• Minxy

Bf Augusti 2015

Speck: fy fan vilket arsle till chef! Jag hade blivit både arg och ledsen

• Minxy
    Tribute skrev 2015-04-24 12:56:09 följande:

Hörni, jag måste fråga en dum fråga, men sammandragningar alltså... Kan de kännas som hårda hjärtslag i livmodern? Det är lite för rytmiskt för att vara bebisen som sparkar men det är lite för hårt för att det borde vara min egen puls. Samtidigt har jag fått intryckt av att sammandragningar ska vara mer "ihållande" än varannan sekund?

Har inte haft sammandragningar ännu så jag är lite undrande till hur det känns och om detta är en variant.

En sammandragning spänner åt runt magen, typ som ett spännband. Livmodern knyter ihop sig till en hård boll.

Det du beskriver låter som hicka, det är väldigt vanligt att bebisar hickar eftersom dom sväljer så mycket fostervatten

Mitt andra barn hade hicka tamefan hela tiden kändes det som från mitten av graviditeten tills hon föddes. Med första och tredje har jag inte alls upplevt samma hickorgier
  • Minxy

Välkomna alla nya

Här tickar dagarna på, vecka 24 (23+0) idag.

Vi håller på att bygga ett inglasat uterum och min uppgift är att måla allt virke. Det känns verkligen i ryggen att man stått som en ostkrok under typ 4 dagar.

Jag vill helst snabbspola fram till vecka 35, men man kan ju inte få allt här i världen

• Minxy
    passo skrev 2015-04-28 22:00:48 följande:
    Tack! Ooo förstår att det känns i kroppen! :/ Men så skönt med uterum. ..lyx för en som bor o en 2a smile1.gif
    På vintrarna avundas jag er som bor i lägenhet med tanke på snöskottningen.... ;)
  • Minxy
    passo skrev 2015-04-28 22:39:13 följande:
    hehe jo förvisso :) Det finns positivt o negativt med det mesta :) Har graviditeten Varit bra i övrigt?
    Jodå, inga speciella krämpor egentligen.

Var hem till min mamma igår. Hon kollade på min mage och sa: "Ojoj...hur ska du se ut i augusti?!"

Det som stör mig är att hon sagt exakt samma sak när jag väntat första och andra barnet. Hon tycker jämt att min mage är stor. Men första barnet följde jag medellinjen på SF-kurvan på pricken. Med andra barnet låg jag snäppet under kurvan. Likt förbannat sko hon ojja sig.

Oh well, tiden lär ju utvisa om jag kommer bli gigantisk eller inte

Själv då?
  • Minxy

Är det någon annan som har börjat kolla på skötväskor? Jag skulle vilja unna mig en lite finare skötväska den här gången känner jag...men det finns ju så många att välja mellan!

Så.....är det någon som har några tips?

• Minxy
    charlotta1985 skrev 2015-05-01 15:03:14 följande:
    Jag står mellan dessa:

lekmer.se/barn-och-baby/barnvagnar-o-barnvagnstillbehor/skotvaskor/elodie-details-sk%C3%B6tv%C3%A4ska-black-edition1

lekmer.se/barn-och-baby/barnvagnar-o-barnvagnstillbehor/skotvaskor/skip-hop-sk%C3%B6tv%C3%A4ska-chelsea-svart
    Åh, den första (från Elodie) blev jag också sugen på!

Jag har själv sneglat på den här: babyproffsen.se/produkt/babymel-amanda-zipper-black-skotvaska/
  • Minxy
    Speck skrev 2015-05-01 19:21:06 följande:

Nån mer som har jobbiga sammandragningar dagligen? Jag kan inte ens gå långsamt i butiker utan att det känns jobbigt och de kommer även i vila :( igår var jag till förlossningen och kollade upp,allt såg dock bra ut. Jag fick dock inga råd eller nåt, fick bara veta att de såg bra ut allt. Skönt det förvisso men det känns jobbigt. De gör ont bak i ryggen och neråt magen. :/ har ingen aning om hur många jag har per dag.

Jobbigt

Jag har bara SD när jag har stressat mycket eller burit tungt. Lämnade du urinprov? Många SD kan i vissa fall tyda på UVI eller GBS, kan vara bra att kolla upp.
  • Minxy
    Speck skrev 2015-05-01 22:27:49 följande:

Minxy: jag lämnade ett urinprov förra veckan, väntar på resultat. Även om jag försöker att inte stressa så är det svårt med en chef som inte visar förståelse.

Passo : jag hade inte heller det såhär med första barnet. Då om jag fick sd så gick det över om jag la mig att vila. Fick dessutom inte sd av att gå långsamt, utan mer om jag burit eller gått fort (så fort det går att gå med foglossning).

Ja jag förstår att det blir betydligt svårare när man inte har en dräglig arbetsmiljö

Har ni något skyddsombud eller en facklig representant på jobbet? Det kan vara bra att ta upp frågan med dom.

Jag jobbar själv statligt och är bortskämd med att ha förstående chefer och arbetskamrater.
Svar på tråden Bf Augusti 2015