• Phaa

Dotter 3månader död pga vaccin mot stelkramp

Hej! Min flicka fick sitt vaccin när hon var 3 månader fredag 3 oktober 2014. Sköterskan på BVC frågade mig (21år)och min kille (23år) hur flickan mådde medan hon mätte,vägde osv. Flickan var en 10poängare enligt hennes barnläkare och mådde toppen!

Hon va det finaste som hänt mig, jag kunde inte vänta på att visa henne för hela världen. Sköterskan talar om för oss att hon skall vaccineras och ger henne ett vaccin i vardera lår. I samma stund kändes det för mig som att jag borde hindrat sköterskan från att göra det. Jag försökte intala mig själv att det bara va ?mamma problem? jag handskades med. Det är bara jag som är Knäpp, min känslor för min dotter spelar spratt för min hjärna. BVC Sköterskan talar om för oss att min dotter är fullt frisk, bra reaktionsförmåga, stadig i sin utveckling och har de finaste ögonen hon sätt på många år. Hon säger även att det ja. Vara så att hon kan bli trött, lite febrig och gnällig men att jag skall ge henne en baby alvedon och hålla henne hårt hos mig, att det kommer lugna ner sig efter ett -två dygn. redan här får jag ångest. Mindre än 36 timmar att har erhållit sitt första vaccin, vaccinet som va livsnödvändigt för att hon inte skall drabbas av stelkramp, vaknar jag och min kille upp med vår dotter död i famnen på honom. Vi ringer ambulans och återupplivning håller på i 45 min innan de dödförklarar henne på sjukhuset i Kristianstad. Barnläkaren som bedömt min dotter som 10 poängare står nu och talar om för mig att han inte kan utesluta att vaccinet tagit död på henne men att vi får vänta på obduktionsrapporten som kan dröja månader innan jag kan få översatt. Jag väntar fortfarande på rapporten. Jag önskar bara att jag hade lyssnat på mig själ. Jag har aldrig fått någon spruta för stelkramp då jag är född i Tyskland, inte heller senare i livet har jag brytt mig om vaccinet trots påtryckningar från skolsköterska och läkare. Varför lät jag dem vaccinera min dotter? Jag hade ingen aning om vad hon vaccinerades för innan sköterskan redan satt sprutan. Hatar jag mig själv och hela värden för det. JA!! vi erhöll ett ursäktsbrev från BVC sköterskan samma vecka som min dotter dog. Hon beklagar vår sorg. Vetandes att kvinnan bara gjorde sitt jobb gör inte saken bättre när jag nu i efterhand förstår att de allihopa inte bara denna sköterska är medvetna om dödligheten och inte sa ett ord. För min dotter, mig, min kille är det redan försent jag hoppas bara att någon där ute tar till sig av sin egen mamma eller pappa instinkt. Jag önskar verkligen att detta för skillnad för någon annan.

• Svar på tråden Dotter 3månader död pga vaccin mot stelkramp
  • hitme2ice
    winnethepooh skrev 2014-11-21 18:41:06 följande:

Men hur kan du dra alla vacciner över en kam? Jag är inte "för" alla vacciner av princip. T ex vaccinerade jag mig inte mot svininfluensa och jag har aldrig vaccinerat mig mot någon annan influensa heller. Men jag skulle inte kunna tänka mig att inte vaccinera mitt barn mot t ex polio. Det är ju skillnad pâ vaccin och vaccin.

Hur jag kan "dra alla vaccin över en kam"? Enkelt, jag avstår alla vaccin. Jag värderar eller rangordnar inte vaccinen. För den som vill lära sig märker man till slut att vissa vaccin är värre än andra. Det är ju upp till var och en att ta reda på.
  • Dellla

Min dotter är 2månader och den 12 december ska min dotter vaccineras och nu vill jag inte låta min dotter ta denna sprutan , tanken jag fick när jag fick hem lappen om att min dotter ska ta sprutan va rädsla jag vill inte att min dotter ska få ont de gör ont i mig då sen läser jag detta och blir helt förskräckt , kan man avstå för den sprutan?

• rfoto
    Lilja74 skrev 2014-11-20 09:37:01 följande:

Hej, baklagar verkligen sorgen <3

Några bra linkar att läsa :

I japan har plötslig spädbarns död i princip försvunnit sedan de slutat vaccinera barn under 2 år.

vaccin.me/2013/01/21/vaccin-orsakar-dodsfall-och-permanenta-hjarnskador-myndigheterna-friserar-statistiken/

mer info:

www.epochtimes.se/Vaccinationer-kan-orsaka-ploetslig-spaedbarnsdoed-a21717.html

*Konfidentiellt dokument från GSK avslöjar att det vanliga vaccinet Infanrix orsakar plötslig spädbarnsdöd och autism

vaccin.me/2013/08/21/konfidentiellt-dokument-fran-gsk-avslojar-att-det-vanliga-vaccinet-infanrix-orsakar-plotslig-spadbarnsdod-och-autism/

Nej, det har den inte. 2007 dog 158 barn i Japan. Längre ned under kategorin Kiken inshi to yobou står det om hur man kan förhindra spädbarnsdöd. T.ex. att inte röka i närheten eller amma när man har nikotin i kroppen. Även att inte ha barnet för varmt klädd. Jag har själv överlevt PSD som jag misstänker rörde sig om just för varmt klädd.

