• Phaa

Dotter 3månader död pga vaccin mot stelkramp

Hej! Min flicka fick sitt vaccin när hon var 3 månader fredag 3 oktober 2014. Sköterskan på BVC frågade mig (21år)och min kille (23år) hur flickan mådde medan hon mätte,vägde osv. Flickan var en 10poängare enligt hennes barnläkare och mådde toppen!

Hon va det finaste som hänt mig, jag kunde inte vänta på att visa henne för hela världen. Sköterskan talar om för oss att hon skall vaccineras och ger henne ett vaccin i vardera lår. I samma stund kändes det för mig som att jag borde hindrat sköterskan från att göra det. Jag försökte intala mig själv att det bara va ?mamma problem? jag handskades med. Det är bara jag som är Knäpp, min känslor för min dotter spelar spratt för min hjärna. BVC Sköterskan talar om för oss att min dotter är fullt frisk, bra reaktionsförmåga, stadig i sin utveckling och har de finaste ögonen hon sätt på många år. Hon säger även att det ja. Vara så att hon kan bli trött, lite febrig och gnällig men att jag skall ge henne en baby alvedon och hålla henne hårt hos mig, att det kommer lugna ner sig efter ett -två dygn. redan här får jag ångest. Mindre än 36 timmar att har erhållit sitt första vaccin, vaccinet som va livsnödvändigt för att hon inte skall drabbas av stelkramp, vaknar jag och min kille upp med vår dotter död i famnen på honom. Vi ringer ambulans och återupplivning håller på i 45 min innan de dödförklarar henne på sjukhuset i Kristianstad. Barnläkaren som bedömt min dotter som 10 poängare står nu och talar om för mig att han inte kan utesluta att vaccinet tagit död på henne men att vi får vänta på obduktionsrapporten som kan dröja månader innan jag kan få översatt. Jag väntar fortfarande på rapporten. Jag önskar bara att jag hade lyssnat på mig själ. Jag har aldrig fått någon spruta för stelkramp då jag är född i Tyskland, inte heller senare i livet har jag brytt mig om vaccinet trots påtryckningar från skolsköterska och läkare. Varför lät jag dem vaccinera min dotter? Jag hade ingen aning om vad hon vaccinerades för innan sköterskan redan satt sprutan. Hatar jag mig själv och hela värden för det. JA!! vi erhöll ett ursäktsbrev från BVC sköterskan samma vecka som min dotter dog. Hon beklagar vår sorg. Vetandes att kvinnan bara gjorde sitt jobb gör inte saken bättre när jag nu i efterhand förstår att de allihopa inte bara denna sköterska är medvetna om dödligheten och inte sa ett ord. För min dotter, mig, min kille är det redan försent jag hoppas bara att någon där ute tar till sig av sin egen mamma eller pappa instinkt. Jag önskar verkligen att detta för skillnad för någon annan.

• Svar på tråden Dotter 3månader död pga vaccin mot stelkramp
  • hitme2ice
    tobbe01 skrev 2014-11-21 18:03:43 följande:

Hur tänker du kring elallergiker?

Nä, elallergiker påverkar inte det jag vet om vaccin, eller beslutet att frivilligt avstå alla vaccin. I övrigt vet jag inte så mycket alls om elallergi. Det är inte direkt aktuellt för mig att veta. Ursäkta om jag låter nonchalant om elallergiker. Träffar jag någon elallergiker ska jag lyssna med öppet sinne. Så vitt jag förstått, finns det ett motstånd mot elallergi inom vetenskapen?

Det räcker liksom att läsa FASS för att avstå vaccin. Om man vill ha vetenskapliga bevis. Det är inte min sak att presentera bevis mot vaccin. Det är upp till var och en. Jag är inte ute efter att övertyga någon. Mitt tips var endast att läsa på ordentligt, för och emot.
  • winnethepooh
    tobbe01 skrev 2014-11-21 18:13:28 följande:

OT men jag vaccinerades inte mot påssjuka som barn (man gjorde inte det då)  och fick den när jag var lite över 20. Jag var så fruktansvärt sjuk så det slutade med att jag fick åka ambulans till sjukhus. Jag fick en hjärnhinneinflammation som följdsjukdom och när jag blev frisk så vägde jag bara drygt 40 kilo. Kanske låg jag hemma för länge och kräktes...........

