• Minxy

Bf Augusti 2015

Sanandra skrev 2015-01-07 10:53:27 följande:
    Vi ska göra kub så kommer vara på ul kring V.12+0-13+6. Då borde ju allt se bra ut.:)
    Tycker det! :)
  • Minxy
    Zora skrev 2015-01-07 12:16:10 följande:

Har precis varit iväg och fått se ett hjärta slå! smile1.gif Ska göra KUB och då ville dom fastställa vilken vecka jag är i, vilket är några dagar längre än jag trodde. V 9 (8+1)

Härligt :)
  • Minxy
    Sommar15 skrev 2015-01-07 12:22:20 följande:
    Var också på vul idag, är i 8+0 och allt såg bra ut för mig med! Har läst att ser allt bra ut nu så är det i princip lika liten risk att något går fel som efter v12, procentuellt sett.
    Har också läst det, men oroar mig ändå lite för när moderkakan ska ta över näringstillförseln. Får hålla tummarna helt enkelt :)
  • Minxy
    Sommar15 skrev 2015-01-07 13:47:26 följande:
    Ja lite oro kommer man säkert ha ändå, men efter mina tidigare missfall (har inga barn sen tidigare) så var detta en verklig milstolpe för mig, så jag kommer nu försöka våga hoppas och tro att det blir en augustibebis för oss :)
    Det tycker jag att du ska! :)
  • Minxy

Jag har köpt tre nya oversize-tröjor av samma anledning :P

Ser inte klok ut....

Jag skyller på tarmar + att jag äter konstant för att slippa må illa. Men ja...man undrar ju hur länge man ska kunna låtsas som det regnar...

• Minxy

Maglizz: tyvärr, jag har inga tips :( Hoppas bara det ger med sig snart!

Är det någon annan som upplever att håret blivit väldigt svårskött? Mitt är bara....fel :(

Det är torrt, svårt att sätta upp, ser knäppt ut (både platt och frissigt) när jag har det utsläppt.

• Minxy

Jag var tvungen att be min pappa komma hit och vakta dom sovande barnen medan jag åkte till macken och handlade mat, frysta färdigrätter. Så sjukt hungrig! Sitter nu och vräker i mig en Findus fiskgratäng med citron- och dillsås. MY GOD VAD GOTT! :D

• Minxy
    Anvicra skrev 2015-01-07 22:51:33 följande:

Gör alla Vul? Jag hade inte tänkt det men väntar till kub som när jag var gravid med min dotter. Hmm. Kanske är mer eller mindre standard nu?

Hos vanliga mvc brukar VUL inte vara standard. Där får man VUL om man har gjort IVF, om man har haft upprepade missfall mm.

Jag "fick" ett VUL eftersom jag betalade för det ;) Jag går nämligen till en privat BM parallellt med mvc. Hos privata vårdgivare får man vad man vill, så länge man betalar.
  • Minxy
    Lovven skrev 2015-01-07 22:33:12 följande:

Jag är beräknad till den 31 augusti. Känner mig dock otroligt nedstämd och som en spillra av mitt forna jag trots planerad graviditet. Någon som känner igen sig?

Inte nedstämd (förutom över det jävla illamåendet), mest fånigt fnittrig.

Prata med mvc, det är ju jättevanligt att man funderar ett par extra varv när det gäller nåt så stort som ett nytt liv! Mvc har läkare och kuratorer knutna till sig, dom är där för DIN skull! Använd dom.
  • Minxy
    Lovven skrev 2015-01-07 23:05:12 följande:
    Jag ska träffa barnmorska på mvc på fredag. Längtar. Har berättat för min sambo och förstått att det är vanligt, men man känner sig inte mindre värdelös för det..
    Jättebra att du ska träffa mvc snart och bra att du har din sambos stöd :)
Svar på tråden Bf Augusti 2015