Inlägg från: hitme2ice |Visa alla inlägg
  • hitme2ice

Dotter 3månader död pga vaccin mot stelkramp

Iarwain skrev 2014-11-21 20:07:13 följande:

Fel...

När man började med kvicksilver i medicin gjordes man inte vetenskapliga studier på biverkningar.

Kan du visa på en enda studie där man visar på att kvicksilver skulle vara säkert?

Tro och gissa precis vad du vill. Jag kan hjälpa dig på traven. Googla på kvicksilver medicin mercury medicine history vettja.

Så du menar att Louis Pasteur inte gjorde vetenskapliga studier? LP var verksam under 1800-talet. LP står bakom teorin "The germ theory of disease". Gissade han fram den teorin då kanske?
  • hitme2ice
    Iarwain skrev 2014-11-21 20:17:22 följande:

Du skrev att "arsenik användes också som medicin".

Det används fortfarande, med framgång, mot vissa åkommor. Det är en fråga om en "risk-reward"-bedömning,

Tvångskastrering användes ur ett socialt perspektiv, inte medicinskt. Sociala perspektiv behandlas normalt inte med denna typ av vetenskap som bas.

Tack, men då vaccin inte ger 100% skydd och det finns människor som av olika anledningar inte kan få vaccin skulle jag uppskatta om alla som har möjlighet vaccinerar sig för att ge flockimmunitet.

Vad bra, då kan du använda arsenik, om och när det behövs. Du behöver bara väga risk mot fördel.

Kolla igen. Jag har aldrig sagt att tvångskastrering var en medicinsk åtgärd. Bara behandling. Är det verkligen nåt att orda om? Seriöst nu?

Visst får du tycka att alla ska vaccinera sig solidariskt. Donerar du organ? Skänker allt ditt överflöd? Håller dig hemma solidariskt för alla som är känsliga vid sjukdomssymtom? Du vet ju inte vem du smittar, eller hur? Eller gillar du bara att argumentera med nån som inte vaccinerar?

Sen när är det ok att alla ska underkasta sig en åtgärd som förmodligen INTE gagnar ett fåtal? Vaccin skyddar de känsliga individer som inte kan vaccinerar sig. Alla andra infektionssjukdomar som det inte vaccineras mot då? Gå på en stormarknad, kolla hur många som har sjukdomssymtom. Hur solidariska är alla som springer runt? Går till jobbet?

Ska du ta ansvar om mitt barn får en allvarlig biverkning av alla jädra vaccin ett litet barn ska ta innan 1-årsåldern? Eller den anonyma Ssk som skrev i tråden?

Det är frivilligt att vaccinera. Så ansvaret om något händer mitt barn, är alltså mitt. Ingen annans.

Jag riskerar inte mitt barn för att någon har en liten teoretisk möjlighet att dra nytta av det. Om det händer mitt barn något, ska jag säga det då, jag utsatte och gjorde detta mot dig, pga av någon jag inte känner?

Väg det mot alla dumjönsar som är ute och handlar så fort dom slutat kräkas. Eller hostar. Är förkylda. Då ska jag utsätta mig själv eller mitt barn för beräknade risker, oavsett hur små dom än må vara. Nej tack.
  • hitme2ice
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2014-11-21 20:21:45 följande:

Läser du vad du själv skriver? "Mildra förloppet" är inte behandling. Håll gärna isär behandling och symtomlindring.

Tror du att barnen som dog i mässlingen i Nederländerna och Storbritannien led av näringsbrist?

Förklara då skillnaden på "mildra ett förlopp", symtomlindring, och behandling? Resultatet är det samma nämligen.

Nä det var 2 helt friska barn som dog av mässling. Det 3:e hade bakomliggande sjukdom. Vad vill du att jag ska säga?

Jag utsätter fortfarande inte mitt barn för några risker som jag kan undvika. Du får och kan tycka vad du vill om det.

Det är sanslöst hemskt när barn dör, och även vuxna givetvis. Oavsett sjukdom. Du är säkerligen påläst om vaccin och anser att det är effektivt och säkert, skyddar mot sjukdomar och dödsfall. Jag anser inte det, utifrån både vetenskap och människors personliga berättelser. Jag kommer inte att posta källor för detta. Jag tycker som jag gör och är inte ute efter att övertyga dig eller någon annan.

Lika lite som något du eller någon annan säger övertygar mig. Jag skrev, i mitt första inlägg, läs på ordentligt för och emot.
  • hitme2ice
    Iarwain skrev 2014-11-21 20:55:48 följande:

Jag har googlat.

