• Phaa

Dotter 3månader död pga vaccin mot stelkramp

Hej! Min flicka fick sitt vaccin när hon var 3 månader fredag 3 oktober 2014. Sköterskan på BVC frågade mig (21år)och min kille (23år) hur flickan mådde medan hon mätte,vägde osv. Flickan var en 10poängare enligt hennes barnläkare och mådde toppen!

Hon va det finaste som hänt mig, jag kunde inte vänta på att visa henne för hela världen. Sköterskan talar om för oss att hon skall vaccineras och ger henne ett vaccin i vardera lår. I samma stund kändes det för mig som att jag borde hindrat sköterskan från att göra det. Jag försökte intala mig själv att det bara va ?mamma problem? jag handskades med. Det är bara jag som är Knäpp, min känslor för min dotter spelar spratt för min hjärna. BVC Sköterskan talar om för oss att min dotter är fullt frisk, bra reaktionsförmåga, stadig i sin utveckling och har de finaste ögonen hon sätt på många år. Hon säger även att det ja. Vara så att hon kan bli trött, lite febrig och gnällig men att jag skall ge henne en baby alvedon och hålla henne hårt hos mig, att det kommer lugna ner sig efter ett -två dygn. redan här får jag ångest. Mindre än 36 timmar att har erhållit sitt första vaccin, vaccinet som va livsnödvändigt för att hon inte skall drabbas av stelkramp, vaknar jag och min kille upp med vår dotter död i famnen på honom. Vi ringer ambulans och återupplivning håller på i 45 min innan de dödförklarar henne på sjukhuset i Kristianstad. Barnläkaren som bedömt min dotter som 10 poängare står nu och talar om för mig att han inte kan utesluta att vaccinet tagit död på henne men att vi får vänta på obduktionsrapporten som kan dröja månader innan jag kan få översatt. Jag väntar fortfarande på rapporten. Jag önskar bara att jag hade lyssnat på mig själ. Jag har aldrig fått någon spruta för stelkramp då jag är född i Tyskland, inte heller senare i livet har jag brytt mig om vaccinet trots påtryckningar från skolsköterska och läkare. Varför lät jag dem vaccinera min dotter? Jag hade ingen aning om vad hon vaccinerades för innan sköterskan redan satt sprutan. Hatar jag mig själv och hela värden för det. JA!! vi erhöll ett ursäktsbrev från BVC sköterskan samma vecka som min dotter dog. Hon beklagar vår sorg. Vetandes att kvinnan bara gjorde sitt jobb gör inte saken bättre när jag nu i efterhand förstår att de allihopa inte bara denna sköterska är medvetna om dödligheten och inte sa ett ord. För min dotter, mig, min kille är det redan försent jag hoppas bara att någon där ute tar till sig av sin egen mamma eller pappa instinkt. Jag önskar verkligen att detta för skillnad för någon annan.

• Svar på tråden Dotter 3månader död pga vaccin mot stelkramp
  • hitme2ice
    tobbe01 skrev 2014-11-21 18:13:28 följande:

OT men jag vaccinerades inte mot påssjuka som barn (man gjorde inte det då)  och fick den när jag var lite över 20. Jag var så fruktansvärt sjuk så det slutade med att jag fick åka ambulans till sjukhus. Jag fick en hjärnhinneinflammation som följdsjukdom och när jag blev frisk så vägde jag bara drygt 40 kilo. Kanske låg jag hemma för länge och kräktes...........

Jag vet hur det känns. Jag har haft lunginflammation ett antal gånger. På grund av kronisk lungsjukdom. Jag fick även fullt utvecklad kikhosta som barn, trots vaccination. Det vaccinet togs bort, "helcellsvaccin". Det orsakade allvarliga biverkningar. Jag hade tur.

Vattkoppor var riktigt eländigt. Jag får hellre mässling igen, om jag får välja. Påssjuka gjorde ganska ont. Röda hund var hyfsat mild, utslag och lite feber. Inget att orda om. Jag känner inte till någon som råkade så illa ut som dig.

