• Anonym (Puffpuffpass)

Röker Cannabis dagligen!

Jag röker Cannabis dagligen, allt mellan 2-6 gram per dag, utöver detta studerar jag, antar att jag är vad man kalla en Cannabis-missbrukare.

Om ni har några frågor så kör på! :)

• Svar på tråden Röker Cannabis dagligen!
  • Anonym (15 years..)
    Anonym (Puffpuffpass) skrev 2014-11-19 19:50:35 följande:
    In my oppinion, weed isn't made for anxiety (I assume that's what you are talking about when you say you have worries in your head).

I think it can be used for treating minor depression, but overall it would make anxiety worse.

But then again, I don't have it so I don't know, it's great if it works for youGlad
    Actually I started smoking weed for fun when I was 16. After a couple of years with weekend smoking, I got pregnant, gave birth and stopped smoking for about 10 years.

Now I smoke because it is fun, and also to get away from my depressions and bad thoughts. Win, win :) 

I grow myself, perfect quality and no struggling to get my weed :)
  • Carnitas
    Anonym (Puffpuffpass) skrev 2014-11-19 22:01:33 följande:
    Haha alltid kasta diagnoser hit&dit, fan vad jag är glad att jag inte är din son kan jag säga Skrattande.

Man kan ju säga såhär, känner säkert 80 st som röker dagligen, varav ingen har någon "diagnos".

Sa inte att alla har en diagnos, som röker ofta.
    Men det är helt klart överrepresenterat.

• Anonym (nyfiken)
    Carnitas skrev 2014-11-20 14:09:38 följande:

Vad baserar du det på? Säger inte att det inte är sant men skulle gärna se något faktaunderlag.. Nuförtiden har alla en diagnos..

Jag röker inte själv men har gjort det, tröttnade bara en dag och slutade. Jag är en helt normal tjej, bra utbildning, gift och har bra jobb. Du skulle aldrig se det på mig. Har inga diagnoser heller:). Alla jag vet utom en som rökt/röker är helt och hållet normala människor, du skulle aldrig kunna tro det.
    Jag tycker att man ska vara försiktig med cannabis, det kan exempelvis öka risken för psykiska sjukdomar om det redan finns psykisk sjukdom i släkten. Det är dock inte så farligt som det propageras för i Sverige. Finns många nyanserade dokumenterer som tar upp både för och nackdelar, dock inte så många svenska.  
  • Anonym (Puffpuffpass)
    Carnitas skrev 2014-11-20 14:09:38 följande:

Vad baserar du det på? Har du någon diagnos själv? :)
  • Carnitas
    Anonym (nyfiken) skrev 2014-11-20 14:41:50 följande:

Vad baserar du det på? Säger inte att det inte är sant men skulle gärna se något faktaunderlag.. Nuförtiden har alla en diagnos..

Jag röker inte själv men har gjort det, tröttnade bara en dag och slutade. Jag är en helt normal tjej, bra utbildning, gift och har bra jobb. Du skulle aldrig se det på mig. Har inga diagnoser heller:). Alla jag vet utom en som rökt/röker är helt och hållet normala människor, du skulle aldrig kunna tro det.
    Jag tycker att man ska vara försiktig med cannabis, det kan exempelvis öka risken för psykiska sjukdomar om det redan finns psykisk sjukdom i släkten. Det är dock inte så farligt som det propageras för i Sverige. Finns många nyanserade dokumenterer som tar upp både för och nackdelar, dock inte så många svenska.  

Varför inbillar du dig att jag säger alla har diagnoser för?
    Vad överrepresenterade menas, är att de är mer procentuellt.
    Och inte i antal, där helt normala är överlägset störst i antal.

• Anonym (*Yeeman)

Jag och min sambo röker dagligen.
    Han för sin rygg och leder samt adhd
    och jag för stress samt för att orka med hans adhd xD

• Carnitas
    Anonym (Puffpuffpass) skrev 2014-11-20 15:51:15 följande:
    Vad baserar du det på? Har du någon diagnos själv? :)

Ja, ett par, men inget med psyket.

Är välkänt inom psykvård, att folk har diagnos eller misstänkt sådan, före drogdebuten.
    Tror du läser in detta på helt fel sätt, i tron att jag säger alla som rökar varje dag har diagnoser.

Dock så ställer jag frågan ofta, och för förvånansvärt många svar JA på om det finns en diagnos eller misstänkt sådan.
    Bland de som missbrukar eller röker dagligen 24/7.
    Du behöver inte bli så upprörd, detta är nått som är helt normalt.
    Då vi har en sjukvård som inte alla får en adekvat sjukvård.
    Finns bara en sak kvar för denna grupp, alkohol eller andra droger.
    Valet brukar bli alkohol eller cannabis.

• Anonym (Puffpuffpass)
    Carnitas skrev 2014-11-20 16:11:29 följande:

Ja, ett par, men inget med psyket.