Visa mig en enda vetenskaplig studie som visar att kvicksilver skulle vara ofarligt.

Jag menar inte någonting angående Louis Pasteur.

Du får leta själv. Studier som bevisar att kvicksilver är/var ofarligt är helt ointressant. Saken var enbart att det användes som medicin. Som många andra mediciner. Med eller utan studier som "bevisar" ofarligt/farligt.
  • hitme2ice
    winnethepooh skrev 2014-11-21 20:27:27 följande:

Inser du verkligen Inte att färre dör i de infektionssjukdomar det vaccineras emot bland annat just för att det vaccineras emot dem?

Får jag fråga varför du ens bryr dig om vad jag inser eller inte? Gå och vaccinera dig och dina barn. Incidens och mortalitet sjönk i alla vaccinsjukdomar, långt innan vaccin användes (Socialstyrelsen).
  • hitme2ice
    frökenelisabeth skrev 2014-11-21 20:54:04 följande:

Ni som är inbitna vaccinmotståndare - varför tror ni egentligen att så gott som ALLA läkare och sjuksköterskor i västvärlden rekommenderar vaccin? Tror ni seriöst att de är köpta av läkemedelsbolagen, eller tror ni att de är dåligt pålästa, eller vad handlar det om? Jag är uppriktigt nyfiken. 

Det gör inte jag. Varför skulle nästan alla vara köpta eller dåligt pålästa?

Det är frivilligt att vaccinera. Vi har valt att avstå. Mer än så är det inte. Inbitna motståndare? Kallar du alla det som avstår en frivillig medicinsk åtgärd...? Eller avstår vad som helst överhuvudtaget?

Ingen medicinsk åtgärd är utan risk. Vissa människor vill hellre ta kalkylerade risker, andra inte. Det är tämligen enkelt. Man behöver inte ens vara påläst för att ta ett beslut om något. Vissa kanske anser att livet ska levas "vetenskapligt" efter rön, råd och rekommendationer från expertis. Andra tycker inte så.

Uppenbarligen har många problem och besvär med att andra inte gör exakt som dom själva gör. Det får man acceptera vare sig man vill eller inte. För alla är olika och tycker olika. Oavsett vad "vetenskapliga experter" säger.
  • hitme2ice
    frökenelisabeth skrev 2014-11-21 20:51:48 följande:

Risken är dock större att ditt barn dör av t ex kikhosta än att ditt barn dör av vaccinskada.

De senaste 17 åren har 7 barn dött av kikhosta i Sverige (år 2014 drabbades drygt 500 personer av det), medans inga barn dött av vaccinskador.  Det kan vara värt att ha i minnet. Lätt hänt att fantasin skenar när man läser sånt här, men faktum är att det generellt är farligare att skippa vaccinationen, än att ta den. 

Läs gärna mer om vaccin på den här sidan: www.barnakuten.nu/vaccination/ , här finns mycket bra information!

Så hur ska du bevisa vad som är vaccinskador och inte? Det gick knappt att bevisa att rökning är skadligt. Alla visste, medan vetenskapen sa tveksamt.

Så säkert uttala sig som du gör är inte vidare "vetenskapligt". Det finns alltid en motstående sida som motbevisar det som är bevisat. Även om det bara är en liten studie som säger att något är alldeles utomordentligt säkert, och 99% säger att det är farligt, behöver det inte vara så.

Det är däremot jävligt dumdristig att underkasta sig och lita på något bara för att det är vetenskapligt bevisat. Vetenskapen ändras ständigt. Ja somliga har en annorlunda syn på detta också, andra en annan syn.

Det är helt och hållet upp till var och en. Jag vill bilda mig en egen uppfattning. Oavsett vad någon/något säger om något.

Ja det bidrog att jag själv och nästan alla skolkamrater, plus ett antal skolor till, har haft mässling, påssjuka, röda hund, vattkoppor och kikhosta. Nä det är inte vidare vetenskapligt. Det har betydelse för mig.

Studier med barn som olyckligt dör i än den ena och den andra sjukdomen. Ja någon hade mässling och dog. Barnet var friskt. Mässling klassas som orsaken. Vaccinera er då. Så slipper ni oroa er för mässling. Enkelt.

Ingen kan begära att någon annan ska göra medicinska åtgärder för någon annans skull. Ja uppfattningen är sådan när det kommer till vaccin. Så vilken tur att det är frivilligt. All tycker inte likadant.
  • hitme2ice
    Iarwain skrev 2014-11-21 21:16:25 följande:

Nu slingrar du dig.

Vad menar du då med behandlingar?