Varje dag i Sverige dör ett antal i så kallade välfärdssjukdomar. Visste du att hjärtsvikt har sämre prognos än många typer av cancer? Från diagnos lever färre än 5% efter 5 år. Hjärtsvikt är synnerligen otäck sjukdom. Komplikation av exempelvis hjärtinfarkt.

Det är många år sedan infektionssjukdomar var vanlig dödsorsak. Både incidens och dödlighet sjönk rejält. Detta var till och med innan antibiotika och vaccin var allmänt tillgängligt. Fantastiskt vad rent vatten och bättre levnadsstandard kan göra. Välfärdssjukdomar är rent ut sagt livsfarliga i jämförelse. Det finns ingen bot eller direkt behandling heller. Praxis är endast symtomlindrande behandling och medicinering.
  • hitme2ice
    Iarwain skrev 2014-11-21 18:25:31 följande:

Så mycket felaktigheter...

Vetenskapen har aldrig sagt att kvicksilver är säker medicin. Däremot så var den effektiv mot det den skulle bota.

Arsenik används fortfarande som medicin.

Åderlåtning används fortfarande idag mot vissa besvär.

Tvångskastrering har aldrig använts, mig veterligen, ur en medicinsk synvinkel. Däremot används frivillig kastrering idag t.ex. mot vissa cancerformer.

Som redan skrivits; Man måste väga för mot nackdelar.

Du framställer detta som två "sidor", som i någon mån har lika mycket "på benen". Så är inte fallet.

Du framställer det som om vetenskapen ändrar sig, det är iofs rätt. Men så stora förändringar som att t.ex. mässlingsvaccinet skulle ge mer skada än nytta har inte skett. Kan du komma med ett enda exempel på det?

Nä inga felaktigheter. Beror helt på vad man läser. Du får tror precis vad du vill. Jag vet vad som är giftigt och skadligt. Oavsett vad du har för åsikt.

Calomel ansågs säkert. Kvicksilvret hade ingenting att göra med att 10000-tals barn blev sjuka. Kvicksilver är extremt effektivt på att "lindra" symtom. Effektivt på att bota

Det finns n

Jag har vägt fördelar mot nackdelar. Jag anser att nyttan med vaccin är ingenting. Riskerna med vaccin övertiger så vida pass att jag aldrig någonsin frivilligt skulle vaccinera mig själv, eller någon i familjen.
  • Iarwain
    hitme2ice skrev 2014-11-21 19:59:34 följande:
    Nä inga felaktigheter. Beror helt på vad man läser. Du får tror precis vad du vill. Jag vet vad som är giftigt och skadligt. Oavsett vad du har för åsikt.

Calomel ansågs säkert. Kvicksilvret hade ingenting att göra med att 10000-tals barn blev sjuka. Kvicksilver är extremt effektivt på att "lindra" symtom. Effektivt på att bota

Det finns n

Jag har vägt fördelar mot nackdelar. Jag anser att nyttan med vaccin är ingenting. Riskerna med vaccin övertiger så vida pass att jag aldrig någonsin frivilligt skulle vaccinera mig själv, eller någon i familjen.

Fel...

När man började med kvicksilver i medicin gjordes man inte vetenskapliga studier på biverkningar.
    Kan du visa på en enda studie där man visar på att kvicksilver skulle vara säkert?

• hitme2ice
    Iarwain skrev 2014-11-21 18:25:31 följande:

Så mycket felaktigheter...

Vetenskapen har aldrig sagt att kvicksilver är säker medicin. Däremot så var den effektiv mot det den skulle bota.

Arsenik används fortfarande som medicin.

Åderlåtning används fortfarande idag mot vissa besvär.

Tvångskastrering har aldrig använts, mig veterligen, ur en medicinsk synvinkel. Däremot används frivillig kastrering idag t.ex. mot vissa cancerformer.

Som redan skrivits; Man måste väga för mot nackdelar.

Du framställer detta som två "sidor", som i någon mån har lika mycket "på benen". Så är inte fallet.