Jo pâssjuka som vuxen är inte alls bra, det är sant. Min pappa hade också pâssjuka som vuxen och det var riktigt allvarligt. Om man har sjukdomen som barn är den mindre allvarlig men om man inte är vaccinerad och inte râkar fâ den som barn utan senare blir smittad som vuxen kan det gâ riktigt illa. Mäns fertilitet kan även bli lidande.
  • tobbe01
    hitme2ice skrev 2014-11-21 18:31:25 följande:
    Nä, elallergiker påverkar inte det jag vet om vaccin, eller beslutet att frivilligt avstå alla vaccin. I övrigt vet jag inte så mycket alls om elallergi. Det är inte direkt aktuellt för mig att veta. Ursäkta om jag låter nonchalant om elallergiker. Träffar jag någon elallergiker ska jag lyssna med öppet sinne. Så vitt jag förstått, finns det ett motstånd mot elallergi inom vetenskapen?

Det räcker liksom att läsa FASS för att avstå vaccin. Om man vill ha vetenskapliga bevis. Det är inte min sak att presentera bevis mot vaccin. Det är upp till var och en. Jag är inte ute efter att övertyga någon. Mitt tips var endast att läsa på ordentligt, för och emot.
    Ja ska man verkligen läsa allt för och emot? Om man t ex skulle läsa om allt som en elallergiker tycker, tänker och känner så skulle man ju riskera att hamna i en liten stuga i skogen utan el. Eller om man fördjupar sig i amalgamförgiftades problematik. Man riskerar att bli ett slags rättshaverist. Det jag menar är att det är en mycket liten skara människor som drabbas av märkliga saker och de flesta av oss gör det inte!
  • winnethepooh
    hitme2ice skrev 2014-11-21 18:31:25 följande:

Men hur kan du dra alla vacciner över en kam? Jag är inte "för" alla vacciner av princip. T ex vaccinerade jag mig inte mot svininfluensa och jag har aldrig vaccinerat mig mot någon annan influensa heller. Men jag skulle inte kunna tänka mig att inte vaccinera mitt barn mot t ex polio. Det är ju skillnad pâ vaccin och vaccin.
  • hitme2ice
    winnethepooh skrev 2014-11-21 18:09:11 följande:

Jag respekterar din åsikt absolut. Vill bara fråga, du säger att du haft "varenda barnsjukdom". Har du haft polio? Har du haft difteri? Har du haft tuberkulos? Och stelkramp? Vilka sjukdomar har du haft? Jag har t ex haft pâssjuka och röda hund som barn (kanske någon mer typ mässlingen, skulle behöva kolla upp det med föräldrarna) men det är ju inte dessa som man talar om (i alla fall inte jag) när man talar om de riktigt farliga sjukdomarna.

Barnsjukdomar, mässling, påssjuka, röda hund, vattkoppor och kikhosta. Finns ju olika uppfattningar om vad som är barnsjukdom. Kanske skulle varit mer tydlig med vilka sjukdomar jag haft.

Av övriga sjukdomar har jag haft difteri. Jag kan ha haft polio, enligt CDC, amerikanska smittskyddsinstitutet är 95% av alla som får polio asymtomatiska. Stelkramp har många ovaccinerade antikroppar mot, jag har aldrig mätt nivån av antikroppar, så jag vet inte. Det är väldigt länge sen jag blev vaccinerad mot stelkramp, så jag saknar säkerligen skydd. Som ungefär hälften av Sveriges befolkning gör. TBC, inte vad jag vet. Jag saknar iallafall skydd.
  • winnethepooh
    hitme2ice skrev 2014-11-21 18:42:16 följande:
    Barnsjukdomar, mässling, påssjuka, röda hund, vattkoppor och kikhosta. Finns ju olika uppfattningar om vad som är barnsjukdom. Kanske skulle varit mer tydlig med vilka sjukdomar jag haft.

