Inlägg från: hitme2ice |Visa alla inlägg
  • hitme2ice

Dotter 3månader död pga vaccin mot stelkramp

Beklagar verkligen er förlust, otroligt tragiskt när nåt sånt händer. Ingen ska behöva gå igenom något sådant

Vetenskapen är i ständigt förändring. Vad som inte förändras är gifters påverkan på kroppen. Speciellt små barn är känsliga. Den medicinska vetenskapen försöker trolla bort att gifter som normalt sett är farliga, är helt ofarliga när gifterna injiceras. Det snackas om gränsvärden.

Vilken tur att det är frivilligt att vaccinera. Så man medvetet kan undvika alla dessa ofarliga under gränsvärden gifter. Jag skiter fullständigt i vad vetenskapen säger om vaccin och alla gifter i dessa "giftcocktails".

Förr var kvicksilver en effektiv och säker medicin, enligt medicinskvetenskap. Googla Calomel. Arsenik användes också som medicin. Lobotomering, åderlåtning och tvångskastrering var behandlingar med "vetenskapligt stöd".

Så ursäkta så j-a mycket om jag inte går på dagens lögner om vaccin. Jag vet att vaccin är giftcocktails. Jag har läst båda "sidor". Sen har jag tagit ett beslut. Inga vaccin till mig eller någon i min familj.

Ingen i min familj är ansvarig om någon annan blir sjuk. Hitta först "patient noll" innan det pekas finger. Och alla andra sjukdomar? Den som pekar finger är självklart hemma vid varenda sjukdomssymtom, av solidaritet för alla extra känsliga, och stannar givetvis hemma 1-2 dygn efter symtom upphört. Annars håll truten.

Vem ska och kan garantera att mitt barn inte drabbas av någon av de erkända och i allra högsta grad existerande allvarliga biverkningar som vaccin kan orsaka? Bara jag som förälder är ansvarig, ingen annan. Det är frivilligt att vaccinera. Så vi avstår. Helt frivilligt.

Kom inte dragandes med hur "farliga" barnsjukdomarna är. Jag har haft varenda en. Precis som hundratals av mina skolkamrater. Ingen dog eller blir skadad. Jag struntar högaktligen i "bevisvärdet". Det räcker för mig och många andra. Vi som vet alltså.

Mitt tips till alla är att läsa på. Ordentligt. Båda sidor. Vetenskapligt OCH vad människor har att berätta.

• hitme2ice

Phaa, ditt inlägg #140 bra skrivet! Föräldrar vet, oavsett vad någon annan säger. Bry dig inte om vad blint vetenskapstroende säger. Dom ändrar åsikt, inställning och uppfattning från år till år. Eller oftare. Beror helt på rön, råd och rekommendationer.

• hitme2ice
    tobbe01 skrev 2014-11-21 18:03:43 följande:

Hur tänker du kring elallergiker?

Nä, elallergiker påverkar inte det jag vet om vaccin, eller beslutet att frivilligt avstå alla vaccin. I övrigt vet jag inte så mycket alls om elallergi. Det är inte direkt aktuellt för mig att veta. Ursäkta om jag låter nonchalant om elallergiker. Träffar jag någon elallergiker ska jag lyssna med öppet sinne. Så vitt jag förstått, finns det ett motstånd mot elallergi inom vetenskapen?

Det räcker liksom att läsa FASS för att avstå vaccin. Om man vill ha vetenskapliga bevis. Det är inte min sak att presentera bevis mot vaccin. Det är upp till var och en. Jag är inte ute efter att övertyga någon. Mitt tips var endast att läsa på ordentligt, för och emot.
  • hitme2ice
    winnethepooh skrev 2014-11-21 18:09:11 följande:

Jag respekterar din åsikt absolut. Vill bara fråga, du säger att du haft "varenda barnsjukdom". Har du haft polio? Har du haft difteri? Har du haft tuberkulos? Och stelkramp? Vilka sjukdomar har du haft? Jag har t ex haft pâssjuka och röda hund som barn (kanske någon mer typ mässlingen, skulle behöva kolla upp det med föräldrarna) men det är ju inte dessa som man talar om (i alla fall inte jag) när man talar om de riktigt farliga sjukdomarna.

Barnsjukdomar, mässling, påssjuka, röda hund, vattkoppor och kikhosta. Finns ju olika uppfattningar om vad som är barnsjukdom. Kanske skulle varit mer tydlig med vilka sjukdomar jag haft.

Av övriga sjukdomar har jag haft difteri. Jag kan ha haft polio, enligt CDC, amerikanska smittskyddsinstitutet är 95% av alla som får polio asymtomatiska. Stelkramp har många ovaccinerade antikroppar mot, jag har aldrig mätt nivån av antikroppar, så jag vet inte. Det är väldigt länge sen jag blev vaccinerad mot stelkramp, så jag saknar säkerligen skydd. Som ungefär hälften av Sveriges befolkning gör. TBC, inte vad jag vet. Jag saknar iallafall skydd.
  • hitme2ice
    tobbe01 skrev 2014-11-21 18:13:28 följande:

OT men jag vaccinerades inte mot påssjuka som barn (man gjorde inte det då)  och fick den när jag var lite över 20. Jag var så fruktansvärt sjuk så det slutade med att jag fick åka ambulans till sjukhus. Jag fick en hjärnhinneinflammation som följdsjukdom och när jag blev frisk så vägde jag bara drygt 40 kilo. Kanske låg jag hemma för länge och kräktes...........

Jag vet hur det känns. Jag har haft lunginflammation ett antal gånger. På grund av kronisk lungsjukdom. Jag fick även fullt utvecklad kikhosta som barn, trots vaccination. Det vaccinet togs bort, "helcellsvaccin". Det orsakade allvarliga biverkningar. Jag hade tur.

