• Minxy

Bf Augusti 2015

Cvs skrev 2015-03-04 08:28:26 följande:

Drygt två veckor kvar till rul..har en märklig känsla i kroppen, som att det inte finns någon bebis kvar. Trots att jag redan gjort ett ul och sett en sprattlig liten en där inne. vet inte hur det kommer sig, tror det är för att jag inte känner så mycket än.. Så jag blir lite tveksam.. hmm jobbigt.

Jag har samma känsla här. Känner typ ingenting, har ingen riktig mage osv.
  • Minxy
    TigerEmmlis skrev 2015-03-05 09:05:31 följande:

Påväg till rul!

Sjukt nervös!!!

Kommer gå bra
  • Minxy

Vad roligt med alla UL i tråden, det kommer ju vara ett gäng sådana veckor nu

Själv fick jag liv att köpa ny bh igen, andra gången den här graviditeten.

Hade 65 E innan, gick upp till 65 G redan i v.10 och nu, i v.17, har jag bytt till 65 H.

Vet av tidigare erfarenhet att brösten kommer öka MINST två kupstorlekar till när mjölken väl rinner till

• Minxy
    Speck skrev 2015-03-05 20:03:05 följande:

Ni pratade drömmar igår, förra gången jag var gravid drömde jag att jag födde barnet, men när det var ute så insåg jag att det var för tidigt fött och försökte stoppa tillbaka det, haha. Vaknade helt stressad av den där drömmen. Det va så knäppt, samtidigt som jag var så lycklig att få hålla i mitt nyfödda barn så insåg jag att det inte borde va ute redan o försökte förtvivlat få in det igen... Ja jisses. Dessa drömmar.

Själv var jag hos mvc läkare igår och fick zomig nasal utskrivet mot min migrän, nån här som har erfarenhet av det under graviditeten?

Dessutom blev jag deltidssjukskriven på 25% för min bäckenuppluckring. Det blev inte direkt hurrarop på jobbet när jag berättade det.

Vad jobbigt med migrän och bäckenbottensuppluckringen, hoppas medicin och sjukskrivning hjälper!
  • Minxy

Jag tycker lite småsynd om mig själv. Är förkyld och maken ska upp till fjällen över helgen. Han kommer hem på söndag och åker sedan till Sthlm och jobbar på måndag

Han kommer missa vårt RUL vilket känns jättetråkigt....min mamma följer med istället, men det är ju inte alls samma sak.

• Minxy
    Zezzanz skrev 2015-03-06 12:22:48 följande:

phpdX6hdF51663.jpg

En liten gosse :)

Grattis!!
  • Minxy
    AnnaBanana skrev 2015-03-09 20:11:03 följande:

Besöket hos bm gick jättebra :) ska till sjulhymnast och få hjälp med smärtan och sen ska jag skaffa bältet och läkare är inbokad nästa vecka för ev sjukskrivning :) ska börja ta järntabletter nu också :) plus att jag fick höra den lill*s hjärtljud ^^ ca 150 slag/min :) nu e de bara att invänta RUL på torsdag :D lycklig tjej idag! :D

Härligt
  • Minxy

Jag är så irriterad idag.

Min kille jobbar borta på veckorna (måndag-torsdag). Först hade vi fått RUL bokat till fredag 20 mars vilket innebar att min man kunde vara med!

Sen bokade mitt jobb in mig på en kurs på annan ort just den 20:e, så jag var tvungen att ringa och boka om mitt RUL till torsdag den 19:e....vilket innebar att min man INTE kunde vara med

Idag meddelade min chef att dom hade bokat av mig från kursen igen eftersom jag är gravid och ändå kanske måste gå om den efter avslutad föräldraledighet. Jag skyndade mig och ringde BM och kollade om jag kunde boka om tiden till den 20:e igen men tyvärr var det fullt den 20:e nu

Blir så sur på mitt jobb! Kunde dom inte tänkt efter INNAN dom bokade in mig?

Svar på tråden Bf Augusti 2015