Är välkänt inom psykvård, att folk har diagnos eller misstänkt sådan, före drogdebuten.
    Tror du läser in detta på helt fel sätt, i tron att jag säger alla som rökar varje dag har diagnoser.

Dock så ställer jag frågan ofta, och för förvånansvärt många svar JA på om det finns en diagnos eller misstänkt sådan.
    Bland de som missbrukar eller röker dagligen 24/7.
    Du behöver inte bli så upprörd, detta är nått som är helt normalt.
    Då vi har en sjukvård som inte alla får en adekvat sjukvård.
    Finns bara en sak kvar för denna grupp, alkohol eller andra droger.
    Valet brukar bli alkohol eller cannabis.

Eller kanske för att Cannabis (för många, inte alla) är den tveklöst mildaste drogen, jag känner mig själv och jag vet att jag utan tvekan skulle kunna röka som jag gör nu tills att jag blir 75 utan större besvär.

Skulle jag må dåligt av det skulle jag sluta direkt, fan skulle man fortsätta då för liksom? haha.

Känner bara en person som påstår sig fått en sk "Cannabis-psykos".
    Då ska nämnas att han alltid varit extremt känslosam/ångest-aktig, hans mor likaså.
    Han mådde ALDRIG riktigt bra när vi rökte, utan fick ofta nojja osv, men han fortsatte för att han tyckte väl det var lite "cool" eller nåt.
    Sen ska det tilläggas att han även använde Steroider när denna "psykos" inträffade.

Att Cannabis och alkohol är dem vanligaste drogerna att missbruka är för att dem är mest lätt tillgängliga, nästan alla känner ett par människor som dealar gräs/säljer fulsprit, kanske inte alla känner någon som säljer heroin.
  • Carnitas

Antagligen så kände denna personen av psykosen före, för det är rätt vanligt dom tar sig en röka.
    Då dom känner det inte riktigt står rätt till med dom.

Sen sluta vid problem och en längre konsumtion, är inte så enkelt som det låter.
    Men är man motiverad och inser att det inte längre funkar, så brukar dessa inte ha det svårt att sluta.
    Det svåraste är väl att få insikten att det är nog dax att göra uppehåll/sluta.

Säger inte steorider är utan problem.
    Men ofta en viss typ av människor som tar steorider(utanför elitidrotten då).
    Dessa tror att ASS är lösningen, men inser när dom är stora som hus, att livet känns precis likadant.
    Min personliga erfarenhet är att denna grupp har ovanligt hög andel av bokstavssjuka.
    Sen hur det är blanda alla ASS brukare vet jag inte, då min erfarenhet här är strikt empirisk.
    Men när man diskuterar, så får jag en viss uppbackning.

Själv rökar jag ibland, av strikt medicinsk anledning.
    Dock är denna medicinska anledning inte ett problem idag, eller varit på ett par år.
    Därför har jag inte heller konsumerat cannabis lika länge.

• Anonym (Puffpuffpass)
    Carnitas skrev 2014-11-20 17:06:05 följande:

Antagligen så kände denna personen av psykosen före, för det är rätt vanligt dom tar sig en röka.
    Då dom känner det inte riktigt står rätt till med dom.

Sen sluta vid problem och en längre konsumtion, är inte så enkelt som det låter.
    Men är man motiverad och inser att det inte längre funkar, så brukar dessa inte ha det svårt att sluta.
    Det svåraste är väl att få insikten att det är nog dax att göra uppehåll/sluta.

Säger inte steorider är utan problem.
    Men ofta en viss typ av människor som tar steorider(utanför elitidrotten då).
    Dessa tror att ASS är lösningen, men inser när dom är stora som hus, att livet känns precis likadant.
    Min personliga erfarenhet är att denna grupp har ovanligt hög andel av bokstavssjuka.
    Sen hur det är blanda alla ASS brukare vet jag inte, då min erfarenhet här är strikt empirisk.
    Men när man diskuterar, så får jag en viss uppbackning.

Själv rökar jag ibland, av strikt medicinsk anledning.
    Dock är denna medicinska anledning inte ett problem idag, eller varit på ett par år.
    Därför har jag inte heller konsumerat cannabis lika länge.

Antagligen så har personen känt av "psykosen" hela sitt liv, eller i alla fall från tidiga tonår.

Att sluta med Cannabis är bland det lättaste som finns haha, jag har rökt dagligen i ett år och slutat en månad på fläcken, inga problem, inte svårt att somna etc.

Dem jag känner som brukar steroider är helt normala människor med jobb/studerande, sen finns det även dem som är inne på lite gangstersvängen och dealar hit&dit, dem kan jag tänka mig har någon diagnos.
    MEN dem flesta är helt normala som sagt.

Varför är du så inne på diagnoser? Du vet att 99% av befolkningen skulle passa in på nån typ av diagnos va?

Tror snarare att personer som brukar med diagnos lättare hamnar in kläm med lagen osv, medans dem miljoner "normala" människor som brukar flyger lite under radarn.
Svar på tråden Röker Cannabis dagligen!