Iarwain skrev 2014-11-21 21:16:25 följande:
Nu slingrar du dig.
Vad menar du då med behandlingar?
Du skrev
"Lobotomering, åderlåtning och tvångskastrering var behandlingar med "vetenskapligt stöd"."
Jag finns registrerad i en rad olika register för donation.
Jag jobbar hemma, vid lindrig sjukdom, efter de regler vi kommit överens om på jobbet.
Men detta har näppeligen att göra med vaccinationsproblemet.
Du har baserat det på en felaktig uppfattning om riskerna med dessa vaccinerbara sjukdomar.
Visst jag skulle varit tydligare med att skilja mediciner, gifter och behandlingar åt.
Jag har ingen felaktig uppfattning om vacciner, risker, vaccinskador och dito sjukdomarna. Jag antar att du litar enbart på sjukvården och sjukvårdens vetenskap?
Jag har även beaktat (utan vetenskapligt stöd) och tagit med alla de berättelser som finns. I synnerhet från föräldrar. Föräldrar känner sitt/sina barn. När föräldrar säger att de vet när, hur och varför deras barn förändrades eller blev sjukt, så litar jag på det. Det står vem som helst fritt att helt bortse ifrån och förkasta vad enskilda människor berättar.
Märk väldigt väl, jag pratar om vaccin. Inget annat. Jag har läst vetenskapen, för och emot. Jag tycker sjukvårdens, Socialstyrelsens, Smittskyddsinstitutet m.fl information och källor är bristfälliga. Information saknar ibland helt stöd i källorna. I vissa fall har källorna helt feltolkats. Det är min syn. Spelar ingen roll vilka studier någon i en tråd på internet hänvisar till som säger vad. Jag har läst tillräckligt, för och emot.
Sen har jag även tagit hänsyn till (som jag nämnde) en uppsjö (många års läsning) av personliga berättelser. Oberoende av varandra, olika länder, miljöer, landsbygd, stadsbygd, skilda socioekonomisk status.
Det var inget lättvindigt ställningstagande. Det var längesedan jag diskuterade vaccin i ett allmänt forum. Vet inte riktigt varför jag gjorde det igen. Förmodligen för att en liten bebis har dött.
Som sagt, det är bara gå och vaccinera sig och era barn. Jag kommer aldrig att göra det.