• Phaa

Dotter 3månader död pga vaccin mot stelkramp

Hej! Min flicka fick sitt vaccin när hon var 3 månader fredag 3 oktober 2014. Sköterskan på BVC frågade mig (21år)och min kille (23år) hur flickan mådde medan hon mätte,vägde osv. Flickan var en 10poängare enligt hennes barnläkare och mådde toppen!

Hon va det finaste som hänt mig, jag kunde inte vänta på att visa henne för hela världen. Sköterskan talar om för oss att hon skall vaccineras och ger henne ett vaccin i vardera lår. I samma stund kändes det för mig som att jag borde hindrat sköterskan från att göra det. Jag försökte intala mig själv att det bara va ?mamma problem? jag handskades med. Det är bara jag som är Knäpp, min känslor för min dotter spelar spratt för min hjärna. BVC Sköterskan talar om för oss att min dotter är fullt frisk, bra reaktionsförmåga, stadig i sin utveckling och har de finaste ögonen hon sätt på många år. Hon säger även att det ja. Vara så att hon kan bli trött, lite febrig och gnällig men att jag skall ge henne en baby alvedon och hålla henne hårt hos mig, att det kommer lugna ner sig efter ett -två dygn. redan här får jag ångest. Mindre än 36 timmar att har erhållit sitt första vaccin, vaccinet som va livsnödvändigt för att hon inte skall drabbas av stelkramp, vaknar jag och min kille upp med vår dotter död i famnen på honom. Vi ringer ambulans och återupplivning håller på i 45 min innan de dödförklarar henne på sjukhuset i Kristianstad. Barnläkaren som bedömt min dotter som 10 poängare står nu och talar om för mig att han inte kan utesluta att vaccinet tagit död på henne men att vi får vänta på obduktionsrapporten som kan dröja månader innan jag kan få översatt. Jag väntar fortfarande på rapporten. Jag önskar bara att jag hade lyssnat på mig själ. Jag har aldrig fått någon spruta för stelkramp då jag är född i Tyskland, inte heller senare i livet har jag brytt mig om vaccinet trots påtryckningar från skolsköterska och läkare. Varför lät jag dem vaccinera min dotter? Jag hade ingen aning om vad hon vaccinerades för innan sköterskan redan satt sprutan. Hatar jag mig själv och hela värden för det. JA!! vi erhöll ett ursäktsbrev från BVC sköterskan samma vecka som min dotter dog. Hon beklagar vår sorg. Vetandes att kvinnan bara gjorde sitt jobb gör inte saken bättre när jag nu i efterhand förstår att de allihopa inte bara denna sköterska är medvetna om dödligheten och inte sa ett ord. För min dotter, mig, min kille är det redan försent jag hoppas bara att någon där ute tar till sig av sin egen mamma eller pappa instinkt. Jag önskar verkligen att detta för skillnad för någon annan.

• Svar på tråden Dotter 3månader död pga vaccin mot stelkramp
  • Lindsey Egot the only one
    winnethepooh skrev 2014-11-20 12:59:35 följande:

Jag beklagar sâ er sorg. Finns inte ord när det gäller förlusten av ett barn.

Det är detta som är sâ fruktansvärt svârt med vaccin. Det verkar mycket riktigt finnas små risker med vissa vacciner som kan vara riktigt allvarliga. Â andra sidan finns ju allvarliga risker med att inte vaccinera också.

Stelkramp är sâ gott som utrotat i västvärlden idag, just tack vare allmän vaccinering. Om vi inte vaccinerade sâ skulle sjukdomen riskera att sprida ut sig igen. I fattigare länder skördar stelkramp mânga dödsoffer än idag.

Men det är fruktansvärt svâra val att göra som förälder. Jag vaccinerade mitt första barn och kommer nog att vaccinera mitt andra barn också.  

Âterigen, jag beklagar sorgen och känner med er.

Ursäkta! Vet du vad stelkramp är?
  • Iarwain
    hitme2ice skrev 2014-11-21 23:11:37 följande:
    Visst jag skulle varit tydligare med att skilja mediciner, gifter och behandlingar åt.

Jag har ingen felaktig uppfattning om vacciner, risker, vaccinskador och dito sjukdomarna. Jag antar att du litar enbart på sjukvården och sjukvårdens vetenskap?

Jag har även beaktat (utan vetenskapligt stöd) och tagit med alla de berättelser som finns. I synnerhet från föräldrar. Föräldrar känner sitt/sina barn. När föräldrar säger att de vet när, hur och varför deras barn förändrades eller blev sjukt, så litar jag på det. Det står vem som helst fritt att helt bortse ifrån och förkasta vad enskilda människor berättar.

Märk väldigt väl, jag pratar om vaccin. Inget annat. Jag har läst vetenskapen, för och emot. Jag tycker sjukvårdens, Socialstyrelsens, Smittskyddsinstitutet m.fl information och källor är bristfälliga. Information saknar ibland helt stöd i källorna. I vissa fall har källorna helt feltolkats. Det är min syn. Spelar ingen roll vilka studier någon i en tråd på internet hänvisar till som säger vad. Jag har läst tillräckligt, för och emot.

