• Hawtan

Kvinnor gillar inte sex, punkt!

Jag är trött på alla "experter" som menar att kvinnor och män gillar sex lika mycket! Det är ju, naturligtvis, inte sant!

Kvinnor vill ha ett förhållande, sex är ett redskap i början för att försöka vinna den man som hon vill ha. Sex är sedan en nödvändighet att få barn. Efter detta, när mannen är vunnen och barnen födda, försvinner intresset för sex helt hos kvinnor. För om kvinnor gillade sex lika mycket även efter vunnet förhållande och barn, så skulle det finnas samma fenomen för hetrosexuella som i bögvärlden, ställen där man och kvinna kan mötas för sex, sex och sex. Så är det ju inte, bevis nog!

• Svar på tråden Kvinnor gillar inte sex, punkt!
  • Smecker
    grind skrev 2016-01-02 20:20:30 följande:

Och forskningen som länkats till visar att du har fel.

Du är känslostyrd och målar upp den värld för dig som du önskar.

Läs forskning och bli klokare.

Att du sedan likt ett småbarn vräker ur dig personangrepp visar bara på din brist på bildning och att du inte har något av substans att komma med.

Det är bara irrationella och känslostyrda män som du som är misogyna. Rationella och tänkande män är det inte, och de tolkar definitivt inte dagens värld med glasögon från år 1910.
    Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare
  • Smecker
    grind skrev 2016-01-02 20:23:32 följande:

Och nu var det ju det vårt spörsmål handlade om. Att vissa människor på ett destruktivt sätt hanterar sina drifter, itan tankar på konsekvenserna.

Bara irrationella och känslostyrda män ser ett likhetstecken mellan otrohet och brist på konsekvenstänkande och destruktivt sätt att hantera sina drifter.
    Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare
  • grind
    Smecker skrev 2016-01-02 20:23:36 följande:

Det är bara irrationella och känslostyrda män som du som är misogyna. Rationella och tänkande män är det inte, och de tolkar definitivt inte dagens värld med glasögon från år 1910.

Det är dina känslor som får dig att tro att jag ör det.

Jag har visat att forskningen är på min sida.

Du bara häver ur dig massa känslostormar och strunt utan substans. Hänvisa till fakta tack.
  • Anonym (Mr A)

Som man är det svårt att förstå varför en del män så gärna vill att kvinnor ska ha lägre eller ingen sexdrift alls. Vad driver en då om man ändå vill ha sex, kan man inte tända på annat än ovilliga kvinnor, är det makten att utnyttja kvinnor för man vet att de inte njuter eller är det en rädsla för att kvinnan ska vara något mer än ett hål att tömma sig i? Rent av en människa. Som att libidot är så svagt att det inte fungerar alls om man inte får behandla kvinnan dåligt. Synd om de män ned så svag självkänsla men mest synd om de kvinnor som fastnar i deras klor.

• Har gjort det
    grind skrev 2016-01-02 20:26:48 följande:
    Det är dina känslor som får dig att tro att jag ör det.

Jag har visat att forskningen är på min sida.

Du bara häver ur dig massa känslostormar och strunt utan substans. Hänvisa till fakta tack.
    Att du verkar ha värderingar från stenåldern är upp till dig. Det har man rätt att ha om man vill men att vara häpnadsväckande oförskämd mot Smecker och andra här tyder bara på dålig attityd. Inget annat. Pinsamt!
  • Anonym (78)

Om ni är så säkra på att kvinnor inte gillar sex varför ser ni män inte till att låta bli att övertala kvinnor att göra något som de är ointresserade av eller tycker är obehagligt, varför sköter ni inte era drifter med egen hand och gör andra saker med kvinnor som de uppskattar.

• Anonym (strut)
    Anonym (Mr A) skrev 2016-01-02 20:30:51 följande:

Som man är det svårt att förstå varför en del män så gärna vill att kvinnor ska ha lägre eller ingen sexdrift alls. Vad driver en då om man ändå vill ha sex, kan man inte tända på annat än ovilliga kvinnor, är det makten att utnyttja kvinnor för man vet att de inte njuter eller är det en rädsla för att kvinnan ska vara något mer än ett hål att tömma sig i? Rent av en människa. Som att libidot är så svagt att det inte fungerar alls om man inte får behandla kvinnan dåligt. Synd om de män ned så svag självkänsla men mest synd om de kvinnor som fastnar i deras klor.

Det är nog så att de hemskt gärna vill hitta något som förklarar varför ingen vill ligga med dem, utan att behöva erkänna för sig själva eller någon annan att det är de själva som är problemet. 
  • Har gjort det
    Anonym (strut) skrev 2016-01-02 21:16:28 följande:
    Det är nog så att de hemskt gärna vill hitta något som förklarar varför ingen vill ligga med dem, utan att behöva erkänna för sig själva eller någon annan att det är de själva som är problemet. 
    Förmodligen alldeles sant....
  • Samtalshoran
    grind skrev 2016-01-02 20:07:42 följande:

Det ger dig inget utöver sänkt social status, avtrubbat känsloliv, ökad risk för könssjukdomar och oönskade graviditeter.

"Det ger dig inget". Jo, det gör det, det är det som är hela poängen!

