• Minxy

Bf Augusti 2015

Lilla My82 skrev 2015-03-01 14:48:16 följande:
    Åh vad kul!!! Men vilken tid det tar innan ni får vagnen. Tar det alltid så lång tid el är er special? smile2.gif
    Nejdå, men hon frågade ungefär när BF är. När jag sa augusti så senarelade hon leveransen. Kan ju tänka mig att det är andra som inte är ute i lika god tid, som behöver snabbare leverans
  • Minxy
    Sanandra skrev 2015-03-01 21:13:08 följande:
    Jag blir troligen hemma till aug/sept 2016, sedan är pappan hemma till 1 feb 2017. Försöker ta ut 3 dagar per vecka till att börja med. Men får se hur det går.:)
    Tänk bara på att ni måste ta ut merparten av föräldradagarna innan barnet fyller 4 år, så spara inte för mycket/för länge

Efter 4-årsdagen får man bara ha 96 dagar kvar totalt :/

Jag ska vara hemma 1 år, därefter ska eventuellt min man vara hemma några månader.
  • Minxy
    doccah skrev 2015-03-02 11:13:27 följande:

Wiho kände dom första sparkarna i helgen!! Kändes som ngt knölade mot magen och sen igårkväll så lade jag handen på magen och kände en riktig buff mot handen flera gånger smile2.gif så mysigt!!

Avis!
  • Minxy
    AnnaBanana skrev 2015-03-02 12:23:32 följande:

Förresten en fråga till er som har barn sen tidigare. Om ett barn bara får ersättning, kan den verkligen få för mycket mat av de? Har en svåger som fick en liten flicka för 1 månad sen och dem har fått gå över till bara ersättning då amningen inte funkade (hade nog sina skäl) och hon är ett riktigt matvrak, och dem försöker hålla tillbaka en del på maten för att hon inte ska "få för mycket " . I mina öron låter de helt fel för hon växer ju och va rätt liten när hon föddes. Menar ett barn kan ju dricka bröstmjölk 1 gång/halvtimmen/timmen varför kan de inte va samma sak med ersättning? E den kraftigare på nåt sätt?

Ja, ersättning är inte som amning. Ersättning är betydligt mer svårsmält (vilket många ser som en fördel eftersom barnet då ofta sover hela nätter eftersom den inte vaknar och är hungrig). Men vad jag vet så ska man ändå låta bebisens hunger styra hur ofta/mycket den ska äta? Tycker det låter lite konstigt att begränsa maten för ett litet växande barn, men jag kan ju ha fel
  • Minxy

Pga utbildning på jobbet har jag fått flytta mitt RUL, så nu har jag RUL den 19 mars istället för den 20:e

• Minxy
    Zora skrev 2015-03-03 16:38:40 följande:

Fick precis höra att sambon ska bort på jobb i två veckor.. Vilket innebär att han med största sannolikhet missar RUL smile4.gif Känns inte så kul.

Vi har samma problem här, maken ska iväg ca 50 mil på jobb. Han jobbar in fredagarna, så hade RUL bara varit på en fredag så hade det varit lugnt, men nu är ju den 19 en torsdag, så med stor sannolikhet kommer han missa det
  • Minxy
    Plutten120301 skrev 2015-03-03 15:32:12 följande:

Hur mår ni andra nu (jag är i v17) ? Jag har nog såna där kallade spökveckor, piggare nu och känner mig knappt gravid bortsett från ömma bröst och lite foglossning. Har heller inte känt bebis än men så sitter moderkakan i framvägg. Fler som känner så här?

Jag känner nada jag med. Är i princip ogravid om man bara bortser från min jäsande mage. Har känt av små otydliga sporadiska buffar ibland, men inte alls som med barn nummer två! Då kände jag tydligt i v.17

Trist, men bara att härda ut
  • Minxy
    Fippla skrev 2015-03-03 19:44:51 följande:
    Jag var övertygad om det med men sen läste jag, minns inte vart! Att man ibland gjorde RUL vaginalt. Men det kanske var vid speciella fall, eller väldigt tidigt av någon anledning!
    Jag har för mig att man bara gör vaginalt RUL om mamman har väldigt mycket bukfett eftersom det kan vara svårt att se allt. Men då gissar jag att det handlar om relativt höga vikter där mamman väger mer än 100 kg.
  • Minxy

Åh vad tråkigt! Min livmoder verkar ligga väldigt djupt in den här graviditeten vilket innebär att när jag ligger ner så är magen helt jäkla platt fortfarande, trots att jag hunnit till v.17

När jag står upp ser det annorlunda ut, men det beror nog bara på slappa magmuskler och ett visst mått späck + tarmar som inte har vett att uppföra sig :-P

Svar på tråden Bf Augusti 2015