• Hawtan

Kvinnor gillar inte sex, punkt!

Jag är trött på alla "experter" som menar att kvinnor och män gillar sex lika mycket! Det är ju, naturligtvis, inte sant!

Kvinnor vill ha ett förhållande, sex är ett redskap i början för att försöka vinna den man som hon vill ha. Sex är sedan en nödvändighet att få barn. Efter detta, när mannen är vunnen och barnen födda, försvinner intresset för sex helt hos kvinnor. För om kvinnor gillade sex lika mycket även efter vunnet förhållande och barn, så skulle det finnas samma fenomen för hetrosexuella som i bögvärlden, ställen där man och kvinna kan mötas för sex, sex och sex. Så är det ju inte, bevis nog!

• Svar på tråden Kvinnor gillar inte sex, punkt!
  • Anonym (u now it)
    Anonym (Betraktaren) skrev 2014-12-07 01:19:02 följande:
    Det finns gott om bittra människor på den här sajten men det här var nog en av dom värre inläggen i den kategorin. En sak som jag har noterat i verkliga livet under många år är nämligen detta: dom killar/män som klagar på att kvinnnor inte gillar sex har SAMTLIGA varit slashasar som inte sköter om sin hygien, lufsar runt och ser allmänt djävliga ut. Alternativt är grymt självupptagna och dryga. Jag är själv man och jag vet att ska man få en kvinna att gilla sex så får man anstränga sig själv lite. Det duger inte att var självupptagen och grisig för självklart gillar inte kvinnorna att ha sex då.

Alltså, alla normal kvinnor gillar sex, massor av sex, men inte med vilka slashasar som helst utan med män som ser och uppskattar kvinnor.

Sist måste jag bara påpeka ett fel: det är inte sant att kvinnor tappar sexlusten när barnen är födda, snarare tvärtom. Dom mest sexuellt aktiva kvinnorna är dom som har fött barn och är lite äldre är min erfarenhet.
    Sant! De mammor som "vaknar" och ser sig som kvinna igen och således ger sig själva och sin sexualitet tid (prioriterar intimitet av annan sort än barnens), DE tillhör definitivt de mest sexuella.
  • sextiotalist
    Anonym (Eh) skrev 2014-12-14 22:00:48 följande:

Lustigt att de män här i tråden som skriver att kvinnor inte gillar sex är precis den typen av män som jag som kvinna absolut inte vill ha sex med...

Håler med
    Innan jag träffade min sambo så var jag nog som ts beskriver, men inte det för att fånga en man, men jag gillade inte att ha sex alls, än mindre med min fd.
    Han kunde varit den som skrivit detta (för han sa exakt det till mig också).

Men min nuvarande sambo har fått mig att gilla att ha sex med honom, ändå är jag en person som tillhör de som inte behöver sex.
    Men det är massor av saker som man inte behöver, men ändå kan gilla (i lagom mängder)
    Så svaret är enkelt, jag behöver inte sex, men gillar att ha det med min sambo.

Hade en random kille kommit och frågat mig under min singeltid om jag ville ha sex med honom, så hade jag sagt nej.

Jag behöver inte sex för att få ett bra liv, jag tjänar mer än min sambo och hade innan jag träffat honom bott själv i nästan 15 år (och även sagt nej till att bli sambo innan)

Problemet är väl för mänga män är att de blir rätt frusterade när de märker att många kvinnor inte behöver dom, varken för att ha sex (många kvinnor avstår hellre från att ha sex än att ha sex med vem som helst bara för att) eller för att försörja sig själva.
  • Anonym (Njutare)

De män som här hävdar att kvinnor inte gillar sex, ni borde snarare fundera på varför det för just er framstår som att kvinnor inte gillar sex. Fast å andra sidan talar väl de synpunkter ni framför om ganska tydligt varför ni aldrig får ligga och därmed tror att kvinnor inte gillar sex. Följdpåståendet blir såklart..."Män som tror att kvinnor inte gillar sex är inskränkta, korkade och oattraktiva, punkt!"

• Anders 386

Dom flesta har ju en väldigt dålig bild av hur verkligheten ser ut. Har man råkat fastna i ett långvarigt förhållande med en partner som inte gillar sex är det lätt att tro att dom flesta kvinnor inte är intresserade av sex. Och dom som är singlar o raggar på krogen stöter självklart på dom kvinnor som är där i samma ärende, dvs då drar man slutsatsen att kvinnor i allmänhet gillar sex. 

Min högst begränsade erfarenhet säger mig att dom flesta kvinnor gillar sex, men det är inte lika viktigt som för dom flesta män. Jag tror att fler kvinnor än män "klarar sig" utan sex. Jag själv måste ha regelbunden sex för att må bra psykiskt, men min partner skulle klara sig utan. Men - hon gillar absolut sex, det är helt klart. (Och hon är en tant på 55 år.) 

• sextiotalist
    Anders 386 skrev 2014-12-15 10:20:57 följande:

Dom flesta har ju en väldigt dålig bild av hur verkligheten ser ut. Har man råkat fastna i ett långvarigt förhållande med en partner som inte gillar sex är det lätt att tro att dom flesta kvinnor inte är intresserade av sex. Och dom som är singlar o raggar på krogen stöter självklart på dom kvinnor som är där i samma ärende, dvs då drar man slutsatsen att kvinnor i allmänhet gillar sex. 