Vattkoppor var riktigt eländigt. Jag får hellre mässling igen, om jag får välja. Påssjuka gjorde ganska ont. Röda hund var hyfsat mild, utslag och lite feber. Inget att orda om. Jag känner inte till någon som råkade så illa ut som dig.

Varje dag i Sverige dör ett antal i så kallade välfärdssjukdomar. Visste du att hjärtsvikt har sämre prognos än många typer av cancer? Från diagnos lever färre än 5% efter 5 år. Hjärtsvikt är synnerligen otäck sjukdom. Komplikation av exempelvis hjärtinfarkt.

Det är många år sedan infektionssjukdomar var vanlig dödsorsak. Både incidens och dödlighet sjönk rejält. Detta var till och med innan antibiotika och vaccin var allmänt tillgängligt. Fantastiskt vad rent vatten och bättre levnadsstandard kan göra. Välfärdssjukdomar är rent ut sagt livsfarliga i jämförelse. Det finns ingen bot eller direkt behandling heller. Praxis är endast symtomlindrande behandling och medicinering.
  • hitme2ice
    Iarwain skrev 2014-11-21 18:25:31 följande:

Så mycket felaktigheter...

Vetenskapen har aldrig sagt att kvicksilver är säker medicin. Däremot så var den effektiv mot det den skulle bota.

Arsenik används fortfarande som medicin.

Åderlåtning används fortfarande idag mot vissa besvär.

Tvångskastrering har aldrig använts, mig veterligen, ur en medicinsk synvinkel. Däremot används frivillig kastrering idag t.ex. mot vissa cancerformer.

Som redan skrivits; Man måste väga för mot nackdelar.

Du framställer detta som två "sidor", som i någon mån har lika mycket "på benen". Så är inte fallet.

Du framställer det som om vetenskapen ändrar sig, det är iofs rätt. Men så stora förändringar som att t.ex. mässlingsvaccinet skulle ge mer skada än nytta har inte skett. Kan du komma med ett enda exempel på det?

Nä inga felaktigheter. Beror helt på vad man läser. Du får tror precis vad du vill. Jag vet vad som är giftigt och skadligt. Oavsett vad du har för åsikt.

Calomel ansågs säkert. Kvicksilvret hade ingenting att göra med att 10000-tals barn blev sjuka. Kvicksilver är extremt effektivt på att "lindra" symtom. Effektivt på att bota

Det finns n

Jag har vägt fördelar mot nackdelar. Jag anser att nyttan med vaccin är ingenting. Riskerna med vaccin övertiger så vida pass att jag aldrig någonsin frivilligt skulle vaccinera mig själv, eller någon i familjen.
  • hitme2ice
    Iarwain skrev 2014-11-21 18:25:31 följande:

Så mycket felaktigheter...

Vetenskapen har aldrig sagt att kvicksilver är säker medicin. Däremot så var den effektiv mot det den skulle bota.

Arsenik används fortfarande som medicin.

Åderlåtning används fortfarande idag mot vissa besvär.

Tvångskastrering har aldrig använts, mig veterligen, ur en medicinsk synvinkel. Däremot används frivillig kastrering idag t.ex. mot vissa cancerformer.

Som redan skrivits; Man måste väga för mot nackdelar.

Du framställer detta som två "sidor", som i någon mån har lika mycket "på benen". Så är inte fallet.

Du framställer det som om vetenskapen ändrar sig, det är iofs rätt. Men så stora förändringar som att t.ex. mässlingsvaccinet skulle ge mer skada än nytta har inte skett. Kan du komma med ett enda exempel på det?

Ja arsenik är lika vanligt som betablockerare eller Alvedon, vad menar du?

Googla tvångskastrering i Sverige.

Vill du vaccinera dig själv eller dina barn mot mässling, varsågod.
  • hitme2ice
    winnethepooh skrev 2014-11-21 18:36:50 följande:

Jo pâssjuka som vuxen är inte alls bra, det är sant. Min pappa hade också pâssjuka som vuxen och det var riktigt allvarligt. Om man har sjukdomen som barn är den mindre allvarlig men om man inte är vaccinerad och inte râkar fâ den som barn utan senare blir smittad som vuxen kan det gâ riktigt illa. Mäns fertilitet kan även bli lidande.

Hur många känner du till, personligen som blivit sterila av påssjuka som vuxna? Alltså inga studier eller "statistik". Hur många känner du?

Jag kände personligen många som avlidit av cancer och välfärdssjukdomar. Eller har blivit permanent skadade av såna sjukdomar. Infektionssjukdomar det vaccineras mot, not so much.
  • hitme2ice

WHO rekommenderar bra och vettig behandling mot mässling. Fy fasen vad löjligt och lögnaktigt att påstå att det inte finns behandling mot mässling. Vatten, mat och a-vitamin, räcker för att mildra förloppet av mässling, enligt WHO. Näringsbrist gör mässling allvarligt.

• hitme2ice
    winnethepooh skrev 2014-11-21 18:41:06 följande:

Men hur kan du dra alla vacciner över en kam? Jag är inte "för" alla vacciner av princip. T ex vaccinerade jag mig inte mot svininfluensa och jag har aldrig vaccinerat mig mot någon annan influensa heller. Men jag skulle inte kunna tänka mig att inte vaccinera mitt barn mot t ex polio. Det är ju skillnad pâ vaccin och vaccin.

Hur jag kan "dra alla vaccin över en kam"? Enkelt, jag avstår alla vaccin. Jag värderar eller rangordnar inte vaccinen. För den som vill lära sig märker man till slut att vissa vaccin är värre än andra. Det är ju upp till var och en att ta reda på.
Svar på tråden Dotter 3månader död pga vaccin mot stelkramp