• Hawtan

Kvinnor gillar inte sex, punkt!

Jag är trött på alla "experter" som menar att kvinnor och män gillar sex lika mycket! Det är ju, naturligtvis, inte sant!

Kvinnor vill ha ett förhållande, sex är ett redskap i början för att försöka vinna den man som hon vill ha. Sex är sedan en nödvändighet att få barn. Efter detta, när mannen är vunnen och barnen födda, försvinner intresset för sex helt hos kvinnor. För om kvinnor gillade sex lika mycket även efter vunnet förhållande och barn, så skulle det finnas samma fenomen för hetrosexuella som i bögvärlden, ställen där man och kvinna kan mötas för sex, sex och sex. Så är det ju inte, bevis nog!

• Svar på tråden Kvinnor gillar inte sex, punkt!
  • Anonym (EB)

Inget av detta stämmer på mig.

• Knall

Rätt! Jag ÄLSKAR sex! Och många, många, många, många, många, många kvinnor med mig...

Sa jag att vi är många? Som. Älskar. Sex! ?

Some cause happiness wherever they go; others whenever they go.
  • Anonym (Tjej)

Vi tjejer gillar sex lika mycket men vi måste ha känslor för någon för att vilja ha sex därför är det meningslöst med att möta någon bara för sex som i bögvärlden.

När man fått barn och blivit mer föräldrar än ett par, man är trött och ens man har fått kulmage och gör inte hälften av jobbet hemma etc, njae, då känner man sig inte så kär. Det är problemet exakt. Håller man liv i kärleken så håller man även liv i sexet. Vill din kvinna inte ha sex, få henne att bli mer kär i dig så löser det sig.

• Knall
    Anonym (Tjej) skrev 2014-12-03 00:49:12 följande:

Vi tjejer gillar sex lika mycket men vi måste ha känslor för någon för att vilja ha sex därför är det meningslöst med att möta någon bara för sex som i bögvärlden.

När man fått barn och blivit mer föräldrar än ett par, man är trött och ens man har fått kulmage och gör inte hälften av jobbet hemma etc, njae, då känner man sig inte så kär. Det är problemet exakt. Håller man liv i kärleken så håller man även liv i sexet. Vill din kvinna inte ha sex, få henne att bli mer kär i dig så löser det sig.

När du skriver "vi kvinnor" så menar du inom din egen vänskapskrets, va?

Jag kan mycket väl ha sex enbart för sexets skull UTAN några romantiska känslor.. (Attraktion är ju dock ganska nödvändigt för mig.. helst både psykiskt och fysiskt..)

Innan mitt nuvarande förhållande så hade jag både KK och tillfälliga, sexuella förbindelser..

Och jag är nog inte ensam som kvinna att ha haft/ att ha det..
    Some cause happiness wherever they go; others whenever they go.
  • Robert 832
    Knall skrev 2014-12-03 00:58:25 följande:
    När du skriver "vi kvinnor" så menar du inom din egen vänskapskrets, va?

Jag kan mycket väl ha sex enbart för sexets skull UTAN några romantiska känslor.. (Attraktion är ju dock ganska nödvändigt för mig.. helst både psykiskt och fysiskt..)

Innan mitt nuvarande förhållande så hade jag både KK och tillfälliga, sexuella förbindelser..

Och jag är nog inte ensam som kvinna att ha haft/ att ha det..
    Jag tror bara att förra skribenten uttryckte sig väldigt dåligt. Om kärleken sitter i det yttre på det sättet som hon skrev så låter det i mina öron som att hon egentligen beskriver attraktion. De två är inte nödvändigtvis samma sak.

I övrigt håller jag med dig. Vet alldeles för väl att det inte behöver finnas känslor för sex vare sig från kvinnor eller killar. För det mesta är det kul men det har sina risker.
  • Anonym (Har du ens..)

Jag vet inte hur erfaren eller hur gammal du är, men hittar du dig en kvinna som faller för dig och ni har börjat komma igång så är det svårt för oss killar att hänga med. (Självklart har alla olika mycket sexlust och personlighet)
    Men det är verkligen inte fallet att kvinnor tappar intresse för sex. Män & kvinnor tänker bara på själva akten på olika sätt. (Och igen, självklart inte alla eller heller inte likadan syn på det hela tiden)

• Fröken Hepburn
    Anonym (Tjej) skrev 2014-12-03 00:49:12 följande:

Nu skriver du om dig själv ändå...
  • Anonym (så tröttsamt)

Ännu en som generaliserar och inte har vett innanför pannbenet...

Om du nu lever efter den inställningen så finns det faktiskt en enkel lösning på ditt problem: var singel.

• Nyfiken gul

"Kvinnor gillar inte sex... "    -  Vilka kvinnor då mer konkret?   Och enligt vem gillar dom inte sex? 

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Anonym (K)

Jag tror TS är dålig i sängen. 

Helt ärligt alltså - jag känner Ingen av de här kvinnorna som "alla" pratar om, varenda kvinan jag känner tycker Mer om sex än sina manliga partners, som ofta tycker att det räcker med en fem--minuters runk en gång i veckan, medan kvinnorna vill ha mer sex, ju mer de får - tills männen inte orkar hänga med. 

Det är, överlag, det stora strulet i de relationer jag har insyn i; att mannen vill ha mindre sex, mindre Roligt sex, mindre äventyrlighet och njutning - där kvinnorna älskar sex och vill njuta och experimentera och tillbringa hela dagar med att utforska sex, sex och mer sex - och männen vill ha en snabbis och inget mer. 

Så, jag tror TS måste vara ruggigt dålig i sängen (eller på golvet, bordet, i duschen, soffan, bilen - ni fattar...) om han driver sina kvinnor till att tappa lusten! 

(Jag har tappat lusten, helt, en gång i mitt liv - och det var med en partner som var hemskt dålig på sex...och jag kan helt ärligt inte tänka mig någon anna orsak - för egen del alltså. Om man inte är sjuk eller har hormonproblem) 

Svar på tråden Kvinnor gillar inte sex, punkt!