• Phaa

Dotter 3månader död pga vaccin mot stelkramp

Hej! Min flicka fick sitt vaccin när hon var 3 månader fredag 3 oktober 2014. Sköterskan på BVC frågade mig (21år)och min kille (23år) hur flickan mådde medan hon mätte,vägde osv. Flickan var en 10poängare enligt hennes barnläkare och mådde toppen!

Hon va det finaste som hänt mig, jag kunde inte vänta på att visa henne för hela världen. Sköterskan talar om för oss att hon skall vaccineras och ger henne ett vaccin i vardera lår. I samma stund kändes det för mig som att jag borde hindrat sköterskan från att göra det. Jag försökte intala mig själv att det bara va ?mamma problem? jag handskades med. Det är bara jag som är Knäpp, min känslor för min dotter spelar spratt för min hjärna. BVC Sköterskan talar om för oss att min dotter är fullt frisk, bra reaktionsförmåga, stadig i sin utveckling och har de finaste ögonen hon sätt på många år. Hon säger även att det ja. Vara så att hon kan bli trött, lite febrig och gnällig men att jag skall ge henne en baby alvedon och hålla henne hårt hos mig, att det kommer lugna ner sig efter ett -två dygn. redan här får jag ångest. Mindre än 36 timmar att har erhållit sitt första vaccin, vaccinet som va livsnödvändigt för att hon inte skall drabbas av stelkramp, vaknar jag och min kille upp med vår dotter död i famnen på honom. Vi ringer ambulans och återupplivning håller på i 45 min innan de dödförklarar henne på sjukhuset i Kristianstad. Barnläkaren som bedömt min dotter som 10 poängare står nu och talar om för mig att han inte kan utesluta att vaccinet tagit död på henne men att vi får vänta på obduktionsrapporten som kan dröja månader innan jag kan få översatt. Jag väntar fortfarande på rapporten. Jag önskar bara att jag hade lyssnat på mig själ. Jag har aldrig fått någon spruta för stelkramp då jag är född i Tyskland, inte heller senare i livet har jag brytt mig om vaccinet trots påtryckningar från skolsköterska och läkare. Varför lät jag dem vaccinera min dotter? Jag hade ingen aning om vad hon vaccinerades för innan sköterskan redan satt sprutan. Hatar jag mig själv och hela värden för det. JA!! vi erhöll ett ursäktsbrev från BVC sköterskan samma vecka som min dotter dog. Hon beklagar vår sorg. Vetandes att kvinnan bara gjorde sitt jobb gör inte saken bättre när jag nu i efterhand förstår att de allihopa inte bara denna sköterska är medvetna om dödligheten och inte sa ett ord. För min dotter, mig, min kille är det redan försent jag hoppas bara att någon där ute tar till sig av sin egen mamma eller pappa instinkt. Jag önskar verkligen att detta för skillnad för någon annan.

• Svar på tråden Dotter 3månader död pga vaccin mot stelkramp
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE

GMO är inte "gift". Om någon önskar debattera den saken så kan vi göra det i en annan tråd.

An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
  • winnethepooh
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2014-11-23 10:35:21 följande:

GMO är inte "gift". Om någon önskar debattera den saken så kan vi göra det i en annan tråd.

Nej det är det inte. Men de allt starkare giftcocktails som måste användas till att låta växa GMO-grödor är definitivt gift och djuren som sedan äter dessa grödor har stora problem (och personerna bosatta nära dessa odlingar också). Antagligen överförs en del om man sedan äter dessa djur också men personligen räcker det att se hur hemskt dessa djur, och människor i t ex Argentinska byar där GMO-grödor odlas, mår för att välja bort GMO av etiska skäl.

Att använda dessa väldigt giftiga besprutningar med GMO-grödor (för att slå ut precis allt annat som växer runtomkring) är liksom hela poängen med GMO, annars skulle de inte vara mer ekonomiskt lönsamma än andra grödor.
  • Iarwain
    winnethepooh skrev 2014-11-23 10:47:16 följande:
    Nej det är det inte. Men de allt starkare giftcocktails som måste användas till att låta växa GMO-grödor är definitivt gift och djuren som sedan äter dessa grödor har stora problem (och personerna bosatta nära dessa odlingar också). Antagligen överförs en del om man sedan äter dessa djur också men personligen räcker det att se hur hemskt dessa djur, och människor i t ex Argentinska byar där GMO-grödor odlas, mår för att välja bort GMO av etiska skäl.