Sen har jag även tagit hänsyn till (som jag nämnde) en uppsjö (många års läsning) av personliga berättelser. Oberoende av varandra, olika länder, miljöer, landsbygd, stadsbygd, skilda socioekonomisk status.

Det var inget lättvindigt ställningstagande. Det var längesedan jag diskuterade vaccin i ett allmänt forum. Vet inte riktigt varför jag gjorde det igen. Förmodligen för att en liten bebis har dött.

Som sagt, det är bara gå och vaccinera sig och era barn. Jag kommer aldrig att göra det.
    Vad menar du med sjukvårdens vetenskap?
  • hitme2ice
    Ellie skrev 2014-11-21 21:23:57 följande:

När man inte vaccinerar så riskerar man sitt barn i högre grad än om man ger vaccinet, i och med att riskerna med sjukdomarna är större än riskerna med vaccinet. Vad skall du säga till ditt barn som drabbas av en allvarlig sjukdom med livslånga besvär för att du avstod från att ge det ett skydd?

Vad ska jag säga om mitt barn drabbas av en allvarlig biverkning av vaccin? För mig är det värre än samma sak av sjukdom.

Jag har själv råkat ut för otrevligheter med vaccin. Nej det är inte vetenskapligt bevisat. Jag har haft mässling, påssjuka, röda hund, vattkoppor, kikhosta och difteri. Så alla forskning, studier med mera kan lista vad som helst. Jag har sett nästan alla mina polare sjuka i samma sjukdomar. Nej det är inte heller vetenskapligt. Det räcker för mig.

Jag har hört och läst om och om igen vad 1000-tals föräldrar, före detta föräldrar och andra berättat. Jag litar på vad dom säger. Dom behöver inte "bevisa" något för mig. Mitt liv är inte inrutat efter vetenskapens senaste rön, råd och rekommendationer.

Oavsett vad eller någon annan anser, så kan vem som helst fortfarande få precis den sjukdom man är vaccinerad mot. Googla, leta och hitta själv. Börja på PubMed. Jag har inga planer på att övertyga just dig, eller någon annan. Du får anse vad du vill. Ingenting jag säger eller hänvisar till skulle spela någon roll.

Ett tips att börja med är Henrik Berg, Läkarebok, från 1919. Innan antibiotika och vaccin. Läs hur han beskriver mässling. Varför skulle han ha så helt fel eller misstagit sig fullständigt. Men som sagt, det spelar ingen roll. Är man övertygad så är man. Ingen vetenskap, vetskap från andra eller berättelser gör någon skillnad. Det är helt upp till var och en.
  • hitme2ice
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2014-11-21 21:24:30 följande:

Om du inte är beredd att posta källor är det helt ok, men då har vi ingenting att diskutera. Så är det ibland, jag hoppas att du slipper sjukdomarna ändå.

Slipper sjukdomarna? Jag har redan haft mässling, påssjuka, röda hund, vattkoppor, kikhosta och difteri. Jag har varit utsatt ett åtskilliga gånger sedan barnsben, utan att bli sjuk. Speciellt när vi varit utomlands. Immuniteten är uppenbarligen bättre än något vaccin. Om du menade mitt barn så finns det åtskilliga saker som är långt mycket värre än de sjukdomar jag just räknade upp. Samt de andra "vaccinsjukdomarna".

Varför skulle jag posta källor? För att jag avstår vaccin? Eller för att jag har haft en del barnsjukdomar? När jag var barn vaccinerades ingen mot barnsjukdomarna. Det var runt 700 elever på min skola. Ingen blev blind, skadad eller dog. Inte på någon av alla de andra skolorna i min stad heller. Du behöver inte tro på det alls. Min avsikt är inte att övertyga dig att avstå vaccin. Jag tycker att alla ska läsa på ordentligt, för och emot. Det är allt. Om vaccin och sjukdomarna. Är det inte bättre med ett välgrundat beslut, än omvänt?

För varje källa du hänvisar till har jag läst en som motsäger, och vice versa. Så vad tjänar det till? Du är övertygad om vaccins nytta och säkerhet. Jag är inte det. Båda två av nästan samma anledning. Men jag har valt att lyssna och ta hänsyn till människors berättelser. Jag anar att du inte gör det? För dig gäller bara statistik, vetenskapliga teorier och forskning & studier? Så bara där har vi ingenting att diskutera.