Du skrev

"Lobotomering, åderlåtning och tvångskastrering var behandlingar med "vetenskapligt stöd"."

Jag finns registrerad i en rad olika register för donation.

Jag jobbar hemma, vid lindrig sjukdom, efter de regler vi kommit överens om på jobbet.

Men detta har näppeligen att göra med vaccinationsproblemet.

Du har baserat det på en felaktig uppfattning om riskerna med dessa vaccinerbara sjukdomar.

Visst jag skulle varit tydligare med att skilja mediciner, gifter och behandlingar åt.

Jag har ingen felaktig uppfattning om vacciner, risker, vaccinskador och dito sjukdomarna. Jag antar att du litar enbart på sjukvården och sjukvårdens vetenskap?

Jag har även beaktat (utan vetenskapligt stöd) och tagit med alla de berättelser som finns. I synnerhet från föräldrar. Föräldrar känner sitt/sina barn. När föräldrar säger att de vet när, hur och varför deras barn förändrades eller blev sjukt, så litar jag på det. Det står vem som helst fritt att helt bortse ifrån och förkasta vad enskilda människor berättar.

Märk väldigt väl, jag pratar om vaccin. Inget annat. Jag har läst vetenskapen, för och emot. Jag tycker sjukvårdens, Socialstyrelsens, Smittskyddsinstitutet m.fl information och källor är bristfälliga. Information saknar ibland helt stöd i källorna. I vissa fall har källorna helt feltolkats. Det är min syn. Spelar ingen roll vilka studier någon i en tråd på internet hänvisar till som säger vad. Jag har läst tillräckligt, för och emot.

Sen har jag även tagit hänsyn till (som jag nämnde) en uppsjö (många års läsning) av personliga berättelser. Oberoende av varandra, olika länder, miljöer, landsbygd, stadsbygd, skilda socioekonomisk status.

Det var inget lättvindigt ställningstagande. Det var längesedan jag diskuterade vaccin i ett allmänt forum. Vet inte riktigt varför jag gjorde det igen. Förmodligen för att en liten bebis har dött.

Som sagt, det är bara gå och vaccinera sig och era barn. Jag kommer aldrig att göra det.
  • hitme2ice
    Ellie skrev 2014-11-21 21:23:57 följande:

När man inte vaccinerar så riskerar man sitt barn i högre grad än om man ger vaccinet, i och med att riskerna med sjukdomarna är större än riskerna med vaccinet. Vad skall du säga till ditt barn som drabbas av en allvarlig sjukdom med livslånga besvär för att du avstod från att ge det ett skydd?

Vad ska jag säga om mitt barn drabbas av en allvarlig biverkning av vaccin? För mig är det värre än samma sak av sjukdom.

Jag har själv råkat ut för otrevligheter med vaccin. Nej det är inte vetenskapligt bevisat. Jag har haft mässling, påssjuka, röda hund, vattkoppor, kikhosta och difteri. Så alla forskning, studier med mera kan lista vad som helst. Jag har sett nästan alla mina polare sjuka i samma sjukdomar. Nej det är inte heller vetenskapligt. Det räcker för mig.

Jag har hört och läst om och om igen vad 1000-tals föräldrar, före detta föräldrar och andra berättat. Jag litar på vad dom säger. Dom behöver inte "bevisa" något för mig. Mitt liv är inte inrutat efter vetenskapens senaste rön, råd och rekommendationer.

Oavsett vad eller någon annan anser, så kan vem som helst fortfarande få precis den sjukdom man är vaccinerad mot. Googla, leta och hitta själv. Börja på PubMed. Jag har inga planer på att övertyga just dig, eller någon annan. Du får anse vad du vill. Ingenting jag säger eller hänvisar till skulle spela någon roll.

Ett tips att börja med är Henrik Berg, Läkarebok, från 1919. Innan antibiotika och vaccin. Läs hur han beskriver mässling. Varför skulle han ha så helt fel eller misstagit sig fullständigt. Men som sagt, det spelar ingen roll. Är man övertygad så är man. Ingen vetenskap, vetskap från andra eller berättelser gör någon skillnad. Det är helt upp till var och en.
  • hitme2ice
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2014-11-21 21:24:30 följande:

Om du inte är beredd att posta källor är det helt ok, men då har vi ingenting att diskutera. Så är det ibland, jag hoppas att du slipper sjukdomarna ändå.