Att använda dessa väldigt giftiga besprutningar med GMO-grödor (för att slå ut precis allt annat som växer runtomkring) är liksom hela poängen med GMO, annars skulle de inte vara mer ekonomiskt lönsamma än andra grödor.

Jag tror du missuppfattat något angående GMO.
    Starta gärna en annan tråd om detta, så kan vi gå in på djupet.

• CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    winnethepooh skrev 2014-11-23 10:47:16 följande:

Som sagt, vill du debattera den saken så gör vi det i en annan tråd. Det du påstår här är långt ifrån hela sanningen.
    An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
  • winnethepooh
    Iarwain skrev 2014-11-23 10:52:50 följande:

Jag tror du missuppfattat något angående GMO.
    Starta gärna en annan tråd om detta, så kan vi gå in på djupet.

Absolut, detta är OT. Men jag har nog inte missuppfattat. Vore konstigt för detta är  anledningen till att franska staten fortsätter att kämpa emot att släppa GMO-grödor fria pâ EU-marknaden för även mänsklig konsumtion (utöver det som de djur vi äter konsumerar). 

Pâ vilket sätt är grödorna genetiskt modifierade? De är ofta modifierade för att stâ emot giftigare besprutningar än vanliga grödor (utöver möjligtvis att modifiera smak, utseende osv.). Detta för att man lättare ska kunna ta död pâ ogräs och annat som stör odlingen, utan att själva grödan också stryker med. Detta är oftast poängen med att genetiskt modifiera grödan, att göra den starkare och mer resistent, och det är därför som bönder vill använda sig av den. 

Problemet är att ogräs och annat som växer runtomkring ofta anpassar sig efter besprutningen allt eftersom och allt starkare besprutningar behövs därför för att hâlla GMO-odlingen ekonomiskt kompetitiv. Detta är helt accepterat av mânga offentliga myndigheter och mig vetandes varken mytomspunnet eller konspiratoriskt pâ samma sätt som vaccin.me i alla fall.
  • winnethepooh
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2014-11-23 10:53:28 följande:
    Som sagt, vill du debattera den saken så gör vi det i en annan tråd. Det du påstår här är långt ifrån hela sanningen.
    Nej jag har verkligen inte täckt allt vad gäller GMO, bara en del som jag tycker är problematisk ur etisk synvinkel.
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    winnethepooh skrev 2014-11-23 11:20:27 följande:
    Nej jag har verkligen inte täckt allt vad gäller GMO, bara en del som jag tycker är problematisk ur etisk synvinkel.
    Tror du verkligen att det jag skrev betydde "men det finns mer problem med GMO än det du tar upp"?

Det gjorde det inte, utan att det du påstår inte är korrekt. Men som sagt, vill du diskutera den saken tar vi en tråd för det, jag diskuterar det gärna men inte här.
  • winnethepooh
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2014-11-23 11:28:22 följande:
    Tror du verkligen att det jag skrev betydde "men det finns mer problem med GMO än det du tar upp"?

Det gjorde det inte, utan att det du påstår inte är korrekt. Men som sagt, vill du diskutera den saken tar vi en tråd för det, jag diskuterar det gärna men inte här.
    Jag pâstâr inte känna till allt det gâr att känna till om GMO och jag trodde inte heller att du menade det du antyder att jag trodde. Jag nämnde bara en del av GMO-debatten - den del som ett av de största EU-länderna använder som argument mot att inte vilja ha GMO-produkter för mänsklig konsumption pâ EU-marknaden. Informationen kommer inte frân några kvacksalvarinternetsidor utan frân fransk statlig TV och nyheter samt frân offentliga myndigheter. Jag vet inte exakt vad det är du menar inte skulle vara sant.

Hursomhelst, jag har sedan en tid tillbaka ändâ undrat varför svenskar inte verkar bry sig särskilt mycket om GMO-frâgan sâ kör pâ, här är en trâd:

www.familjeliv.se/forum/thread/74386440-vill-du-ata-gmo
  • Elle75

Jag kommer inte fortsätta diskutera vaccinfrågan här, där det är en stackars förälder som berättat om förlusten av sitt barn. Fattar öht inte att folk inte har mer respekt..

Vill man diskutera sådant så finns det en hel del forum för det. Jag finns inne på Vaccinationers Baksida t ex. Vill man lära sig om vaccin så är den gruppen bra för detta. Där finns svar för de som verkligen vill lära sig - och inte bara tjafsa.

Tjafsmumrikar lägger jag inte tid på.

Svar på tråden Dotter 3månader död pga vaccin mot stelkramp