• Hawtan

Kvinnor gillar inte sex, punkt!

Jag är trött på alla "experter" som menar att kvinnor och män gillar sex lika mycket! Det är ju, naturligtvis, inte sant!

Kvinnor vill ha ett förhållande, sex är ett redskap i början för att försöka vinna den man som hon vill ha. Sex är sedan en nödvändighet att få barn. Efter detta, när mannen är vunnen och barnen födda, försvinner intresset för sex helt hos kvinnor. För om kvinnor gillade sex lika mycket även efter vunnet förhållande och barn, så skulle det finnas samma fenomen för hetrosexuella som i bögvärlden, ställen där man och kvinna kan mötas för sex, sex och sex. Så är det ju inte, bevis nog!

• Svar på tråden Kvinnor gillar inte sex, punkt!
  • Anonym (till viss del)
    sextiotalist skrev 2014-12-28 12:34:03 följande:
    vi lever tydligen i olika världar, 50+ och har en låg sexdrift, men jag gillar att ha sex med min sambo. Men inte med någon annan.

Mina väninnor har också ett sexliv. Med sina män/sambos.

För mig har sex och känslor ett stort samband. Inga känslor, inget sex.

Min sambo är snart 60 och lever inte i celibat. Jag råkar veta att hans pappa, 80+ fortfarande har ett sexliv med sin hustru sedan ungefär 40 år tillbaka (tips kvinnor emellan när man kommit in i menopausen)
    Det handlar inte om att vilja ha sex med vem som helst, det handlar om att vilja ha sex med den man älskar. Sen är det ju en fråga om vad ett sexliv innebär för dig och för din man. Om en tycker om att gosa upp sig i soffan 50 dagar på raken och sen ha sex en kväll för att sen gosa upp sig i soffan 50 dagar på raken kanske den personen anser det är att ha ett sexliv, medan den andra tuggar grus över att ha sex en gång var 50:e dag. Är man överens är det fantastiskt, men är man inte det är det inte bra.

Jag älskar att gosa i soffan men minst en gång i veckan vill jag att det ska vara sex också. Annars blir förhållandet helt på den andras villkor, och goset blir till slut en pina.
  • sextiotalist
    Anonym (till viss del) skrev 2014-12-28 13:50:17 följande:
    Det handlar inte om att vilja ha sex med vem som helst, det handlar om att vilja ha sex med den man älskar. Sen är det ju en fråga om vad ett sexliv innebär för dig och för din man. Om en tycker om att gosa upp sig i soffan 50 dagar på raken och sen ha sex en kväll för att sen gosa upp sig i soffan 50 dagar på raken kanske den personen anser det är att ha ett sexliv, medan den andra tuggar grus över att ha sex en gång var 50:e dag. Är man överens är det fantastiskt, men är man inte det är det inte bra.

Jag älskar att gosa i soffan men minst en gång i veckan vill jag att det ska vara sex också. Annars blir förhållandet helt på den andras villkor, och goset blir till slut en pina.
    Om jag säger att det snittar på c:a 1-2 ggr i veckan när det är vardag och något mer ofta under ledigheten
  • Anonym (till viss del)
    sextiotalist skrev 2014-12-28 18:12:00 följande:
    Om jag säger att det snittar på c:a 1-2 ggr i veckan när det är vardag och något mer ofta under ledigheten
    Då skulle jag säga att du och din man är väldigt lyckligt lottade personer, och kommer förmodligen att leva lyckliga resten av era dagar. Jag ger en fullkomligt ärlig gratulation till detta, till er båda.

Däremot tror jag ni är undantaget som bekräftar regeln. Jag är dock mycket avundsjuk på dig och din man. Jag skulle med lätthet byta mitt välbetalda arbete, min BMW och min villa mot en hyreslägenhet, lokaltrafiken och arbete på McD för att få ert fysiska liv. Ni är lyckligare än vad jag är. Ni är lyckliga i det som är viktigt. 
  • Anonym (Betraktaren)
    Hawtan skrev 2014-12-28 04:45:53 följande:

Hmm...undantaget som bekräftar...?

En man frågar 100 kvinnor om sex:

En kvinna frågar 100 män om sex:

Kvinnor gillar sex?