Under samma kategori i den japanska länken står det dessutom att det 1992 kraftigt reducerade risken för PSD efter riktlinjer om att lägga barnen på rygg och inte på mage. Det kan dock vara en felöversättning från min sida. Det står något om USA där med. Kan vara att USA kom med riktlinjerna.

Vaccineringen sker på liknande vis där som här. DPT-IPV där stelkramp inkluderas ges från tre månader och därefter fyra månader och sex månader. Nästa ska ges mellan 18-23 månader. Du finner vaccinationsintervallerna för 2014 här.

Däremot dör färre barn i Japan än i Sverige med nästan hälften. Vad det beror på vet jag inte.
    Med denna text vill jag heller inte påstå att barnet som tråden handlar om inte dött p.g.a. vaccinet. Vaccin kan trots allt orsaka död.
  • winnethepooh
    hitme2ice skrev 2014-11-21 20:11:41 följande:

Hur många känner du till, personligen som blivit sterila av påssjuka som vuxna? Alltså inga studier eller "statistik". Hur många känner du?

Jag kände personligen många som avlidit av cancer och välfärdssjukdomar. Eller har blivit permanent skadade av såna sjukdomar. Infektionssjukdomar det vaccineras mot, not so much.

Inser du verkligen Inte att färre dör i de infektionssjukdomar det vaccineras emot bland annat just för att det vaccineras emot dem?
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Dellla skrev 2014-11-21 20:24:50 följande:

Min dotter är 2månader och den 12 december ska min dotter vaccineras och nu vill jag inte låta min dotter ta denna sprutan , tanken jag fick när jag fick hem lappen om att min dotter ska ta sprutan va rädsla jag vill inte att min dotter ska få ont de gör ont i mig då sen läser jag detta och blir helt förskräckt , kan man avstå för den sprutan?

Man kan avstå ja.

Att väga en kort stunds obehag mot de sjukdomar man vaccinerar mot är inte ett beslut man ska ta enkelt på.

Det är ett extremt fåtal som dör till följd av vaccinet.
    An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
  • tobbe01
    hitme2ice skrev 2014-11-21 19:52:07 följande:
    Jag vet hur det känns. Jag har haft lunginflammation ett antal gånger. På grund av kronisk lungsjukdom. Jag fick även fullt utvecklad kikhosta som barn, trots vaccination. Det vaccinet togs bort, "helcellsvaccin". Det orsakade allvarliga biverkningar. Jag hade tur.

Vattkoppor var riktigt eländigt. Jag får hellre mässling igen, om jag får välja. Påssjuka gjorde ganska ont. Röda hund var hyfsat mild, utslag och lite feber. Inget att orda om. Jag känner inte till någon som råkade så illa ut som dig.

Varje dag i Sverige dör ett antal i så kallade välfärdssjukdomar. Visste du att hjärtsvikt har sämre prognos än många typer av cancer? Från diagnos lever färre än 5% efter 5 år. Hjärtsvikt är synnerligen otäck sjukdom. Komplikation av exempelvis hjärtinfarkt.

Det är många år sedan infektionssjukdomar var vanlig dödsorsak. Både incidens och dödlighet sjönk rejält. Detta var till och med innan antibiotika och vaccin var allmänt tillgängligt. Fantastiskt vad rent vatten och bättre levnadsstandard kan göra. Välfärdssjukdomar är rent ut sagt livsfarliga i jämförelse. Det finns ingen bot eller direkt behandling heller. Praxis är endast symtomlindrande behandling och medicinering.
    okej......................................och annars mår du bra?
  • tobbe01

Prata med ngn du litar på och lämna denna idiottråd.
  • Iarwain
    hitme2ice skrev 2014-11-21 20:17:54 följande:

WHO rekommenderar bra och vettig behandling mot mässling. Fy fasen vad löjligt och lögnaktigt att påstå att det inte finns behandling mot mässling. Vatten, mat och a-vitamin, räcker för att mildra förloppet av mässling, enligt WHO. Näringsbrist gör mässling allvarligt.

WHO rekommenderar vaccination mot mässling.
    www.who.int/immunization/policy/Immunization_routine_table1.pdf
  • Iarwain

Prata med din BM och lyssna på experterna inom området.
    Ta inte ditt beslut baserat på ett anonymt forum på nätet, varken för eller mot.
  • Dellla
    tobbe01 skrev 2014-11-21 20:30:24 följande:
    Prata med ngn du litar på och lämna denna idiottråd.

Litar inte direkt på någon inom sjukvården dom bollar alltid runt med en och säger olika saker. 

Nu ska min dotter ta två olika vaccin denna dagen, Stelkramp,polio och vad dom nu andra heter och sen läser jag detta och blir förskräckt. Visst det kanske är 1 på 100 som får dessa biverkningar som kan leda till döden men som nybliven förälder oroar man sig  för det minsta lilla detta är mitt första barn och inte alls konstigt att man oroar sig och speciellt efter man läst det här som är så hemskt.

Svar på tråden Dotter 3månader död pga vaccin mot stelkramp