• Anonym (Puffpuffpass)

Röker Cannabis dagligen!

Jag röker Cannabis dagligen, allt mellan 2-6 gram per dag, utöver detta studerar jag, antar att jag är vad man kalla en Cannabis-missbrukare.

Om ni har några frågor så kör på! :)

• Svar på tråden Röker Cannabis dagligen!
  • Anonym (-)
    Anonym (?) skrev 2014-11-19 18:46:17 följande:
    Jag slutatde att röka på samma dag som jag började söka arbete. Så jag ser inte varför jag skulle ha negativ påverkan på patienterna.
    smått förvånad och glad över att du faktiskt diskuterar och bemöter på ett bra sätt så jag väljer att fortsätta diskussionen ett litet tag

men om du använt cannabis under din utbildning påverkar det då inte det du har lärt och det du sen ska utföra under ditt arbete med patienterna.
    men en stor eloge till att du slutade röka på när du börkade arbeta, har faktiskt lite respekt för även om jag måste ifrågasätta nyttan att ha gjort det överhuvudtaget, vissst hade du väl klarat studierna utan att använda droger?
  • Anonym (?)
    Anonym (-) skrev 2014-11-19 18:50:49 följande:
    smått förvånad och glad över att du faktiskt diskuterar och bemöter på ett bra sätt så jag väljer att fortsätta diskussionen ett litet tag

men om du använt cannabis under din utbildning påverkar det då inte det du har lärt och det du sen ska utföra under ditt arbete med patienterna.
    men en stor eloge till att du slutade röka på när du börkade arbeta, har faktiskt lite respekt för även om jag måste ifrågasätta nyttan att ha gjort det överhuvudtaget, vissst hade du väl klarat studierna utan att använda droger?
    Att röka cannabis hade ingen dålig inverkan på mina studier. Tvärt om. Jag har alltid haft ett bra läshuvud, men med hjälp av cannabis så kunde jag ta till mig allt på ett djupare plan istället för att bara plugga in för att fixa tentorna. Som sagt, cannabis fick mig att verkligen reflektera över de ämnen jag studerade.

Sen behövs det ingen stor eloge för att man slutar röka cannabis. Det är inte svårt att sluta direkt.
  • radwanska

Sex gram per dag?

Alltså... Inget fel med att röka dagligen, men jag tycker det är extremt att röka sex gram på en dag. Jag skulle inte kunna röka upp 6 gram på en dag även om jag försökte. Än mindre studera på det.

Redan två gram tycker jag är väldigt mycket på en dag.

• Anonym (Puffpuffpass)
    Anonym (?) skrev 2014-11-19 18:56:16 följande:
    Att röka cannabis hade ingen dålig inverkan på mina studier. Tvärt om. Jag har alltid haft ett bra läshuvud, men med hjälp av cannabis så kunde jag ta till mig allt på ett djupare plan istället för att bara plugga in för att fixa tentorna. Som sagt, cannabis fick mig att verkligen reflektera över de ämnen jag studerade.

Sen behövs det ingen stor eloge för att man slutar röka cannabis. Det är inte svårt att sluta direkt.
    Kul att du studerade psykologi, det är faktiskt en av dem ämnen som blir intressanta när man är lite inrökt.

Man kan sitta i timmar och läsa om freud/ljung, olika personlighetsstörningar, diagnoser, you name it.

Sen tycker jag att man på något sätt blir "smartare" - Man kan dra paralleller mellan saker som en icke-cannabis rökare inte klarar av, man kommer lixom lite närmre.

Man kan sitta och läsa och komma av sig totalt och få tankar som "Undrar om personen med ADDs mamma hade samma diagnos?" För att sedan ta reda på lite fakta och få reda på att sånt mycket väl går i släkten.

Känner du igen dig i vad jag menar? Skrattande
  • Anonym (Puffpuffpass)
    radwanska skrev 2014-11-19 18:57:32 följande:

Sex gram per dag?

Alltså... Inget fel med att röka dagligen, men jag tycker det är extremt att röka sex gram på en dag. Jag skulle inte kunna röka upp 6 gram på en dag även om jag försökte. Än mindre studera på det.

Redan två gram tycker jag är väldigt mycket på en dag.

Allt är relativt, någon kanske dricker 3 öl på krogen, en annan dricker 19 öl.

Sen har det väl med tolerans att göra också, skulle jag sluta röka helt och ha uppehåll på ett år, så skulle jag med all säkerhet bli superhög på 0.2 gram.Tungan ute
  • Anonym (420)

Jag är uska och rökte under min studie tid. Och nu oxå naturligtvis ????

• radwanska
    Anonym (Puffpuffpass) skrev 2014-11-19 19:17:01 följande:
    Allt är relativt, någon kanske dricker 3 öl på krogen, en annan dricker 19 öl.

Sen har det väl med tolerans att göra också, skulle jag sluta röka helt och ha uppehåll på ett år, så skulle jag med all säkerhet bli superhög på 0.2 gram.Tungan ute
    Jo visst är det så.

Hur länge har du rökt nu då?
  • Anonym (Puffpuffpass)
    Anonym (-) skrev 2014-11-19 18:50:49 följande:

Antar att du har suttit och argumenterat med nyblivna 16 åringar som rökt i 4 veckor och tycker det är guds gåva till människan.

Jag tycker å andra sidan inte du är speciellt mycket bättre.

"Smått förvånad och glad över att du faktiskt diskuterar och bemöter på ett bra sätt så väljer jag att fortsätta diskussionen ett litet tag"

Det är som om du innerst inne vill testa lite droger men är för rädd för att få konsekvenser, så du väljer istället att hoppa upp på höga hästar för att bevisa att du minsann är liite bättre än dem som (i det här fallet) röker Cannabis.

• Anonym (?)
    Anonym (Puffpuffpass) skrev 2014-11-19 19:15:43 följande:
    Kul att du studerade psykologi, det är faktiskt en av dem ämnen som blir intressanta när man är lite inrökt.

Man kan sitta i timmar och läsa om freud/ljung, olika personlighetsstörningar, diagnoser, you name it.

Sen tycker jag att man på något sätt blir "smartare" - Man kan dra paralleller mellan saker som en icke-cannabis rökare inte klarar av, man kommer lixom lite närmre.

Man kan sitta och läsa och komma av sig totalt och få tankar som "Undrar om personen med ADDs mamma hade samma diagnos?" För att sedan ta reda på lite fakta och få reda på att sånt mycket väl går i släkten.

Känner du igen dig i vad jag menar? Skrattande
    Ja, jag hade mycket lättare att tänka utanför faktan eller vad man ska säga. När jag pluggade pårökt så handlade plugget aldrig om att bara pränta in fakta utam mer om att verkligen förstå. Att röka på har alltid gett mig väldigt intressanta tankegångar som jag tyvärr inte uppnår på samma sätt i nyktert tillstånd och det är jag knappast ensam om.

Jag har full förståelse för människor som tar hjälp av droger i sitt skapande av musik, texter, filmer osv. Det gör skapandet lättare för många.

Tyvärr så gör ju droger även människor dumma i huvudet. Det är ju synd att dessa människor inte är smarta nog att låta bli det som förstör deras liv.
  • Anonym (Puffpuffpass)
    radwanska skrev 2014-11-19 19:19:43 följande:
    Jo visst är det så.

Hur länge har du rökt nu då?
    Till och från sen man var 16 kanske.
Svar på tråden Röker Cannabis dagligen!