Min högst begränsade erfarenhet säger mig att dom flesta kvinnor gillar sex, men det är inte lika viktigt som för dom flesta män. Jag tror att fler kvinnor än män "klarar sig" utan sex. Jag själv måste ha regelbunden sex för att må bra psykiskt, men min partner skulle klara sig utan. Men - hon gillar absolut sex, det är helt klart. (Och hon är en tant på 55 år.) 

Exakt. Så är det nog generellt.
    Kvinnor generellt klarar sig utan sex men män generellt måste ha sex.
    Men vet du, även om män generellt måste ha sex, så finns det nog män som inte gillar sex ändå, inte på samma sätt som kvinnor gillar sex, om du förstår vad jag menar.

Personligen så tycker jag det är mer positivt med folk som gör saker för att de gillar det än de som gör saker för att de behöver det.
  • Anders 386
    sextiotalist skrev 2014-12-15 10:24:03 följande:
    Exakt. Så är det nog generellt.
    Kvinnor generellt klarar sig utan sex men män generellt måste ha sex.
    Men vet du, även om män generellt måste ha sex, så finns det nog män som inte gillar sex ändå, inte på samma sätt som kvinnor gillar sex, om du förstår vad jag menar.

Personligen så tycker jag det är mer positivt med folk som gör saker för att de gillar det än de som gör saker för att de behöver det.
    Så är det nog, läser man här på FL är det faktiskt väldigt många kvinnor som behöver sex i betydligt högre grad än sin manliga partner, så egentligen är det ganska svårt att veta hur det ligger till rent "siffermässigt". Kanske är lika mellan könen??  

Personligen tycker jag mer om dom som gör saker för att dom verkligen behöver det - dom har ett helt annan engagemang än dom som bara "gillar" något. Och resultatet brukar bli därefter...  Det är dom som har en stort drivkraft som för utvecklingen framåt. (Oberoende av vilket område det gäller.)
  • Hawtan

Intressant!

Ja, det är tveklöst så att svenska kvinnor inte är intresserade av mig för sex. Än mer sant är att de inte är intresserade av mig alls. Men jag klagar inte, jag är inte bitter eller desperat. Svenska kvinnor utgör bara någon promille av alla kvinnor i världen, så det är bara att förlika sig med det. Försöker bara få fram lite motsägelsefulla fakta, för det är just det de är, motsägelsefulla!

... har promenerat i Berlin, Santeago de Chile, Madrid, Mexico City, New York, och fått mer uppmärksamhet från motsatta könet än vad jag någonsin fått i en svens stad. Så det faktum att kvinnor inte gillar sex behöver nog preciseras, svenska kvinnor gillar inte sex!

Hade vi inte en positiv invandring till Sverige skulle nog svenskarna dö ut...

• sextiotalist
    Hawtan skrev 2014-12-16 13:26:05 följande:

Intressant!

Ja, det är tveklöst så att svenska kvinnor inte är intresserade av mig för sex. Än mer sant är att de inte är intresserade av mig alls. Men jag klagar inte, jag är inte bitter eller desperat. Svenska kvinnor utgör bara någon promille av alla kvinnor i världen, så det är bara att förlika sig med det. Försöker bara få fram lite motsägelsefulla fakta, för det är just det de är, motsägelsefulla!

... har promenerat i Berlin, Santeago de Chile, Madrid, Mexico City, New York, och fått mer uppmärksamhet från motsatta könet än vad jag någonsin fått i en svens stad. Så det faktum att kvinnor inte gillar sex behöver nog preciseras, svenska kvinnor gillar inte sex!

Hade vi inte en positiv invandring till Sverige skulle nog svenskarna dö ut...

Kanske för att du avviker från de andra som gör att du får uppmärksamhet.
    Men du verkar inte ha läst svaren, det finns flera som säger att din uppfattning är din uppfattning och de har en annan erfarenhet

• Anonym (^.^)

Jag älskar sex, men hellre inget sex än dåligt sex..

Många män som jag har varit med är mest intresserad av att "köra den in och ut till dom kommer, sedan är det klart-sex" och det är så sjukt tråkigt i längden. Inget utrymme för experimenterande, beröring eller för mig att få/ge mig själv orgasm. Då lägger jag mig hellre själv i sängen med min vibrator. 

Nu har jag turen att ha en man som är totalt tvärt om och självklart har vi en himla massa sex, trots att vi varit tillsammans väldigt länge. Jag förstår dock inte det där med ställen att mötas för sex..vi behöver inte möta andra, vi klarar oss alldeles utmärkt med bara varandra.

Så om du är tillsammans med en partner som inte gillar sex så är det troligaste helt enkelt så att det sex som erbjuds är för dåligt (alt att partnern inte hjälper till hemma eller gör något annat avtändande som fått den andre att tröttna och tappa lusten) Har man haft en sexlust i början så är man inte asexuell eller ogillar sex, något har helt enkelt hänt efter vägen.

• Hawtan

Svårt att bli bra på sex, om man bara har haft sex en gång...

Väldigt bra på att ta ett nej i alla fall....???? ...bättre än någon jag känner...

Svar på tråden Kvinnor gillar inte sex, punkt!