Inlägg från: Anonym (småland) |Visa alla inlägg
  • Anonym (småland)

Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014

Har varit idag och tagit nya hcg-prov. Läkaren ska ringa mig i eftermiddag. Nervöst. Hoppas att det ökat och allt står rätt till med ärtan. Är fortfarande yr och blodtrycket fortsätter att vara läskigt lågt. Förstår inte hur jag ska kunna jobba i barngrupp om inte detta släpper till på torsdag. Då måste jag nog berätta på jobbet att jag är gravid. Ville vänta i alla fall tills jag varit på vul den nittonde så att jag vet att hjärtat slår med 100% säkerhet och allt är ok. I lördags sa ju läkaren att hon var 80% säker på att det var ett hjärta eftersom det var så otroligt tidigt att det var svårt att säga. Hon sa att det är lika stort som en mindre ärta. Därför har det blivit namnet. Vi kallar den för ärtan. Hoppas att allt är ok.

• Anonym (småland)
    oldy skrev 2015-01-12 17:02:03 följande:
    Har läkaren hört av sig?

Strunt i det, jobbet kommer att förstå när de förstår varför du är borta. Jag är också förskollärare och min nästa graviditet kommer jag ta det lugnare och lyssna på kroppen, för det är tufft att vara i barngruppen som gravid! Ta hand om dig.
    Japp, läkaren ringde för en stund sedan. Hcg har stigit, vilket pekar på en normal graviditet. Är såååå lättad och glad! Nu är det bara yrseln som ska släppa också. Vul 19 januari. Ska bli underbart att få se den där lilla pickande röda plutten igen som visar på hjärtat. Jag var helt förundrad i lördags när man inser att man redan i v.6+2 då fostret bara är en halv cm långt, har ett litet hjärta.
  • Anonym (småland)
    Ztarduzt skrev 2015-01-13 12:26:34 följande:

Fick precis diagnosen PCOS, känns som att mitt liv precis stannade.

Åh vad tråkigt. Många kramar. Vad händer nu?
  • Anonym (småland)

Läkemedel för att få igång ägglossning?

• Anonym (småland)

Idag fick jag missfall. Var i v.10. Gjorde vul förra veckan och då såg allt bra ut och vi fick med oss en bild hem.Var helt inställd på detta nu när vi hade kommit så långt. Vi var ju nästan förbi farozonen. Datum för ul i v.18 var bokade och allt. Jag är helt knäckt psykiskt.

• Anonym (småland)
    lotie skrev 2015-01-31 19:58:05 följande:

Nej! Åh vad tråkigt:(

När ni hunnit se hjärta och allt tror man ju det går vägen! Jag mådde skit dåligt efter mitt mf så förstår dig verkligen:(

Är det första barnet? Hur länge har ni försökt?

Det är vårt första gemensamma. Jag har en nioårig dotter sedan tidigare. Trodde att jag skulle leva ensam resten av livet så steg mitt livs kärlek in med stora steg. Detta barnet var så otroligt efterlängtat...
  • Anonym (småland)

Har varit hos läkaren idag för återbesök och koll efter missfallet. Allt såg bra ut och vi kan försöka igen så snart blödningarna slutat. Ingen skrapning verkar behövas Tack och lov. Vi är fortfarande väldigt ledsna och vi får se om vi ger oss på det direkt eller inte.

• Anonym (småland)
    lotie skrev 2015-02-06 16:56:54 följande:

Skönt du slapp skrapning iaf. Det är riktigt tungt att få mf. Tog mig ett år att acceptera och gå vidare men var nog för vi inte lyckades igen förrän 3 år senare. Vi väntade en månad men ångrade det i efterhand:(

Varför ångrade ni det?
  • Anonym (småland)
    Ztarduzt skrev 2015-02-22 15:20:19 följande:

Första gången jag fått utslag på äl-test tack vare letrozol. Håller alla tummar inför detta nu :D

Åh spännande! Håller alla tummar och tår!

