Bf Augusti 2015
Speck: fy fan vilket arsle till chef! Jag hade blivit både arg och ledsen
Speck: fy fan vilket arsle till chef! Jag hade blivit både arg och ledsen
Hörni, jag måste fråga en dum fråga, men sammandragningar alltså... Kan de kännas som hårda hjärtslag i livmodern? Det är lite för rytmiskt för att vara bebisen som sparkar men det är lite för hårt för att det borde vara min egen puls. Samtidigt har jag fått intryckt av att sammandragningar ska vara mer "ihållande" än varannan sekund?
Har inte haft sammandragningar ännu så jag är lite undrande till hur det känns och om detta är en variant.
Välkomna alla nya
Här tickar dagarna på, vecka 24 (23+0) idag.
Vi håller på att bygga ett inglasat uterum och min uppgift är att måla allt virke. Det känns verkligen i ryggen att man stått som en ostkrok under typ 4 dagar.
Jag vill helst snabbspola fram till vecka 35, men man kan ju inte få allt här i världen
Är det någon annan som har börjat kolla på skötväskor? Jag skulle vilja unna mig en lite finare skötväska den här gången känner jag...men det finns ju så många att välja mellan!
Så.....är det någon som har några tips?
Vill bara tipsa er om lekmer som har en gravid väska. Innehållet var värt ca 8500 kr och den kostar enbart 199 kr + 49 kr frakt just nu! Kostar vanligtvis 499 kr. Beställde själv en sån idag och hoppas på att den kommer snart!
lekmer.se/barn-och-baby/graviditet-o-amning/gravidklader-o-tillbehor/gravidv%C3%A4skan
Nån mer som har jobbiga sammandragningar dagligen? Jag kan inte ens gå långsamt i butiker utan att det känns jobbigt och de kommer även i vila :( igår var jag till förlossningen och kollade upp,allt såg dock bra ut. Jag fick dock inga råd eller nåt, fick bara veta att de såg bra ut allt. Skönt det förvisso men det känns jobbigt. De gör ont bak i ryggen och neråt magen. :/ har ingen aning om hur många jag har per dag.
Minxy: jag lämnade ett urinprov förra veckan, väntar på resultat. Även om jag försöker att inte stressa så är det svårt med en chef som inte visar förståelse.
Passo : jag hade inte heller det såhär med första barnet. Då om jag fick sd så gick det över om jag la mig att vila. Fick dessutom inte sd av att gå långsamt, utan mer om jag burit eller gått fort (så fort det går att gå med foglossning).