn, lika hemskt men ekonomiskt sett bättre ensam med två barn än tre. Det var nog det som ändå gjorde att jag valde aborten i mitt fall :/