Inlägg från: Elle75 |Visa alla inlägg
  • Elle75

Dotter 3månader död pga vaccin mot stelkramp

Åh så fruktansvärt Gråter mitt hjärta gråter för er skull!

Dessvärre är det inte så ovanligt som man tror detta, plötslig spädbarnsdöd finns t o m på bipacksedlars biverkningar över ett liknande kombinationsvaccin i USA.

Läkare och BVC-sköterskor har inte tillräcklig utb i vaccin, det är bara fyra salstimmar som läkare studerar detta på hela sin utbildning.

Vi är många som försöker sprida informationen nu om vaccinationers baksida, helt ideellt, och jag rekommenderar er att läsa mer på www.vaccin.me, en sida som dessvärre baktalas av vaccinindustrin, men när man börjar läsa där så ser man att de har källhänvisningar till alla sina artiklar, med en mängd studier att djupdyka i (många från pubmed, där läkare själv hämtar studier och info från). De är med andra ord väldigt trovärda.
    Detta ger dig inte din lilla flicka tillbaka, men jag hoppas att du orkar sprida vad som hänt, för det behövs komma ut i Sverige, så att det aldrig händer igen. Hjärta

Jag har själv en liten flicka, som är 5 månader, som är och kommer att förbli helt ovaccinerad. Varje gång jag läser något liknande, och det är ofta, så känns det som om mitt hjärta går itu. Gråter

Rekommenderar även FB-gruppen "Medvetna föräldrar", för er som vill välja bort alla dessa gifter - och få veta om sådana man kanske inte ens tänkt på är farliga tidigare: https://www.facebook.com/groups/232554050252823/?fref=ts

Mitt råd är - lita aldrig på någon förutom er själva, och läs på om ALLT innan! Det är så mycket gifter där ute som vi inte förstått tidigare. En mycket viktig film är Underkastelsen med Eva Röse. Den går även att se på youtube:
    ">

Många många kramar, från mitt hjärta!

Eleonor

• Elle75
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2014-11-22 16:17:31 följande:
    Vilket vaccin är det som listar PSD som biverkning?

Vaccine.me har inte vetenskapliga studier till stöd för sina påståenden, bland annat hyllar de fortfarande Andrew Wakefield som genom att förfalska forskning lyckades bli av med sin läkarlegitimation. Det finns så oerhört många felaktigheter enbart på förstasidan att jag häpnar när någon kallar det för "en bra sida".

Att något är hämtat från "pubmed" är inte en garant för bra forskning, det är att jämställa med google för vetenskapliga artiklar, inget annat. En mängd artiklar finns inte ens i fulltext där. Att referera till pubmed, som vaccinationsmotståndare relativt ofta gör, är direkt korkat. Då har man inte förstått något alls.

Allmänläkare är inte speciellt insatta i vaccin, helt korrekt. Däremot så är immunologer, mikrobiologer och andra det och det är dessa som gör rekommendationerna.

Tripedia har PSD och autism listat bl a

Vaccin.me har en hel massa vetenskapliga studier faktiskt som de hänvisar till - det enda du påvisar med ditt uttalande är att bevisa att du inte läst något där alls, och därmed borde undvika att skriva på det sätt du gör.

Det är allmänläkarna som föräldrarna går till, och där de gång efter annan får fel svar och ej heller biverkningarna registrerade.

Faktum är att det är SMI - nuvarande Folkhälsomyndigheten som står bakom rekommendationerna till Socialstyrelsen rörande våra vaccin i Sverige. SMI tog (tar?) emot pengar från vaccinföretag såsom GlaxoSmithKline och Sanofi-Pasteur så sent som förra året, innan det byttes namn på hela baletten till Folkhälsomyndigheten, och nu är de väldigt förtegna om var de "projektpengarna" går i dagsläget. Dessa företag  (GSK och S-F) är fällda runt om i världen för mutbrott av läkare, förvanskning och hemlighållande av information och statistik. Så mycket litar jag på dem. Noll och ingenting. Det är samma information som de ljugit om i andra länder som de levererar till Sverige.