Av övriga sjukdomar har jag haft difteri. Jag kan ha haft polio, enligt CDC, amerikanska smittskyddsinstitutet är 95% av alla som får polio asymtomatiska. Stelkramp har många ovaccinerade antikroppar mot, jag har aldrig mätt nivån av antikroppar, så jag vet inte. Det är väldigt länge sen jag blev vaccinerad mot stelkramp, så jag saknar säkerligen skydd. Som ungefär hälften av Sveriges befolkning gör. TBC, inte vad jag vet. Jag saknar iallafall skydd.
    Ok. Ja vattkoppor ja, det är den jag hade som barn, inte mässlingen. Pâssjuka, röda hund och vattkoppor. Dessa är ju oftast relativt "lindriga" att ha som barn jämfört med vissa andra sjukdomar man vaccinerar mot, sjukdomar som verkligen kan ha förödande konsekvenser.
  • tobbe01
    winnethepooh skrev 2014-11-21 18:36:50 följande:
    Jo pâssjuka som vuxen är inte alls bra, det är sant. Min pappa hade också pâssjuka som vuxen och det var riktigt allvarligt. Om man har sjukdomen som barn är den mindre allvarlig men om man inte är vaccinerad och inte râkar fâ den som barn utan senare blir smittad som vuxen kan det gâ riktigt illa. Mäns fertilitet kan även bli lidande.
    Ja idag vaccinerar man mot påssjuka. Röda hund tror jag man vaccinerat emot väldigt länge? för får en gravid kvinna det så är det väldigt allvarligt för det kan ge grava fosterskador. (har en kompis f ö som fick vattkoppor som vuxen men den historien besparar jag FL )
  • tvetalan
    tobbe01 skrev 2014-11-21 18:48:20 följande:
    Ja idag vaccinerar man mot påssjuka. Röda hund tror jag man vaccinerat emot väldigt länge? för får en gravid kvinna det så är det väldigt allvarligt för det kan ge grava fosterskador. (har en kompis f ö som fick vattkoppor som vuxen men den historien besparar jag FL smile1.gif )
    Inga barnvaccinationer ger ett livslångt skydd.
  • tobbe01
    tvetalan skrev 2014-11-21 19:00:51 följande:
    Inga barnvaccinationer ger ett livslångt skydd.
    Trist.
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE

Vetenskapsfientligheten i den här tråden är slående. Vetenskapstroende?! Förvånad
    Hur är man då?

Vacciner har räddat miljontals liv, även de som inte kan (eller vill) vaccinera. Vi har utrotat sjukdomar som dödat hundratusentals människor med vaccin, förstår ni vad det innebär?

Vaccin är inte hundraprocentiga säger ni. Nej, det är de inte men de ger fortfarande ett fullgott skydd i de flesta fall. "Vaccinskadorna" är, i det stora hela, mycket få. Tragiskt för det fåtal personer som drabbas givetvis, men man får också komma ihåg att man genom att vaccinera mot exempelvis polio räddat tusentals barn från livslångt lidande och död för varje person som blivit skadad av vaccin.

Angående att sjukdomarna "gått ner innan vaccinet" så är det helt enkelt inte hela sanningen, en mycket bra förklaring finns här:
    scienceblogs.com/insolence/2010/03/29/the-intellectual-dishonesty-of-the-vacci/

Så här ligger det till:
    Riskerna med vaccin är långt mycket lägre än vinsterna.

Detta finns det otaliga studier till stöd för, gjorda både av läkemedelsföretag, myndigheter, oberoende forskare, internationella organ, organisationer och universitet.

An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
Svar på tråden Dotter 3månader död pga vaccin mot stelkramp