• Minxy

Bf Augusti 2015

CarolineElf skrev 2014-12-18 19:16:14 följande:
    Oj bara 7 kg? Då kan du inte vart stor väl? :) jag gick upp ca 12 kg totalt under bägge graviditeterna så ska bli spännande och se hur stor magen är denna gången:) hungrig har jag börjat bli mer också och även kissenödig haha. Blir ju fler och fler symtom när man väl börjar tänka på det;) har du berättat ännu att du är gravid eller håller du det hemligt?
    Hade bara en gigantisk mage som stod rätt ut, syntes inte ett smack bakifrån *s*

Vi har berättat för mamma och dessutom en par som vi umgås med. Dom väntar också barn och ska ha i mars :)

Ni då?
  • Minxy
    CarolineElf skrev 2014-12-18 19:48:24 följande:
    Okej :) Vad roligt att ha ett par vänner som väntar bebis samtidigt :)
    Nej vi vill gärna vänta tills UL som ska göras 28/1-15 och därefter berätta för alla. Ska då vara i v.11-12 :)
    Ja det låter som en vettig idé.

När jag är i vecka 9 ska jag till min privata bm. Hon gör ibland VUL, så med lite tur får vi se något då :)
  • Minxy
    CarolineElf skrev 2014-12-18 20:56:18 följande:
    Vad roligt att se redan då:) jag fick välja om jag ville göra ett vul eller ul och jag tänkte att det var bättre att vänta tills ul så man kan se bättre:) sedan gör man ju rutinultraljudet i v.18-19

Ska ni ta reda på kön?
    Nej, den här gången tänkte vi att vi inte ska ta reda på könet! :)

Vi tog reda på det både vid första och andra graviditeten, så det ska bli extra spännande att inte ta reda på det :)
  • Minxy
    sjl89 skrev 2014-12-18 22:15:37 följande:

Jag måste bara fråga, är det någon mer som känner sig känsligare än vanligt? Jag gråter för allt känns det som!

Hm...nej. Eller jo, jag hade ett litet sammanbrott förra veckan då jag läste om amning och började gråta hysteriskt. Dels för att jag fortfarande minns hur jävla ont det gjorde men också för att jag minns hur mysigt det var (till slut) :)

Utöver det så är jag som vanligt, men jag blev aldrig särskilt gråtmild under mina andra två graviditeter heller :)
  • Minxy

Vad roligt för er som varit på VUL!

Jag vill också juh :P

Idag är det 19 dagar kvar till mitt besök hos bm då jag eventuellt får ett VUL....längtar!

• Minxy
    candydarling skrev 2014-12-19 16:31:09 följande:

Hej hej tjejer.
    Nu är jag i v. 4+6 och jag är så vansinnigt trött att jag snart avlider!

Med en vild treårig hemma och 100% tjänst på jobbet så är det inte lätt att få till små vilostunder. Dom händer däremot ofrivilligt lite då och då, så fort jag sätter mig ner!

Hur mår ni andra?

Jag är också väldigt trött under förmiddagen. Inte så illa på eftermiddagen/kvällen faktiskt.

Men strax före lunchen på jobbet går ögonen i kors och jag nickar till vid skrivbordet.
  • Minxy

Men fy fan vad ont!

Inatt kom tydligen båda barnen in till oss. Jag sov väl i en något obekväm ställning, men så (ca 05:20) knyckte jag tydligen till med nacken. Hörde hur det knakade till!

Blev kallsvettig på en gång, råkade väcka både man och barn med mitt jämrande.

Så sjukt ont! Kan inte röra mig. Har tagit 2 alvedon och värmt en vetepåse. Kan inte röra huvudet åt nåt håll och undrar hur det ska gå på jobbet imorgon. Skiiiiit!

Sorry, ville bara klaga lite

• Minxy
    SötaSarah skrev 2014-12-21 12:31:24 följande:

Hur kommer det sig att så många här får göra VUL så tidigt?! Jag vill också :(

Vissa går hos privat barnmorska, då får man ju göra det man betalar för :)

Andra som gjort ivf får göra tidigt VUL, samma sak med de som haft upprepade missfall, men det här skiljer sig självklart från landsting till landsting.
  • Minxy
    Lilo skrev 2014-12-21 11:42:48 följande:

Går in i vecka 7 idag och mår illa nästan hela tiden, är trött, känner mig svag och yr. Orkar knappt logga in här och läsa vad ni skriver..

Hoppas att det släpper snart!!

Fy vad jobbigt, håller tummarna för att du snart ska må bättre!
  • Minxy
    Skogsnäva skrev 2014-12-21 13:55:18 följande:

Och varför blir det frågetecken efter mina inlägg? ????

Du kanske försöker lägga till en smiley? :)

Det funkar inte, det blir frågetecken istället.
Svar på tråden Bf Augusti 2015