Sänkt social status? Ja, det stämmer nog, många ser ner på kvinnor som gör saker de gillar. Frågan blir ju då igen, varför? Varför at det så fruktansvärt med kvinnor som gillar att knulla? Det kan ju inte vara ett argument att man får låg status av att knulla och anledningen till det är att man får låg status av att knulla?

Avtrubbat känsloliv däremot kan jag inte hålla med om. Mitt känsloliv blir inte det minsta avtrubbat av antalet sexpartners jag har. Varför skulle det bli det? Vilka andra saker skulle också i så fall trubba av mig?

Ökad risk, ja, så är det ju, men är man lite smart så finns det bra sätt att skydda sig på så att riskerna blir mycket små. Då är det typ farligare att gå på en offentlig toalett.
  • Har gjort det
    Samtalshoran skrev 2016-01-02 23:58:02 följande:
    "Det ger dig inget". Jo, det gör det, det är det som är hela poängen!

Sänkt social status? Ja, det stämmer nog, många ser ner på kvinnor som gör saker de gillar. Frågan blir ju då igen, varför? Varför at det så fruktansvärt med kvinnor som gillar att knulla? Det kan ju inte vara ett argument att man får låg status av att knulla och anledningen till det är att man får låg status av att knulla?

Avtrubbat känsloliv däremot kan jag inte hålla med om. Mitt känsloliv blir inte det minsta avtrubbat av antalet sexpartners jag har. Varför skulle det bli det? Vilka andra saker skulle också i så fall trubba av mig?

Ökad risk, ja, så är det ju, men är man lite smart så finns det bra sätt att skydda sig på så att riskerna blir mycket små. Då är det typ farligare att gå på en offentlig toalett.
    Bra vevat mot dumheter och intolerans. Applåd till dig :)
  • hawtan1

Och så kom "metoo". En massa skitstövlar till män som inte kan hantera det faktum att kvinnor inte gillar sex!

Resultatet : Kvinnor som stänger av helt och män som blir ännu mer frusterade av kvinnors hat och asexualitet.

Fler skitstövlar trakaserar fler kvinnor tills vi till slut tvingas dela på kvinnor i män mellan murar.

Ett samhälle där kvinnor slipper träffa män på dagarna och män hålls under bevakning 24/7.

Underbart!

• Anonym (Maxine)

Värst vad ts vet hur alla kvinnor fungerar. Jag gillar sex och har alltid gjort, men inte bara sådär med nån främling utan med min man nu och mina tidigare pojkvänner. Jag har aldrig haft något ONS eller någon kk men är den med mest lust i mitt förhållande, både i frekvens och fantasi att testa något nytt. Men visst, ur främmande mäns synvinkel är jag ointresserad.

• no more
    hawtan1 skrev 2017-12-05 19:22:49 följande:

Och så kom "metoo". En massa skitstövlar till män som inte kan hantera det faktum att kvinnor inte gillar sex!

Resultatet : Kvinnor som stänger av helt och män som blir ännu mer frusterade av kvinnors hat och asexualitet.

Fler skitstövlar trakaserar fler kvinnor tills vi till slut tvingas dela på kvinnor i män mellan murar.

Ett samhälle där kvinnor slipper träffa män på dagarna och män hålls under bevakning 24/7.

Underbart!

Metoo handlar inte om att kvinnor inte vill ha eller uppskattar sex. Metoo handlar om sexuell övergrepp. Du får nog läsa på och "tänka om och tänka rätt"

Bara för att jag vill att någon chef tafsar på min rumpa säger inte att jag inte kan njuta av sex med en man som har respekt för kvinnor.
  • Gung Ho
    Hawtan skrev 2014-12-02 21:34:59 följande:

Jag är trött på alla "experter" som menar att kvinnor och män gillar sex lika mycket! Det är ju, naturligtvis, inte sant!

Kvinnor vill ha ett förhållande, sex är ett redskap i början för att försöka vinna den man som hon vill ha. Sex är sedan en nödvändighet att få barn. Efter detta, när mannen är vunnen och barnen födda, försvinner intresset för sex helt hos kvinnor. För om kvinnor gillade sex lika mycket även efter vunnet förhållande och barn, så skulle det finnas samma fenomen för hetrosexuella som i bögvärlden, ställen där man och kvinna kan mötas för sex, sex och sex. Så är det ju inte, bevis nog!

Lite bitter kanske?
  • Anonym (A)
    Anonym (Maxine) skrev 2017-12-05 20:07:02 följande:
    Värst vad ts vet hur alla kvinnor fungerar. Jag gillar sex och har alltid gjort, men inte bara sådär med nån främling utan med min man nu och mina tidigare pojkvänner. Jag har aldrig haft något ONS eller någon kk men är den med mest lust i mitt förhållande, både i frekvens och fantasi att testa något nytt. Men visst, ur främmande mäns synvinkel är jag ointresserad.
    Håller med
  • optimist63

TS inlägg kan väl stämma på den extremt sällsynta delen av tjejer som är asexuella. Jag har aldrig stött på någon tjej som inte har haft en sexdrift....

• Anonym (Lika hög)
    Anonym (missmiss) skrev 2015-04-27 17:42:00 följande:

Jag LOVAR dig att dom flesta kvinnor är lika kåta och har lika stor sexlust

Är sexlusten alltid lika hög hos kvinnor?
Svar på tråden Kvinnor gillar inte sex, punkt!