• Minxy

Bf Augusti 2015

Familjen: fin tidig mage! Så ser jag också ut ;)

Nä...visst börjar det bli svårt? På eftermiddagarna hjälper det inte med bylsiga tröjor, jag får huka mig lite framåt och inte gå rak i ryggen eftersom tröjan då skulle stå rakt ut som ett tält!

Jag har precis hittat den Skärblacka jag vill ha. Jättefin! Jag är kär. Men har bara sett den på nätet och är egentligen emot näthandel eftersom man då inte kan klämma och känna. Och köpa skötväska nu, i v.10, känns ju bara jättefel..

• Minxy
    MissPin skrev 2015-01-15 21:50:20 följande:

Jag tycker det vore kul med en bildtråd! Eller vad tycker ni?

En bildtråd kanske vi kan dra igång lite längre fram, när antalet bilder i den här tråden börjar växa okontrollerat :)

Än så länge är det ju bara någon enstaka bild, så det kanske inte gör så mycket, eller hur känner ni?
  • Minxy

Jag är övertygad om att min svullna mage beror dels på tarmarna (som trycks uppåt i tajt med att livmodern växer) samt det faktum att jag under drygt 2 veckors tid åt två lagade luncher + två lagade middagar per dag + otaliga småbitar däremellan, allt för att hålla illamåendet borta :D

Eftersom jag inte kräktes nåt så la sig allt väl tillrätta på magen :P

• Minxy
    Sommar15 skrev 2015-01-16 18:06:59 följande:

Var på inskrivning idag och vägde mig då. Har ingen våg hemma så hade ingen aning om hur mkt jag skulle ha gått upp. Har ju fått mkt större bröst och svullen mage och har ätit som en häst i flera veckor - ändå hade jag inte gått upp någonting alls! Mysterium! Undrar vart allt tagit vägen...

Haha, den som ändå hade det så! :)
  • Minxy
    MissPin skrev 2015-01-16 19:49:51 följande:

Typiskt, fick en brun flytning ikväll. Behöver ju inte betyda något, men blir ändå rädd.

Jag förstår att du blir nojig, men tänk på att bruna/mörka flytningar är jättevanligt. Man kan få mindre "blödningar" av sex eller gå på toa och göra nummer två, speciellt om man är hård i magen och måste ta i.
  • Minxy
    MissPin skrev 2015-01-16 20:29:09 följande:
    Ja jag försöker tänka så! Jag är glad att det inte var färskt blod. Hade det varit efter sex så hade jag inte blivit orolig. Men nu var det vid ett vanligt kiss-besök haha. Och jag har bara tagit det lugnt idag.

Men jag har inte ont så jag har bestämt mig för att bara slappna av, händer det så händer det. Förra gången så sa min magkänsla att det var kört, den här gången känner jag faktiskt inte så.
    Jag håller tummarna stenhårt :)
  • Minxy
    MissPin skrev 2015-01-18 09:01:48 följande:

Äntligen så känner jag mig väldigt gravid. Illamående, växtvärk, kissar hela tiden. Känns bra! smile1.gif

Good for you! ;)

Själv mår jag bättre och bättre vilket känns igen från mina två första graviditeter då jag mådde som en primadonna från början till slut. I like! :)
  • Minxy

Alltså, jag VET ju rent logiskt att det måste vara tarmarna, men fasen vad det känns som små små pick/sprattel ibland till vänster långt nere i buken. Det känns precis som de allra första rörelserna med de tidigare barnen, men man KAN ju inte känna nåt i v.10-11!

• Minxy
    AS92 skrev 2015-01-18 21:04:42 följande:

Hej allihopa! 

Jag väntar äntligen första barnet med min älskade sambo och är så spända!

Jag är i vecka 9 (8+5) och har beräknat bf 24 augusti. 
    Jag har mått lite illa och varit riktigt trött under de första veckorna, har också haft svårt för dofter, men nu börjar det släppa och helt ärligt känner jag mig inte speciellt gravid längre. Längtar till kub den 10/2 så att man kan få se att allt är okej med vårat hjärta. 
    Man kan ju inte låta bli att bli orolig när man nästan helt slutar känna symptom :/

Såg att det finns en fb grupp? hur går man tillväga för att få vara med?

Kram på er alla <3

Välkommen! FB-gruppen är tyvärr stängd för fler medlemmar, men häng gärna med oss här ändå :)

Vi är många som "tappat" symptomen runt v.9-10. Kallas ofta för spökveckor, men jag håller med om att man blir lite nojig.
Svar på tråden Bf Augusti 2015