Röker Cannabis dagligen!
Jag röker Cannabis dagligen, allt mellan 2-6 gram per dag, utöver detta studerar jag, antar att jag är vad man kalla en Cannabis-missbrukare.
Om ni har några frågor så kör på! :)
Jag röker Cannabis dagligen, allt mellan 2-6 gram per dag, utöver detta studerar jag, antar att jag är vad man kalla en Cannabis-missbrukare.
Nu pratar vi om vissa typer av diagnoser.
Vi har ett xxx per capita med diagnoser i samhället, men när man kommer in i drog världen så ökar detta.
Ni efterfrågade siffror, men har inga och inte orkade googla.
Men är nått som man inte ens bråkar om inom sjukvården, att det är så.
När du pratar om hur lätt det är för dig att sluta, så är det inte mer än empiri.
Jag har liknande erfarenhet med folk som slutar, jag personligen aldrig behövt ens fundera på sluta eller inte.
Men det finns folk som inte kommer till insikten, att det vore bra att sluta.
Dessa personer kommer väldans svårt att sluta.
Psykiska beroenden/missbruk, väldigt svåra att hantera.
Är det inte svårt att studera när man röker så mycket? Jag menar inlärningsförmågan är nu knappast på topp när man är stenad.
Inom psykvården, är det inget kontroversiellt.
Med att människor, med psykiska sjukdomar/åkommor.
Är mer benägna att använda droger, och får mer problem än andra.
"Orka inte googla", kanske jag orkar sen.
Dock så är det nått som är välkänt inom psykvården.
Vet inte vad du säger är om och om igen.
Jag har en sansad syn på droger
Och vet om de skapar problem, men även inte behöver skapa problem.Vi ska var medvetna om att det är ~1,31 miljoner som prövat cannabis i Sverige.
Är det inte svårt att studera när man röker så mycket? Jag menar inlärningsförmågan är nu knappast på topp när man är stenad.
Bokstavssjukdomarna, psykos(begynnande och pågående), schizofreni, depression, bipolär, panik attacker, touretts osv....
Om du vet vad empiri är, så handlar det om personliga erfarenheter.
Som inte går ta för universala sanningar.
Så när du säger jag har inga problem, så gäller det bara dig och möjligtvis nån polare.
Det är vad empiri betyder.
Kaffe har de egenskaper en drog har, socker fallerar på berusning.
Och ingen drog, även om den har ett beroende och missbrukar problem.
Som man säger motsvarar kokain.
Att du inte har problem när du har uppehåll(lets face it, du slutar inte, utan bara uppehåll).
Är bara en empiri erfarenhet, verkar som du inte riktigt förstår vad detta menas med empirin.
Empiri så ser du bara vad du själv uppfattar, och inte förstår att det är en del som har problem med att sluta.
Vilket du inte har, jag har än mindre problem med detta, då jag insåg att jag inte konsumerat cannabis på 6månader helt plötsligt.
Men inbillar mig inte att alla är som mig, då jag inser empirin bara gäller mig och de erfarenheter jag har med av omgivningen.
Empiri betyder detta:
"Empiri innebär att en slutledning är grundad på erfarenhet."
Om man är forskare och utför studier, med med ett tillräckligt stort statistiskt urval.
Kan säga det är en spegel av verkligheten, som då kan åberopas av en källa på den forskning man gjort:
"Empiri bygger på vetenskapliga undersökningar av verkligheten, iakttagelser och experiment och därav gjorda erfarenheter, snarare än på i förväg uppställda teorier eller filosofiska resonemang."
Finner ingen i tråden som åberopar egen forskning och källa på denna.
Så empiri, betyder exakt det jag säger, eller får man uppvisa sin forskning.
Detta har inte gjorts, därför så är min beskrivning helt korrekt.
Så det är bara personlig erfarenhet, och återspeglar inte alls i hur alla på cannabis är.
När man åberopar empiri, så allt man säger är "att i min lilla bubbla, så är det så här, och därför är det så för alla andra."
Vilket är en felaktig slutsats.
Nu vill du säkert påpeka att jag lever i en bubbla, svaret är väl ja, om det nu vore så att jag säger att det är så här för mig.
Och därför ska det vara så för alla.
Men det säger jag inte, jag vet om att det finns nackdelar väl som fördelar.
Och gör jag påståenden om cannabis, ja då använder jag saklighet, forskning och fakta inte empiri(även om jag tydliggör empiri ibland, genom just använda använda empiri, och vissa hur bisarrt det kan bli)
Man måste ta upp, att vi har ~1,31miljoner som rökt/röker cannabis.
Påståenden man gör ibland, kan bli rätt bisarra om man inte inser mängden på åldersspannet 15-64år.
Vad bra att du googlade och nu förstått lite mer av begreppet "empiri".