Här har vi bestämt att hoppa över mars, så har vi riktig tur har det tagit sig direkt efter missfallet som jag fick i slutet av januari.
  • Anonym (småland)
    Ztarduzt skrev 2015-02-22 18:50:12 följande:
    Tack! :)

Vi kommer också hoppa över mars, och eftersom jag har så tidig cykel så kommer vi nog hoppa april också. Så tar det inte nu tar vi en paus till maj, vilket känns både bra och dåligt,men för barnets skull vill jag inte ha barn i december..
    Nej så känner vi lite också, speciellt min man. Men vi sa att vi kör feb ut, så att om det tar sig (vet ju inte äl nu efter missfallet och kör inte med stickor) så gör det ju inget om barnet föds i början på december. Det tycker vi ändå kan vara okej. Man kan ju gå över tiden liksom. Men sen väntar vi.
  • Anonym (småland)
    Liafiaa skrev 2015-03-17 16:34:18 följande:

Hur går det för er alla? :)

Själv är jag nu i v17. Hoppas ni också mår finfint :)

Har inte blivit gravid igen efter missfallet den sista jan. Det känns ganska tungt just nu.
  • Anonym (småland)

Fortfarande ingenting efter missfallet i januari.

• Anonym (småland)

Idag plussade jag! Nu hoppas vi att den stannar kvar den här gången. Vet inte hur jag psykiskt skulle klara av ett missfall till. Hade mf i v.9 i slutet av januari efter att jag plussat i december.

• Anonym (småland)

Missfall igen förra veckan. V.10. Otroligt jobbigt just nu.

• Anonym (småland)
    Irlais skrev 2015-07-09 10:31:28 följande:

Beklagar verkligen!  kan du/ni få stöd hos kurator?

Har börjat gå hos kurator. Känns så otroligt jobbigt att ena stunden vara glad och nästa bara gråta. Denna gången skulle jag på kub i v.13 och var så glad, bara för att få beskedet att det var ma och hade dött i v.10. Känns som att vi skiter i det här nu. Jag orkar nog inte psykiskt med ett missfall till. Eftersom missfallen skedde nästan exakt samtidigt (skilde bara fyra dagar i graviditetslängd), tyder det på att det är något annat fel än att det skulle vara fel på barnet. Men utredning görs inte förrän efter tre missfall, och som det ser ut nu orkar jag inte med en gång till innan vi får utredning för att sedan ge sig på det ytterligare en gång. Men vi får se.
  • Anonym (småland)

Försöker bara ta mig igenom dagen.

• Anonym (småland)
    Liafiaa skrev 2015-10-01 12:20:28 följande:

Hoppas det går bra för er!

Idag blir min lilla kille en månad gammal. Känner mig så tacksam att allt gått så bra ?

Härligt att göra! Här är det nu snart ett år sen vi började, och detta året har inneburit ett mf och ett ma. Väntar på bim i helgen.
  • Anonym (småland)
    Liafiaa skrev 2015-10-11 15:43:53 följande:

Håller mina tummar att det är eran tur nu! <3

Vi fick ett plus. Tyvärr är det svårt att glädja sig efter det här året. Snart är det på dagen vi började försöka, och detta året har inneburit två missfall. Så denna gången är det väldigt svårt att ta till sig graviditeten och glädjas. Men hoppet är ju det sista som överger en, så vi hoppas på tredje gången gillt och en liten juni-bebis.
  • Anonym (småland)
    isabelless skrev 2015-10-11 17:22:46 följande:

Håller tummarna och önskar er all lycka!!

Den 5 september föddes vår William. Kan knappt förstå att han redan är 5 veckor, tiden springer iväg! Han är helt och hållet underbar.

Kram till er alla.

Härligt! Så glad för er skull! Gick förlossningen bra?
  • Anonym (småland)
    Liafiaa skrev 2015-10-12 11:06:59 följande:

Min lilla kille föddes 1 september :) tiden går så fort <3

Underbart! Ja tiden går fort. Min unge fyller 10 år nästa år. Svårt att greppa ibland.

Gick förlossningen bra?
Svar på tråden Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014