Mammaledig och deppig
Hej,
Är mammaledig med mitt första barn, en dotter på 5 månader. Vi försökte länge att få barn så hon är väldigt efterlängtad. Däremot känner jag att jag börjar må dåligt psykiskt....känner mig deppig och rastlös och har svårt att njuta av ledigheten. Har inte många vänner att umgås med om dagarna, är ibland hos mina föräldrar, annars är jag mest själv. Är med i en mammagrupp som ses en gång i veckan. Öppna förskolan känns lite för tidigt att gå till..
Känner mig gråtfärdig och har inte samma tålamod med min lilla dotter, vilket ger mig så dåligt samvete. Hade sett fram emot att vara mammaledig så mycket, men nu längtar jag bara efter att jobba och vara "mig själv"..
Vet att det blir bättre till våren, när jag slutat amma och kan få komma ifrån mer, och det går att göra mer aktiviteter med dottern på dagarna..men just nu känns allt så hopplöst. Känner mig också helt känslomässigt distanserad mot min sambo, vill inte ha någon kroppslig kontakt..vilket leder till missnöje och oro i relationen...
Usch, vill verkligen inte må så här..
Nån som känner igen sig?