Bf Augusti 2015
Grattis till er som varit på UL och sett era fina små bebbar
Själv har jag 9 dagar kvar nu *suck*
Grattis till er som varit på UL och sett era fina små bebbar
Själv har jag 9 dagar kvar nu *suck*
Jag fick bristningar under tonåren, bröst, lår, höfter, axlar och knän. Dom syns knappt längre, skimrar svagt i silver ibland om man kollar noga. Fick konstigt nog inga bristningar under första eller andra graviditeten. Tror tyvärr inte man kan göra så mycket, kommer det så kommer det.
Smörj ändå, om inte annat är det ju mysigt
Idag är det 8 dagar kvar till RUL!
RUL idag! Så himla glad men samtidigt lite sorgsen. Kom dit och blev inkallade, dem sa att vi fick vänta litegrann bara för dem hade fått ta in en akuttid först så kunde hända att dem inte hann med och göra hela RUL färdigt men skulle iaf göra en del av de:) sen när det här paret kom ut så grät kvinnan och mannen tröstade henne och dem fick gå till de rummet jag va i när jag skulle få ta tabletter för mitt ma.. Va väl ungefär lika långt gången som jag och där va en bbläkare med som dem skulle kontakta sen. Led verkligen med dem :( gjorde ju inte en själv mindre nervös precis heller :/. Men vi fick en extra tid inbokat om 14 dagar och allt såg bra ut än så länge, inget ryggmärgsbråck el liknande :) blev tillbakaflyttad till den 6/8 istället för 9/8 så v20 imorgon :D och by the way så väntar vi en liten pojke ^^ <3
Förresten så är det babyboom i min bekantskapskrets. Verkar som om alla 40- åringar ska få barn i år. Det är många av dem som inte har barn sedan tidigare.
Vecka 19 (18+0) idag och bara 4 dagar kvar till RUL! Längtar längtar. Lill-humlan sparkar och har sig, hen har en tydlig vakenperiod just vid 21-22, utöver det kommer det buffar sporadiskt under dagen.
Har varit däckad i en jobbig förkylning 12 dagar nu och än är jag inte på bättringsvägen. Snuvig, täppt, otrolig huvudvärk och hosta. Blä!
Jag känner buffar och ser ibland att det liksom "hoppar till" på magen när lill*n får in en klockren spark
Har ökat ca 4 kg vilket är typ vad jag hade ökat med de två tidigare vid samma vecka.
Hörni, hur noga är ni med kostråden? Jag är ju lite knäpp eftersom jag väldigt strängt avhåller mig från att äta brieost (pga listeria), men jag glömmer allt som oftast bort att skölja frukt och grönsaker (som också kan gd listeria). Samma sak med glass - läste alldeles nyss på nyheterna om tre dödsfall i USA som kopplas till listeria från smittad glass. Vafan....jag äter ju glass i mängder!
Verkar som att alla som varit på UL haft lyckade såna? Så kul! :) Och en hel del pojkar verkar det bli :) I em är det äntligen min tur, blandade känslor av oro, spänning och glädje. Får hoppas den är frisk och glad <3 Sten-säker på att det blir en flicka men har alltid fel när det gäller mig själv så det är nog en pojke! :P Wish me luck!