• Minxy

Bf Augusti 2015

Jag blev lite orolig nu när jag läste om huvudomfånget på nyfödda.

Sonen hade 36 och dottern hade 33,5.

Dotterns förlossning var enkel om man jämför med sonens och jag har tillskrivit hennes mindre huvudomfånget en del av "äran" för det snabba förloppet :)

Läste som sagt nu om huvudomfång och ser att på flickor brukar man säga att 35 cm är genomsnittligt och på pojkar är det 35,5-36 cm.

Gah! Jag vill ju ha en till med ett liiiiitet huvud! Nu när jag läste det där så känns det som om jag får räkna med ett huvud på minst 35 cm :(

• Minxy

Jag tycker vi ska lägga in en beställning var på en kärnfrisk bebis med 33-34 i hattmått :D

• Minxy

Jag kände fladder först i v.20 med första barn. Ungefär v.16-17 med andra barnet. Hade moderkakan i framvägg med båda, och det gör ju att man känner lite senare. Får se hur det blir den här gången :)

Mitt illamående fortsätter hålla sig borta, samma sak med den överdrivna hungern! Det är så skönt att kunna äta normalt igen :)

• Minxy

Ååååh, nu blir jag bebissjuk! Ett par vi känner fick sitt barn idag, en liten tjej! :)

Haha, vilka minnen dom där små plastbaljorna med landstingsfiltar väcker :)

• Minxy
    TantB skrev 2015-01-12 21:39:36 följande:

Ohh jag längtar också efter att få känna bebisen. Jag kände ett fladder, typ som att jag hade en fisk i magen, runt vecka 13 med sonen. Sparkar kände jag nog runt vecka 18.

Jag vill bara säga att jag läser alla inlägg och känner med er glädje, längtan, oro och sorg. Tyvärr hinner jag inte svara på allt.

Samma här, läser allt men hinner inte svara :)
  • Minxy

KramKolan och Kattflickan: jag känner inte heller av graviditeten längre, men det är ju helt normalt eftersom kroppen efter ett tag vänjer sig vid hormonpåslaget :)

Jag försöker att bara njuta av att jag inte längre mår illa! :)

• Minxy
    MissJP skrev 2015-01-13 12:07:12 följande:

Hej! Får jag vara med? Jag har en brokig historia med den här graviditeten. Åkte in pga misstänkt utomkved. De konstaterade i stort sett att det var ett utomkved eftersom jag var tom i livmodern och hade något som såg ut som en hinnsäck i min enda och trasiga äggledare. Någon dag senare dök det upp en tom hinnsäck i livmodern. Hade hcg på ca 22000 och var i beräknad vecka 5+. Det borde ha synts något i Hinnsäcken. Jag ställde mig in på det värsta (näst efter utomkved) och har haft fruktansvärda smärtor sen natten till söndag. Idag var det dags för återbesök. Hon behövde inte leta, där inne fanns en liten med ett tickande hjärta! Hon mätte ett par gånger och jag blev framflyttad några dagar. Smärtan kom av en gulkropps - cysta som blödde.

Jag är något chockad :)

Vad härligt! Hoppas allt hår bra och att du slipper mer smärta :)
  • Minxy
    Sanandra skrev 2015-01-13 12:54:05 följande:

Inskrivning idag, bara det känns som en milstolpe efter de tidigare misslyckade graviditeterna där vi inte hunnit så långt.

Skön känsla :)

Jag har 2 veckor kvar till min inskrivning. Längtar!
  • Minxy
    Sanandra skrev 2015-01-13 14:33:45 följande:
    Varför så sent? Vi har inskrivning i v.9-11.????
    Don't know, men jag fick tid den 29 januari (är i v. 12 (11+1) då.)
  • Minxy

Jag försökte boka KUB på Mamma Mia i Sthlm nu. Jag kommer nämligen vara i Sthlm när jag är i v. 13 (12+2), så det hade varit perfekt!

Dessvärre hade dom inga tider då och jag har ingen möjlighet att resa dit eller till Umeå någon annan dag kring den tiden :(

Svar på tråden Bf Augusti 2015