• Minxy

Bf Augusti 2015

Moelme skrev 2015-01-09 11:47:42 följande:

Va in till gynakuten imorgon pga blödning och magont. Tyvärr så har graviditeten stannat av i v 6+2. Skulle idag gått in i v 10+0. Ska tillbaka nästa fredag för att göra en skrapning, eftersom kroppen inte verkar fixa detta själv. Jag som skulle på inskrivning idag smile4.gif

Men jag önskar er all lycka och hoppas allt går bra för alla.

Åh, jag beklagar verkligen :(
  • Minxy

Idag berättade jag för min bästa väninna att jag är gravid igen. Hon tog det mycket bättre än jag trott! Hon har själv inga barn och inte heller nåt intresse för förhållande eller barn. Hon är mitt uppi karriären och har många gånger uttryckt sig dömande mot de kvinnor som "väljer att kasta bort sina bästa år på skrikande småbarn."

Men hon tog det jättebra som sagt! Grattade mig och sa att det var kul. Ska hälsa på henne (hon bor en bra bit ifrån mig) nån gång i februari och då ska vi shoppa och umgås, nåt som vi båda ser fram emot! :)

Nu har jag bara ett orosmoln kvar på berätta-himlen och det är jobbet...

• Minxy

Ja jag vill också vänta till efter v.12.

Tänkte boka in ett till UL i v.13....ser allt bra ut då så tar jag tjuren vid hornen och berättar på jobbet.

(Om jag kan gömma magen så länge, efter lunch är jag vansinnigt svullen!)

• Minxy

Charlotta och Sommar: hur ska man kunna dölja till v.12-13?!

Jag ser ut sådär från lunch, så jag vet ju att det beror på tarmarna, men jag kan liksom inte göra nåt åt det.

Jag tränar mycket i vanliga fall. En sak som är bra är att jag och en annan tjej på jobbet satt och pratade om träning och kost idag. Hon sa att hon alltid ökar i vikt på vintern, som om kroppen ställer in sig på kyla. Jag hakade snabbt på och sa att det var samma för mig :D

• Minxy
    Julle86 skrev 2015-01-09 23:09:22 följande:

Var på inskrivning idag, tyvärr visade urinprovet på bakterier så BM skulle skicka det vidare .. minsta lilla gör ju en orolig men får hålla tummarna att det inte är någon fara.

Mitt blodtryck var inte heller det bästa (illamående) så har svårt att få i mig vätskan. Men läste om kombination av dessa 2 symptom och det visade på havandeskapsförgiftning.. men verkar vara väldigt sällsynt innan v.20. Jag är i v.8 nu.. men det är dumt att läsa för mycket helt enkelt ;) Någon som har erfarenhet av bakterier i urinen så tidigt i grav? Gick det över fort? Påverkar det bebisen? Finns det en stor risk att få havandeskapsförgiftning pga det?

Du säger bakterier, kan det vara UVI?

UVI under graviditet är väldigt vanligt, men bm vill ha koll och man ska alltid behandlas vid konstaterad UVI eftersom man löper större risk för njurbäckeninflammation under graviditeten.

UVI under graviditet behöver inte känns som "vanlig" UVI heller. Jag hade UVI under min förra graviditet och fick aldrig den där svidande känslan när jag kissade, bara en tyngdkänsla runt magen. Bra att dom kollar upp det! :)

Jag funderar faktiskt på om jag har UVI nu eftersom det känns lite småskumt, är konstant kissnödig men när jag sätter mig på toa kommer inget. Ska känna efter under helgen och dricka extra vatten, blir det inte bättre ringer jag bm på måndag.
  • Minxy

När det gäller havandeskapsförgiftning brukar det vara äggvita i urinen, inte bakterier vad jag vet :)

• Minxy

Lördagmorgon men man är ändå uppe strax före 7 eftersom båda barnen har simskola idag. Har packat matsäck åt mig själv så jag överlever.

• Minxy
    doccah skrev 2015-01-10 16:19:39 följande:

Gick in i vecka 12 igår, känner mig knappt gravid! Bara tröttheten och hungern som sitter i än. Har hört talas om spökveckor.. När brukar de vara?

Varierar men dom kan börja typ v.10 eller däromkring :)

Så det är nog det som hänt dig.
Svar på tråden Bf Augusti 2015