Jag gav bara ett tips i mitt första inlägg. Läs på ordentligt innan vaccination, för och emot. Om vaccin nu är så effektivt och säkert, låt vaccinen tala, istället för att slösa tid och energi på internet
  • tvetalan
    Dellla skrev 2014-11-21 20:57:34 följande:
    Tänker ta ett snack med BVC innan dom sticker sprutan i min dotter och kommer tvinga dom att vara fullständigt ärliga mot mig när det gäller biverkningar, spädbarnsdöd har alltid varit min största rädsla och att läsa detta gör min rädsla dubbelt.  Min bror hade nämligen otur när det gäller vaccinet mot svininfluensan han fick allvarlig leversjukdom, hepatit. och nu måste han leva med medicin livet ut på grund utav det.  Är på riktigt riktigt rädd nu.
    Jag misstänker att jag fick autoimmun hepatit och tarmsjukdom utav pandremix men har inte fått det bekräftat av min läkare. De är väldigt ovilliga att skylla på vacciner men jag har mått dåligt sedan dess och medicinerar mot autoimmun hepatit och kronisk tarmsjukdom. Väldigt kul.

Ta det beslut som känns rätt i hjärtat. För i slutändan är det du som bestämmer..
  • hitme2ice
    Ellie skrev 2014-11-21 21:25:43 följande:

Jo. Du utsätter ditt barn för risken att drabbas av en eller flera allvarliga sjukdomar som kunnat undvikas med vaccin.

Nej. Man kan få precis varenda sjukdom, även som vaccinerad. Besök ett BVC och prata med sjuksköterskorna där, och föräldrarna. Milda övergående biverkningar? Snarare barn som är ordenligt sjuka i 1-2 veckor. Åsikterna och historierna går isär. Det är upp till var och en.

Du pratar också med någon som fick fullt utvecklad kikhosta, trots ett vaccin som var "effektivare" än dagens acellulära vaccin. Till slut togs det vaccinet bort. Inte för att man fick kikhosta ändå. Det får man trots dagens vaccin också. Nä det orsakade allvarliga biverkningar.

Det finns mycket värre saker än dom sjukdomarna. Jag har haft alla barnsjukdomar samt difteri, så sluta prata om allvarliga sjukdomar. Du verkar inte ens veta inte vad allvarliga sjukdomar är. Höstblåsor är för fan värre än mässling. Jo jag vet vad jag pratar om, för jag har barn. Mässling är att föredra framför höstblåsor från helvetet. Och vattkoppor, om det vill sig illa, är också värre än mässling
  • Kiiaan
    Dellla skrev 2014-11-21 20:57:34 följande:
    Tänker ta ett snack med BVC innan dom sticker sprutan i min dotter och kommer tvinga dom att vara fullständigt ärliga mot mig när det gäller biverkningar, spädbarnsdöd har alltid varit min största rädsla och att läsa detta gör min rädsla dubbelt.  Min bror hade nämligen otur när det gäller vaccinet mot svininfluensan han fick allvarlig leversjukdom, hepatit. och nu måste han leva med medicin livet ut på grund utav det.  Är på riktigt riktigt rädd nu.
    BVC gör bara som dom är tillsagda. De har ingen kunskap om exakt vilka främmande ämnen som finns i "vaccinationen" eller exakt vilka biverkningar ditt barn kommer få. De har ingen kunskap om de kemiska ämnen som finns i dessa "vaccinationer" utan de replikerar bara vad de fått höra uppifrån. Så det kvittar om de är ärliga mot dig eller inte.
  • hitme2ice
    Iarwain skrev 2014-11-21 22:51:56 följande:

Det var det du anförde som stöd, när du försökte antyda att vetenskapen kan ha fel angående vaccinering.

"Förr var kvicksilver en effektiv och säker medicin, enligt medicinskvetenskap."

Då har du inget stöd för att vetenskapen skulle ha fel, eller?

Precis, varför skulle man använda en medicin som skadade rejält och tog livet av människor?

Neurosedyn, hört talas om det? Läkemedelsbolaget gick i god för hur stor säkerhetsmarginal medicinen hade. Det rekommenderades till gravida, så säkert var det. Trots larmrapporter togs det inte bort.

Eller COX-2-hämmare? Som hade gediget "vetenskapligt stöd" och över 1 miljard dollar i skadestånd till skadade och avlidnas anhöriga i kölvattnet.

DDT och mycket mycket mer.

Spela inte dum, för du vet vad jag menar. Kvicksilver användes av medicinvetenskapen, trots överväldigande belägg för hur skadligt det var. Calomel togs bort i sista landet i slutet av 1950-talet.

Jag behöver inget "vetenskapligt stöd" för att välja bort vacciner. Även om jag har det, så det räcker och blir över. Och berättelser från föräldrar, före detta föräldrar och andra människor.
  • hitme2ice
    Iarwain skrev 2014-11-21 23:24:58 följande:

Vad menar du med sjukvårdens vetenskap?

Evidensbaserad medicin. Eller "vetenskap och beprövad erfarenhet". Men ingen kan definiera innebörden av det. Lite si så där flummigt. Kanske därför man börjat med begreppet evidensbaserad medicin.
Svar på tråden Dotter 3månader död pga vaccin mot stelkramp