• Elle75
    Elle75 skrev 2014-11-22 22:16:34 följande:

Tripedia har PSD och autism listat bl a

Vaccin.me har en hel massa vetenskapliga studier faktiskt som de hänvisar till - det enda du påvisar med ditt uttalande är att bevisa att du inte läst något där alls, och därmed borde undvika att skriva på det sätt du gör.

Det är allmänläkarna som föräldrarna går till, och där de gång efter annan får fel svar och ej heller biverkningarna registrerade.

Faktum är att det är SMI - nuvarande Folkhälsomyndigheten som står bakom rekommendationerna till Socialstyrelsen rörande våra vaccin i Sverige. SMI tog (tar?) emot pengar från vaccinföretag såsom GlaxoSmithKline och Sanofi-Pasteur så sent som förra året, innan det byttes namn på hela baletten till Folkhälsomyndigheten, och nu är de väldigt förtegna om var de "projektpengarna" går i dagsläget. Dessa företag  (GSK och S-F) är fällda runt om i världen för mutbrott av läkare, förvanskning och hemlighållande av information och statistik. Så mycket litar jag på dem. Noll och ingenting. Det är samma information som de ljugit om i andra länder som de levererar till Sverige.

SMI är Smittskyddsinstitutet, för att förtydliga.
  • Elle75
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2014-11-22 16:17:31 följande:
    Vilket vaccin är det som listar PSD som biverkning?

Vaccine.me har inte vetenskapliga studier till stöd för sina påståenden, bland annat hyllar de fortfarande Andrew Wakefield som genom att förfalska forskning lyckades bli av med sin läkarlegitimation. Det finns så oerhört många felaktigheter enbart på förstasidan att jag häpnar när någon kallar det för "en bra sida".

Att något är hämtat från "pubmed" är inte en garant för bra forskning, det är att jämställa med google för vetenskapliga artiklar, inget annat. En mängd artiklar finns inte ens i fulltext där. Att referera till pubmed, som vaccinationsmotståndare relativt ofta gör, är direkt korkat. Då har man inte förstått något alls.

Allmänläkare är inte speciellt insatta i vaccin, helt korrekt. Däremot så är immunologer, mikrobiologer och andra det och det är dessa som gör rekommendationerna.

Glömde även skriva att du verkar ha missat att Wakefield är rentvådd av de som beljög honom, alldeles nyligen? Folk ljuger om det mesta för pengar.

Vi som är mot vaccin tjänar inte ett dugg på att gå ut med sanningen.

• Elle75
    winnethepooh skrev 2014-11-22 19:44:30 följande:
    Filmen är intressant, men absolut inget nytt för de flesta skulle jag tro. Eller? Det är ju självklart att vi är omgivna av en fruktansvärd massa kemikalier och ämnen som skadar vâr hälsa och bland annat gör att sjukdomar som diabetes och cancer har ökat i västvärlden. Detta är helt fruktansvärt. Men det betyder inte automatiskt att det skulle vara bäst att inte vaccinera sina barn mot väldigt allvarliga sjukdomar. Med eller utan vaccin är vi fullproppade med kemikalier. Sâ var är den sammankopplingen? Snälla förklara det. Annars skulle man kunna tro att saker blandas ihop lite hursomhelst. Personligen är jag t ex väldigt besviken pâ att Sverige inte tar upp kampen mot GMO som t ex Frankrike gör, snacka om förgiftning, men detta är ju OT.

Angâende kombinationsvaccinet stelkramp-difteri-polio som ges i USA och som skulle nämna PSD som biverkning, vad heter det? Är det Pediarix du menar? Konstigt att PSD sâ ofta nämns av vaccinmotsstândare men sällan riktigt uppenbara sjukdomsförlopp som snabb insjukning med konvulsioner och till och med död till följd. För detta har ju också inträffat även om det är ytterst ytterst sällsynt.

