Ni som gjort abort för er killes skull
Idag är det en vecka sedan jag tog första tabletterna för min abort, började blöda i onsdags.
Vi har varit ett par i sex år snart och har tillsammans två barn, upptäckte för 3veckor sedan att jag var oplanerat gravid. Sämsta tajmingen iom att han precis sagt upp sig för att göra något annat och det förra jobbet gav en riktigt bra lön dvs nu blir inkomsterna radikalt minskade (första tiden). Jag förstod ju självklart hans resonemang att det inte passade just nu men det var ju det som var, att det var just då jag råkade bli gravid.
Det var jobbiga veckor innan aborten, jag full i hormoner och han med sina känslor och åsikter. Hade han sagt att "vi behåller" hade jag gjort det med glädje, men jag kunde inte sätta ett barn till världen utan hans "tillåtelse" jag vet att det inte var optimalt just nu men när man väl var gravid blev det otroligt jobbigt att ta beslutet. Värst var att jag och min åsikt var den avgörande, måndagen dagen då jag tog första tabletten var hemsk. Grät så ögonen var rödsprängda och sov i 14h. Nu drygt en vecka senare börjar jag bli människa, skönt att alla graviditetssymtom är borta då jag var helt utslagen av trötthet, hunger, illamående, yrsel osv. Nu börjar jag kunna prata med min sambo utan att omedvetet "hugga" mot honom. För nog alt har detta tärt på oss båda. Vår största oro var min, att bli ensam med tre barn och hans, att bli ensam med två barn dvs jag var orolig att om vi hade behållt att det skulle leda till att vi gick isär och hans oro var att aborten skulle tära på oss att vi går isär, han stöttade mig i vilket beslut jag än tog men vela själv till 99% att det blev abort. Nu återstår att se hur vi tillsammans ska ta oss igenom detta för nog allt kommer det att krävas en hel del jobb från oss båda.
Jag kan inte älta i historia, men det gör mig så ledsen att tänka på syskonet vi aldrig fick. Och alla nära vänner som ska ha i samma veva som man skulle ha varit föräldraledig med samtidigt. Först efter en vecka som jag orkar ut bland folk och umgås med vänner, jag har blivit väldigt hemmakär och vill inte umgås med folk, eller dom som står mig nära och som gör mig glad går bra men tanken på att sambons familj eller gemensamma kompisar ska kika förbi får mig att vilja låsa in mig i sovrummet. Förstår din situation och lider med dig, jag tänker aldrig någonsin igen sätta mig i denna sits :( många kramar till dig TS.