Nej, naturligtvis inte!

Det är fortfarande något som kvinnor har för att vinna något annat!

Okej, vi tar det igen: dom allra flesta kvinnor gillar sex men dom gillar uppenbarligen inte att ha det med dig. Du borde gå i terapi så att du reder ut vad som fel i ditt liv.
  • sextiotalist
    Anonym (till viss del) skrev 2014-12-28 20:08:10 följande:
    Då skulle jag säga att du och din man är väldigt lyckligt lottade personer, och kommer förmodligen att leva lyckliga resten av era dagar. Jag ger en fullkomligt ärlig gratulation till detta, till er båda.

Däremot tror jag ni är undantaget som bekräftar regeln. Jag är dock mycket avundsjuk på dig och din man. Jag skulle med lätthet byta mitt välbetalda arbete, min BMW och min villa mot en hyreslägenhet, lokaltrafiken och arbete på McD för att få ert fysiska liv. Ni är lyckligare än vad jag är. Ni är lyckliga i det som är viktigt. 
    Nu är jag ganska säker på att vi inte är ensamma utan att det är fler som har det. Jag vet att flera av mina jämnåriga väninnor har fortfarande ett aktivt sexliv. 
    Men jag tror jag vet en orsak, vi var lite äldre när vi träffade våra partners och jag tror det spelar en viss roll.
  • Anonym (Japp)
    Anonym (Betraktaren) skrev 2014-12-28 23:20:17 följande:
    Okej, vi tar det igen: dom allra flesta kvinnor gillar sex men dom gillar uppenbarligen inte att ha det med dig. Du borde gå i terapi så att du reder ut vad som fel i ditt liv.
    TS har ingen lust med det, det är lättare att nöja sig med att det är fel på alla kärringar!

Självinsikt är ett väldigt svårt kapitel för en del. Uppenbarligen.
  • Hawtan

Det är klart att jag går i terapi!

Har gjort det i 20 år!

Men, hör och häpna, kvinnor vill inte ha sex trots detta!

Ser inte ut som detta är lösning på skillnaden mellan män och kvinnor.

Det bästa man kan göra är att spela med de kort man har, bra eller dåliga.

Om man som man inte kan ge kvinnan en bra anleding till att ha sex, så blir det inget sex.

Sex i sig är aldrig en anledning för en kvinna att ha sex, måste alltid blanda in något som kvinnor vill ha. Kärlek, ett förhållande, pengar, trygghet, barn eller någon annan fördel!

• Stonekeeper

Om man inte längre uppskattar sin fru, nör ni män erövrat henne klart om man säger så villet jag tror många gånger är problemet ni ger inte så mycket till att uppmuntra kvinnan, jag tappar min sexlust till vis del när

Min partner inte visar uppskattning och inte gör nåt hemma, där finns det studier som visar mön som diskar dammsuger hjälper till och ser sin kvinna får ligga mer

• Armageddon
    Hawtan skrev 2015-01-03 22:33:49 följande:

Har gjort det i 20 år!

Om man som man inte kan ge kvinnan en bra anleding till att ha sex, så blir det inget sex.

Sex i sig är aldrig en anledning för en kvinna att ha sex, måste alltid blanda in något som kvinnor vill ha. Kärlek, ett förhållande, pengar, trygghet, barn eller någon annan fördel!

Klart det finns kvinnor som vill ha sex enbart för sexets skull, känner flera stycken!
  • AnnaZL
    Hawtan skrev 2015-01-03 22:33:49 följande:

Har gjort det i 20 år!

Men hör du inte hur du låter!
    Vill kvinnor inte ha sex med dig enbart för sexets skull så finns det två alternativ:
    1) Du beter dig väldigt osexigt mot dem (Nej, "böna och be" är inte sexigt beteende)
    2) Du attraheras bara av kvinnor som inte är intresserade av sex. Då blir din tes självuppfyllande.

Som någon intelligent person kommenterade, att jobba med dig själv är et enda du kan göra om du vill ha en förändring. Att gnälla på forum utan att lyssna på vad andra människor faktiskt säger är mindre arbete, men leder ingenstans.
Svar på tråden Kvinnor gillar inte sex, punkt!