Angâende rådet att bara lita pâ sig själv, det är nog lite svârt för föräldrar som inte vet sâ mycket om vaccin. I sâ fall skulle man ju inte kunna lita pâ någon av sidorna eller pâ någon information överhuvudtaget som inte kommer inifrån en själv. Lite som att sitta pâ en öde ö alldeles själv dâ. För flockdjuret människan är det ganska svârt att klara sig dâ.  

Faktiskt så tror jag att informationen i filmen är rätt ny för många. Rörande kopplingen till gifter och vaccin så är ju vaccin fullt med ämnen som anses toxiska i alla andra sammanhang.

Håller med dig om GMO.

Lade in länk om Tripedia i ett annat svar. Det finns även kopplingar till Shaken Baby Syndrome och vaccin för övrigt, det var bara någon månad sedan som en förälder i Sverige frikändes från detta och jag vet ännu inte om de hade vaccin som svar, men mest troligt eftersom det varit svaret på en mängd fall i USA t ex. Hoppas kunna läsa rättegångsdokumenten senare.

I dagens informationssamhälle så är det inga svårigheter att lita på sig själv om man är läskunnig och lägger ned lite tid.

Däremot så tänker åtminstone inte jag fortsätta debattera vaccin i en sådan här sorgetråd! Lite respekt hoppas jag att vi kan visa.

Allt gott till er.

• Elle75
    Ellie skrev 2014-11-22 22:45:52 följande:
    Det känns som att många vaccinmotståndare missar att ingen har sagt att biverkningar till vaccin inte existerar. Det finns biverkningar, precis som för alla andra mediciner, men frågan gäller att väga nytta mot risk.

Ja, vaccin har biverkningar, men det är extremt sällsynt med allvarliga biverkningar. Det föds omkring 100 000 barn per år i Sverige, varav majoriteten genomgår allmänna vaccinationsprogrammet. Man hade inte kunnat mörka ett stort antal grava skador orsakat av vaccinet.

Detta att jämföra med sjukdomarna man förhoppningsvis kan slippa vid vaccination, och i bästa fall utrota helt. Dessa sjukdomar vet man har allvarliga biverkningar, och det i betydligt högre frekvens än vaccinet mot dem.

Får du diarré av ett läkemedel som skall minska risken för hjärtinfarkt får ställa dig frågan om det är värt att behandla med läkemedel, eller om du väljer att hålla tummarna för att du inte får någon infarkt utan medicin.

Risk vs nytta. Sällsynta biverkningar vid vaccinering vs mycket högre risk för biverkningar och död vid sjukdom.

Oj, du måste läsa noggrannare på bipacksedlarna och på Folkhälsomyndighetens information om sjukdomarna, snälla. (Trots att det inte alltid är korrekt info där heller, men det är ofta intressant att läsa i statistik att det faktiskt är flest vaccinerade som får sjukdomarna om det väl sker).

Det är fullständigt inkorrekt information du nu går ut med, faktum är att det är större chans att få en blixt i skallen än att få men av mässlingen (eller om det var röda hund, jag glömmer) - och oerhört mkt större chans att få men av vaccinet.

Rekommenderar boken Vaccinationer: Risker och Skador: www.adlibris.com/se/bok/vaccinationer-risker-och-skador-9789197971423

I dagens läge så VET folk inte ens om att deras barn HAR biverkningar: Allergier, eksem. koncentrationssvårigheter. Bara en sådan enkel sak som barns ihållande gråt efter vaccinering beror på att hjärnan sväller (!).

• Elle75

Jag kommer inte fortsätta diskutera vaccinfrågan här, där det är en stackars förälder som berättat om förlusten av sitt barn. Fattar öht inte att folk inte har mer respekt..

Vill man diskutera sådant så finns det en hel del forum för det. Jag finns inne på Vaccinationers Baksida t ex. Vill man lära sig om vaccin så är den gruppen bra för detta. Där finns svar för de som verkligen vill lära sig - och inte bara tjafsa.

Tjafsmumrikar lägger jag inte tid på.

Svar på tråden Dotter 3månader död pga vaccin mot stelkramp