Inlägg från: Anonym (småland) |Visa alla inlägg
  • Anonym (småland)

Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014

Ztarduzt skrev 2014-12-22 17:17:54 följande:
    Glömde fråga. Hur mycket drack hon per dag?
    Rekommenderad dos som stod på förpackningen om man har halsbesvär.
    Och inte i fler dagar än vad som stod på förpackningen var rekommenderat.
  • Anonym (småland)
    basilikas skrev 2014-12-23 12:20:12 följande:

Hej! 

Är på bim-2 och testade imorse med CB plus. Var mega-negativt och har inga som helst symtom. Vet dock att vissa säger "vänta till bim", men helt ärligt känns det som att det inte tog.

Vad säger ni? Någon som haft negativt två dagar innan bim och varit helt symtomfri och sen fått plus på bim? 

Steph9006 skrev 2014-12-23 18:35:54 följande:

Inte menat att ge falska hopp men "Småland" här i tråden testade negativt några få dagar innan bim tror jag och sen fick hon ett + några dagar efter bim :)

Jag fick också - på bim-3 så jag har gett upp.. Men kommer ändå bli lika ledsen när mensen kommer ;)

Japp. Jag testade dagen före bim och fick ett starkt nej. Hade inga symtom men mensen kom inte. Så fem dagar efter bim var jag irriterad på att mensen aldrig ville komma och tog ett test till, som visade positivt!
  • Anonym (småland)
    Anonym (hoppla) skrev 2014-12-24 09:10:00 följande:

Hej ni!

Sitter lite i chock här hemma. Idag plussade jag. På bim +14. Eftersom mensen aldrig kom så testade jag igen. Testade minus på bim+8 och vid bim och innan.

Det kunde inte vara starkare plus. God jul på er :)

Grattis och god jul! En härlig och överraskande julklapp för dig, precis som för mig. Ska bli så underbart i år att tacka nej till bubbel med alkohol på nyårsafton!
  • Anonym (småland)
    Teakfreak skrev 2014-12-24 10:52:04 följande:

Jag plussade i morse! Har testat varje dag i 4 dagar med Testlagrets test och fått svaga plus som har blivit lite starkare för varje dag. Men i morse testade jag med CB Digital och det stod "Gravid 1-2"!

Även om jag har känt det på mig så är jag och sambon i lite smått chocktillstånd..! Vilken julklapp!

God Jul alla!

Grattis till er och god jul! Bästa julklappen!
  • Anonym (småland)

Någon som vill uppdatera listan? Jag försökte ju men det gick inte så bra sist. Kanske någon annan vill?

• Anonym (småland)
    Maglizz skrev 2014-12-27 18:36:35 följande:

Känner mig jätte hemsk som tog mig på första RIKTIGA försöket(en skada kom emellan).. Känns hemsk att bli gravid så lätt och se alla som försöker och försöker :(

Är idag i v7(6+1) och känner mig så lycklig lottad, dock hemsk illamående och spyr dygnet alla jäkla timmar.(mått bra fram tills nu)... Håller alla tummar för er därute som försöker <3

Måste hålla med. Jag visste att jag var väldigt fertil för tio år sedan, när jag fick mitt första barn. Och efter att ha levt ensam i många år och plötsligt hittat mannen i mitt liv, blev jag så förvånad över att det tog sig direkt. Jag är så glad och lycklig, då jag trodde att jag skulle leva resten av mitt liv ensam och inga fler barn. Men så ser man folk här i tråden som kämpar och kämpar. Man drar sig för att skriva inlägg nu när man plussat, av rädsla för att framstå som "överlägsen" eller nåt sånt. Text är alltid svårt och kan missuppfattas.

För min del är jag så lycklig att jag vaknar svettig på natten av mardrömmar. Jag väntar på missfall. Är livrädd för det. Tänker att det kan inte vara så här bra. Nåt dåligt måste hända snart. Finns så många andra som förtjänar det mer än mig. Är i v.6 nu.
  • Anonym (småland)
    FlutterDash skrev 2014-12-27 20:52:42 följande:

BIM-2 och har nu mensvärk. :( Så den kommer nog snart tyvärr.

Värk som känns som mensvärk kan man ha när man är gravid.
  • Anonym (småland)

Eftersom vi var flera som plussade i juldagarna, hade det ju varit väldigt roligt om vi fick några plus runt nyår också!
    Håller alla tummar och tår!

Själv är jag så himla nervös för missfall. Det är väldigt stressigt just nu, då vi faktiskt ska gifta oss på nyårsafton. En överraskningsfest för alla, och det betyder att vi gör allt själva. Så liiiite stressad och dessutom nervös just nu. Och då blir jag rädd för missfall. 

• Anonym (småland)
    Madicken01 skrev 2014-12-29 17:39:40 följande:
    Å grattis var kul med giftemål!

En klen tröst men kvinnor över hela världen får barn under de mest stressiga, pressade, plågande, vidriga förhållanden. Så försök att inte bekymra dig över stressen. Njut av ditt tillstånd och över det kommande bröllopet!
    Det var en väldigt bra synvinkel på det hela! Du har helt rätt. Tack så mycket! Genast blev jag faktiskt mycket lugnare.
  • Anonym (småland)
    Ztarduzt skrev 2014-12-29 17:57:29 följande:

Jag hoppas såklart på + runt nyår då jag har bim 2jan :) dock säger allt motsatsen..

Men gud vad kul med giftemål! Väntar på att sambon ens ska fria här ;) och som madicken sa, oroa dig inte, allt kommer gå superb :D

Tack! Men hur gick det sen med din undersökning? Den ställdes ju in men blev det någon ny senare?
Svar på tråden Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014