Slipper sjukdomarna? Jag har redan haft mässling, påssjuka, röda hund, vattkoppor, kikhosta och difteri. Jag har varit utsatt ett åtskilliga gånger sedan barnsben, utan att bli sjuk. Speciellt när vi varit utomlands. Immuniteten är uppenbarligen bättre än något vaccin. Om du menade mitt barn så finns det åtskilliga saker som är långt mycket värre än de sjukdomar jag just räknade upp. Samt de andra "vaccinsjukdomarna".

Varför skulle jag posta källor? För att jag avstår vaccin? Eller för att jag har haft en del barnsjukdomar? När jag var barn vaccinerades ingen mot barnsjukdomarna. Det var runt 700 elever på min skola. Ingen blev blind, skadad eller dog. Inte på någon av alla de andra skolorna i min stad heller. Du behöver inte tro på det alls. Min avsikt är inte att övertyga dig att avstå vaccin. Jag tycker att alla ska läsa på ordentligt, för och emot. Det är allt. Om vaccin och sjukdomarna. Är det inte bättre med ett välgrundat beslut, än omvänt?

För varje källa du hänvisar till har jag läst en som motsäger, och vice versa. Så vad tjänar det till? Du är övertygad om vaccins nytta och säkerhet. Jag är inte det. Båda två av nästan samma anledning. Men jag har valt att lyssna och ta hänsyn till människors berättelser. Jag anar att du inte gör det? För dig gäller bara statistik, vetenskapliga teorier och forskning & studier? Så bara där har vi ingenting att diskutera.

Jag gav bara ett tips i mitt första inlägg. Läs på ordentligt innan vaccination, för och emot. Om vaccin nu är så effektivt och säkert, låt vaccinen tala, istället för att slösa tid och energi på internet
  • hitme2ice
    Ellie skrev 2014-11-21 21:25:43 följande:

Jo. Du utsätter ditt barn för risken att drabbas av en eller flera allvarliga sjukdomar som kunnat undvikas med vaccin.

Nej. Man kan få precis varenda sjukdom, även som vaccinerad. Besök ett BVC och prata med sjuksköterskorna där, och föräldrarna. Milda övergående biverkningar? Snarare barn som är ordenligt sjuka i 1-2 veckor. Åsikterna och historierna går isär. Det är upp till var och en.

Du pratar också med någon som fick fullt utvecklad kikhosta, trots ett vaccin som var "effektivare" än dagens acellulära vaccin. Till slut togs det vaccinet bort. Inte för att man fick kikhosta ändå. Det får man trots dagens vaccin också. Nä det orsakade allvarliga biverkningar.

Det finns mycket värre saker än dom sjukdomarna. Jag har haft alla barnsjukdomar samt difteri, så sluta prata om allvarliga sjukdomar. Du verkar inte ens veta inte vad allvarliga sjukdomar är. Höstblåsor är för fan värre än mässling. Jo jag vet vad jag pratar om, för jag har barn. Mässling är att föredra framför höstblåsor från helvetet. Och vattkoppor, om det vill sig illa, är också värre än mässling
  • hitme2ice
    Iarwain skrev 2014-11-21 22:51:56 följande:

Det var det du anförde som stöd, när du försökte antyda att vetenskapen kan ha fel angående vaccinering.

"Förr var kvicksilver en effektiv och säker medicin, enligt medicinskvetenskap."

Då har du inget stöd för att vetenskapen skulle ha fel, eller?

Precis, varför skulle man använda en medicin som skadade rejält och tog livet av människor?

Neurosedyn, hört talas om det? Läkemedelsbolaget gick i god för hur stor säkerhetsmarginal medicinen hade. Det rekommenderades till gravida, så säkert var det. Trots larmrapporter togs det inte bort.

Eller COX-2-hämmare? Som hade gediget "vetenskapligt stöd" och över 1 miljard dollar i skadestånd till skadade och avlidnas anhöriga i kölvattnet.

DDT och mycket mycket mer.

Spela inte dum, för du vet vad jag menar. Kvicksilver användes av medicinvetenskapen, trots överväldigande belägg för hur skadligt det var. Calomel togs bort i sista landet i slutet av 1950-talet.

Jag behöver inget "vetenskapligt stöd" för att välja bort vacciner. Även om jag har det, så det räcker och blir över. Och berättelser från föräldrar, före detta föräldrar och andra människor.
  • hitme2ice
    Iarwain skrev 2014-11-21 23:24:58 följande:

Vad menar du med sjukvårdens vetenskap?

Evidensbaserad medicin. Eller "vetenskap och beprövad erfarenhet". Men ingen kan definiera innebörden av det. Lite si så där flummigt. Kanske därför man börjat med begreppet evidensbaserad medicin.
Svar på tråden Dotter 3månader död pga vaccin mot stelkramp