Bf Augusti 2015
Idag är det förresten bara 3 dagar till vårt UL! Fredag kl 9 åker vi in och kikar på vår lilla humla
Idag är det förresten bara 3 dagar till vårt UL! Fredag kl 9 åker vi in och kikar på vår lilla humla
Gick in i v.25 idag! Känner bebisen varje dag sen 2-3 veckor. Det är underbart!!
På fredag åker vi till Cypern en vecka. Ska bli underbart att komma bort med familjen!!
Är såklart lite nervös inför flygresa och sånt, men hoppas att allt ska gå bra. Nån som har nå speciella tips?
Har ni funderat eller bestämt namn än? Vi hade så många fina flicknamn och ett favoritnamn men nu måste vi tänka om då det visade sig vara en pojke. Det är så svårt med fina pojknamn tycker jag! Inget känns 100 % rätt...
Grattis till lyckade RUL idag
Tänkte tipsa ifall ni inte sett detta: www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/article20596780.ab
Listeria i morotsblandning. Flera olika matvarujättar (Ica, Lidl mfl) har sålt produkterna som en del av egna sallader mm. Kan vara bra att veta
Ja grattis till lyckade rul igår hörrni! Tribute: men vadå, föddes du med livmoder x2? Det måste ju vara jätteovanligt, aldrig hört talas om de! Hoppas att bebisen stannar inne länge!
Vecka 23 för mig idag!
Tessan: jag faller in i den övriga kören: ät inte Ipren! Alvedon är bättre. Jag tycker dock du ska försöka ordna ny tid till BM för att kolla vad hon tror om dina kräkningar + feber.
Här gick uppföljningsultraljudet jättebra! Lill-humlan var livlig, vi fick höra hjärtljudet och fick fina bilder. Längtar!!!
I dag går jag in i v.25 och vi har varit på vårt 3:e barnmorskebesök :)
Vi mätte magen för 1:a gången, och jag låg mitt på den övre kurvan, så bebben har gott om plats.
Det märktes när vi skulle lyssna på hjärtljuden, för då for han runt som ett argt litet bi och ville inte alls komma i närheten av dopplern :D
Blodtryck och järn och socker låg perfekt.
Jätteskönt att känna att jag är så pass mycket piggare nu än vad jag har varit tidigare.
Hoppas resten av graviditeten fortsätter så här! :)
Ett förtydligande till mitt senaste inlägg också - ni vet väl att även om man inte blir beviljad havandeskapspenning eller bara blir beviljad en del av arbetstiden så har man rätt att välja att ta fp- dagar från 60 dagar innan förlossningen? Man behöver dock meddela sin arbetsgivare om det i tid (tror det är 2 månader innan).
Kanske kan vara ett alternativ för nån, även om det så klart är roligast att ha kvar fp dagarna till efter födseln.