Du framställer det som om vetenskapen ändrar sig, det är iofs rätt. Men så stora förändringar som att t.ex. mässlingsvaccinet skulle ge mer skada än nytta har inte skett. Kan du komma med ett enda exempel på det?

Ja arsenik är lika vanligt som betablockerare eller Alvedon, vad menar du?

Googla tvångskastrering i Sverige.

Vill du vaccinera dig själv eller dina barn mot mässling, varsågod.
  • hitme2ice
    winnethepooh skrev 2014-11-21 18:36:50 följande:

Jo pâssjuka som vuxen är inte alls bra, det är sant. Min pappa hade också pâssjuka som vuxen och det var riktigt allvarligt. Om man har sjukdomen som barn är den mindre allvarlig men om man inte är vaccinerad och inte râkar fâ den som barn utan senare blir smittad som vuxen kan det gâ riktigt illa. Mäns fertilitet kan även bli lidande.

Hur många känner du till, personligen som blivit sterila av påssjuka som vuxna? Alltså inga studier eller "statistik". Hur många känner du?

Jag kände personligen många som avlidit av cancer och välfärdssjukdomar. Eller har blivit permanent skadade av såna sjukdomar. Infektionssjukdomar det vaccineras mot, not so much.
  • Iarwain
    hitme2ice skrev 2014-11-21 20:07:40 följande:
    Ja arsenik är lika vanligt som betablockerare eller Alvedon, vad menar du?

Googla tvångskastrering i Sverige.

Vill du vaccinera dig själv eller dina barn mot mässling, varsågod.
    Du skrev att "arsenik användes också som medicin".
    Det används fortfarande, med framgång, mot vissa åkommor. Det är en fråga om en "risk-reward"-bedömning,

Tvångskastrering användes ur ett socialt perspektiv, inte medicinskt. Sociala perspektiv behandlas normalt inte med denna typ av vetenskap som bas.

Tack, men då vaccin inte ger 100% skydd och det finns människor som av olika anledningar inte kan få vaccin skulle jag uppskatta om alla som har möjlighet vaccinerar sig för att ge flockimmunitet.
  • hitme2ice

WHO rekommenderar bra och vettig behandling mot mässling. Fy fasen vad löjligt och lögnaktigt att påstå att det inte finns behandling mot mässling. Vatten, mat och a-vitamin, räcker för att mildra förloppet av mässling, enligt WHO. Näringsbrist gör mässling allvarligt.

• winnethepooh
    hitme2ice skrev 2014-11-21 19:59:34 följande:

Det finns n

"Nyttan med vaccin är ingenting". Jisses. Att göra ett sådant kategoriskt uttalande om alla vacciner. Visst, välj bort vaccin om du vill men detta uttalande är bara för mycket och tyder tyvärr inte på ett informerat beslut. I stort sett ingen "sanning" om någonting kan vara så ensidig, så svartvit.
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    hitme2ice skrev 2014-11-21 20:17:54 följande:

WHO rekommenderar bra och vettig behandling mot mässling. Fy fasen vad löjligt och lögnaktigt att påstå att det inte finns behandling mot mässling. Vatten, mat och a-vitamin, räcker för att mildra förloppet av mässling, enligt WHO. Näringsbrist gör mässling allvarligt.

Läser du vad du själv skriver? "Mildra förloppet" är inte behandling. Håll gärna isär behandling och symtomlindring.

Tror du att barnen som dog i mässlingen i Nederländerna och Storbritannien led av näringsbrist?
    An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
  • winnethepooh
    hitme2ice skrev 2014-11-21 20:11:41 följande:

Hur många känner du till, personligen som blivit sterila av påssjuka som vuxna? Alltså inga studier eller "statistik". Hur många känner du?

Jag kände personligen många som avlidit av cancer och välfärdssjukdomar. Eller har blivit permanent skadade av såna sjukdomar. Infektionssjukdomar det vaccineras mot, not so much.

Nej det finns ju tyvärr inget vaccin mot cancer.
Svar på tråden Dotter 3månader död pga vaccin mot stelkramp