• Anonym (Puffpuffpass)

Röker Cannabis dagligen!

Jag röker Cannabis dagligen, allt mellan 2-6 gram per dag, utöver detta studerar jag, antar att jag är vad man kalla en Cannabis-missbrukare.

Om ni har några frågor så kör på! :)

• Svar på tråden Röker Cannabis dagligen!
  • Anonym (Puffpuffpass)
    Anonym (?) skrev 2014-11-19 19:35:38 följande:
    Ja, jag hade mycket lättare att tänka utanför faktan eller vad man ska säga. När jag pluggade pårökt så handlade plugget aldrig om att bara pränta in fakta utam mer om att verkligen förstå. Att röka på har alltid gett mig väldigt intressanta tankegångar som jag tyvärr inte uppnår på samma sätt i nyktert tillstånd och det är jag knappast ensam om.

Jag har full förståelse för människor som tar hjälp av droger i sitt skapande av musik, texter, filmer osv. Det gör skapandet lättare för många.

Tyvärr så gör ju droger även människor dumma i huvudet. Det är ju synd att dessa människor inte är smarta nog att låta bli det som förstör deras liv.
    Precis, man kan tänka lite mer outside-thebox och förstå saker som man annars inte skulle förstått, detta är dock ett fenomen som jag märker först när jag tagit en paus från rökatGlad.

Alltså tänker på hon mamman som du argumenterade lite med, det är verkligen en sån person som jag tror skulle få så mycket positivt av att röka lite, så hon kan tänka lite utanför sin lilla sfär.

Skulle hon läsa detta skulle hon givetvis bli väldigt upprörd och inte alls förstå vad jag menade, det är det som är charmen i det helaSkrattande.
  • Anonym (Puffpuffpass)
    Anonym (15 years..) skrev 2014-11-19 18:37:11 följande:

I have been a daily smoker for 15 years. 

I am a woman, 45 years old, fit and I do heavy workout almost daily, I look much younger than 45, run my own company and live a so called perfect life.

But in my head, I have worries, and I smoke weed every day, a lot. 

That is my way to survive...  

In my oppinion, weed isn't made for anxiety (I assume that's what you are talking about when you say you have worries in your head).

I think it can be used for treating minor depression, but overall it would make anxiety worse.

But then again, I don't have it so I don't know, it's great if it works for youGlad
  • Anonym (sluta)
    Anonym (Puffpuffpass) skrev 2014-11-19 18:12:28 följande:
    Jag ser det inte som ett missbruk utan tycker bara det är skönt/avkopplande.

Har aldrig lidit av någon ångest/insomningssvårigheter/andra psykiska problem.
    sluta med det är mitt (dåliga tips) känns det som de skulle du väl gjort om du kunnat.. man blir faktiskt rikttigt ointelligent  av cannabis  även om det inte finns så mycket "bevis" så ser man ju det. Särskilt jag som har brukare pga att dom missbrukat..
  • Anonym (?)
    Anonym (Puffpuffpass) skrev 2014-11-19 19:48:25 följande:
    Precis, man kan tänka lite mer outside-thebox och förstå saker som man annars inte skulle förstått, detta är dock ett fenomen som jag märker först när jag tagit en paus från rökatGlad.

Alltså tänker på hon mamman som du argumenterade lite med, det är verkligen en sån person som jag tror skulle få så mycket positivt av att röka lite, så hon kan tänka lite utanför sin lilla sfär.

Skulle hon läsa detta skulle hon givetvis bli väldigt upprörd och inte alls förstå vad jag menade, det är det som är charmen i det helaSkrattande.
    Det jag stör mig på mest är människor som har fördommar om att alla människor som tar droger helt saknar intelligens och inte besitter en enda vettig eller värdefull egenskap. Så till den milda grad att personen inte ens är värd att föra en diskussion med.
  • Anonym (IT-killen)

2-6 g låter lite mycket i mina öron, men jag antar att du menar grönt, och inte hasch? Själv röker jag runt 1 g hasch per dag och har gjort i snart 20 år, jobbar och sköter mig. 

• Anonym (Puffpuffpass)
    Anonym (sluta) skrev 2014-11-19 19:53:22 följande:
    sluta med det är mitt (dåliga tips) känns det som de skulle du väl gjort om du kunnat.. man blir faktiskt rikttigt ointelligent  av cannabis  även om det inte finns så mycket "bevis" så ser man ju det. Särskilt jag som har brukare pga att dom missbrukat..
    Tvärtom så påverkar inte Cannabis intelligensen, det är bevisat att hjärnan (även efter hårt bruk) återhämtar sig.

Till skillnad från alkohol då du verkligen blir dummare varje gång du höjer glaset.

