• Minxy

Bf Augusti 2015

Lilostichi skrev 2015-01-02 17:41:03 följande:

Idag är jag i vecka 9+ 3. Har mått så illa!! Men från och med igår könns det liite bättre...värsta illamåendet kommer på kvällen. Provat postafen, armbanden, ingefära, kex hit och dit, citronvatten mm...en envis liten plutt därinne :) älskar att sova på nätterna! Helt underbart. Ska på min första undersökning den 7 jan :)

Vårt första barn! Bor i nyköpt hus med sambo!

Ber till de högre makterna att illamåendet ska ta slut!

Hur mår ni?:))

Mår rysligt illa, men för mig är det värst på morgonen (förutom idag då jag mått dåligt precis hela jäkla dagen!)

Har också seabands på från innan jag stiger upp, äter något litet medan jag ligger kvar i sängen, försöker att ta det lugnt på morgonen, men nä. Mår skit ändå. Hoppas det ger sig snart! (Har två barn sedan innan och har ALDRIG mått illa förut!)

Jag ska också till bm den 7:e :)
  • Minxy

Jag är också hungrig hela tiden. Illamående och samtidigt hungrig, riktigt lovely :P

Jag är inte särskilt trött! Känns väldigt underligt eftersom jag var helt knäckt när jag väntade barn ett och två. Jag kan lätt vara vaken till elva-tolv på natten.

Däremot kan jag vara halvseg runt lunch.

• Minxy
    TantB skrev 2015-01-03 15:09:01 följande:

Ställde mig på vågen som visade + 2 kg sen julafton. Det känns inte alls bra! Gick in i vecka 8 idag så är ju alldeles i början. Förra gången vägde jag ca 20 kg mindre och gick endast upp ett kilo i veckan de sista 10 veckorna. Hur mycket har ni gått upp? Är det någon mer som oroar sig för vikten?

Jag kollade nyss och vågen visar på +3 kg (är också i vecka 8)

Jag oroar mig inte så jättemycket eftersom jag ökat ganska mycket i början i båda mina tidigare graviditeter, men har ändå slutat på +8 respektive +7 dagen innan förlossning.

Har ett normalt BMI (väger normalt 58 kg till mina 166 cm, ligger nu på 61 kg).
  • Minxy

Just nu har jag kört 2 mil bara för att jag bara MÅSTE ha strips och dip från Max. Min man tycker jag är helt knäpp :(

• Minxy

Illamåendet nådde nya nivåer idag. Höll på att kräkas flera gånger i bilen, gruvar mig nåt ofantligt inför morgondagen! Maken åker utomlands 1 vecka, jag ska själv få upp barnen på morgonen, skjutsa till dagis och skola, få in mig själv till jobbet innan 8.

Idag gav illamåendet med sig strax efter 15. Hur fan ska jag kunna jobba imorrn?!

• Minxy
    Mollan88 skrev 2015-01-04 19:07:38 följande:
    Va inte rädd att Ringa till bm och kräva sjukskrivning iaf 2 veckor.. Hon pratar med läkaren och du får säkert tid samma dag. Det blir ju ohållbart för dig! Jag har varit sjukskriven 3 veckor och börjar jobba imorgon. Känns så där... Men det har varit skönt att va sjukskriven.. Skulle inte klara av att jobba.. Många som är hemma första delen av graviditeten pga illamående.
    Ja jag får se hur jag mör imorgon. Nu på kvällen känns det kolugnt, men tiden mellan uppstigning och 15 är inte att leka med...

Om jag mår alltför illa imorgon sjukskriver jag mig en dag. Är ledig tisdag och onsdag, så jag håller tummarna för att det ska kännas mer stabilt på torsdag och att jag kan jobba då.
  • Minxy
    LindizJ skrev 2015-01-04 22:36:24 följande:

hungrig konstant.....!! *suck*

Ja man är ju det. Hungrig och illamående :D

Fast jag kan inte äta några stora mängder. Lite och ofta, måste ha nåt ungefär var 30 minut.
  • Minxy
    LindizJ skrev 2015-01-04 22:44:49 följande:
    men åh...jag skulle kunna äta middag fem gånger om dagen....imorgon ska vi till Ullared och sitta sammanlagt 4 timmar i bil...hur ska detta gå? smile2.gif
    Hjälp! Ladda med mycket smått och gott i bilen och planera in matstopp! :)
  • Minxy

Idag gjorde jag för övrigt slag i saken och köpte 3 par mammabyxor. Jeeeez vad skönt att inte ha nåt som trycker över magen!

Men det känns inte särskilt normalt med mammabyxor i v.8

• Minxy

Nä, det blev inget jobb för mig idag, kommer knappt ur sängen. Vet dock att jag MÅSTE upp snart och få i mig nåt, annars kommer allt bli ännu värre.

Dessutom kan det vara smart att vara med när barnen ska ta frukost så inte köket ser ut som en naturkatastrof efteråt :P

Svar på tråden Bf Augusti 2015