Förstår knappt vad du skriver då meningsbyggnaden/stavningen är helt skev, gör om gör rätt.Skrattande
  • Anonym (-)
    Anonym (Puffpuffpass) skrev 2014-11-19 19:24:07 följande:
    Antar att du har suttit och argumenterat med nyblivna 16 åringar som rökt i 4 veckor och tycker det är guds gåva till människan.

Jag tycker å andra sidan inte du är speciellt mycket bättre.

"Smått förvånad och glad över att du faktiskt diskuterar och bemöter på ett bra sätt så väljer jag att fortsätta diskussionen ett litet tag"

Det är som om du innerst inne vill testa lite droger men är för rädd för att få konsekvenser, så du väljer istället att hoppa upp på höga hästar för att bevisa att du minsann är liite bättre än dem som (i det här fallet) röker Cannabis.
    Det finns gott om trådstarter som avhandlar droger här på familjeliv där man kan se samma mönster upprepa sig och de trådarna brukar alltid dö ut efter ett tag innehållande bara de som tycker likadant och då blir det inte mycket till diskussion.

Sen får du ursäkta men jag fann inte just dig intressant nog att fråga något vilket är  varför jag inte ställde någon fråga till dig personligen utan hellre riktade min fråga till någon där jag var intresserad av deras tankesätt.
    Det är inget som säger att man måste finna trådstartaren intressant utan man får lov att svara på andra inlägg också.

Och för din information så nej jag använder inga droger och har faktiskt ingen längtan efter det heller, vare sig knark eller alkohol, för jag tycker personligen att båda är ett hot mot ens hälsa och intellekt.

Nu avstår jag från diskussionen, men riktar ett tack till (?) för dennes sätt att föra fram sin åsikt, det är tyvärr inte vanligt på forumet då de flesta istället använder sig av ts sätt att disskutera.
    Om fler tog efter(?) så tror jag faktiskt det skulle bli en helt annan situation där man faktiskt är intresserad av att förstå varför den andre tänker si eller så istället för att bara inrikta sig mot att bemöta och 'vinna' över den andre i diskussionen

• Anonym (sluta)
    Anonym (Puffpuffpass) skrev 2014-11-19 20:06:47 följande:
    Tvärtom så påverkar inte Cannabis intelligensen, det är bevisat att hjärnan (även efter hårt bruk) återhämtar sig.

Till skillnad från alkohol då du verkligen blir dummare varje gång du höjer glaset.

Förstår knappt vad du skriver då meningsbyggnaden/stavningen är helt skev, gör om gör rätt.Skrattande
    tror du på detta själv? rökning var också nyttigt en gång i tiden :) Säkert jätte bra vinkladforskning. förlåt att jag har dysse Tungan ute
  • Anonym (Toker)

Jag rökte dagligen under flera år och det hjälpte mig väldigt mycket med ångest och PTSD. Hur man reagerar på det är ju väldigt individuellt, jag blev lugnare och mindre spänd och därför mer funktionell socialt av att röka under den perioden. Alltså en form av självmedicinering. När jag blev gravid slutade jag (självmant) och har bara rökt enstaka gånger sedan jag fått barn för 6 år sedan (och då när jag varit bortrest). När jag rökte som mest rökte jag kanske 1 g grönt per dag men kunde röka mycket mer en festkväll utan att bli "konstig", jag klarade också av att umgås med släktingar eller främlingar utan att uppfattas som dum eller konstig. Idag pluggar jag och får bra betyg och har inga kognitiva svårigheter alls.

Hur droger påverkar en är väldigt individuellt, jag kan tex inte dricka alkohol utan en negativ påverkan på min personlighet och känsloliv, därför dricker jag väldigt sparsamt.

• Anonym (Waste of time)
    Anonym (Puffpuffpass) skrev 2014-11-19 19:15:43 följande:
    Kul att du studerade psykologi, det är faktiskt en av dem ämnen som blir intressanta när man är lite inrökt.

Man kan sitta i timmar och läsa om freud/ljung, olika personlighetsstörningar, diagnoser, you name it.

Sen tycker jag att man på något sätt blir "smartare" - Man kan dra paralleller mellan saker som en icke-cannabis rökare inte klarar av, man kommer lixom lite närmre.

Man kan sitta och läsa och komma av sig totalt och få tankar som "Undrar om personen med ADDs mamma hade samma diagnos?" För att sedan ta reda på lite fakta och få reda på att sånt mycket väl går i släkten.

Känner du igen dig i vad jag menar? Skrattande
    Mmm spännande. Och eftersom regelbundet cannabisanvändande ökar risken för psykiska sjukdomar senare i livet sâ kanske du fâr chansen att studera personlighetsstörningar och psykdiagnoser pâ ännu närmare hâll...
Svar på tråden Röker Cannabis dagligen!