Inlägg från: Anonym (småland) |Visa alla inlägg
  • Anonym (småland)

Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014

Maglizz skrev 2014-12-18 23:43:13 följande:

Suck. Min mamma fick nys om att en kompis till mig är gravid. Hon höll världens tal om varför man inte ska ha barn i ung ålder och... Ja allt därtill. Nu orkar jag inte mera. Jag går snart in i vecka 6 och vill så gärna berätta...

Hon kommer bli rasande, men vad fan ska jag göra? Låtsas som det regnar?

Känns hemskt att inte kunna njuta av graviditeten...

Mammor... Jag var så nära min mamma tills jag fick mitt hittills enda barn, och mamma bestämde sig för att klaga på precis allt jag gjorde i mitt föräldraskap. Det var så slitsamt i flera år, speciellt eftersom jag dessutom blev ensamstående när barnet var två år. Då släppte mamma på de allra sista små spärrarna hon haft och betedde sig hemskt. Efter oändliga bråk, samtal, tårar och att ha haft sorg då det kändes som att min mamma jag haft tidigare faktiskt var borta, insåg jag att livet är mitt. Jag har inte stängt någon dörr till hennes barnbarn, men för min del är vår relation död. Jag lever mitt liv, och allt hon säger, både positivt och negativt, rinner av mig som vatten på en gås. Vi kan umgås och skratta tillsammans, men för mig är det en död relation. Lev inte ditt liv med att känna att du behöver din mammas godkännande. Jag är idag lyckligare än nånsin, och inte en enda del av det är tack vare min mamma. När jag sökte hennes acceptans mådde jag så himla dåligt och var så olycklig. När jag släppte det var det som att bli fri från bojor. Det är inte lätt och man gråter mycket, men sen, sen är du fri. Många kramar!
  • Anonym (småland)

Jag väntar på att mensen ska komma. Gjorde test som visade negativt, och nu är mensen dessutom försenad. Kan den inte komma någon gång så att man kan köra på nytt?

• Anonym (småland)

{#emotions_dlg.flower}BIM-lista{#emotions_dlg.flower}

15/12

Teakfreak, 33 år, första försöket

Petra 228, 35 år, andra barnet, första försöket

Lizzie09, 22 år, första barnet, fjärde försöket

19/12

Irlais, 28 år, andra barnet, första försöket

20/12

isabelless, första barnet, första försöket

21/12

Myspys85, första barnet, första försöket

24/12

TIlde1­5, första barnet, tredje försöket

25/12

Steph9006, första barnet, andra försöket

CherryBlossom, 32 år, första barnet

26/12

basilikas, första barnet, första försöket

27/12

Lillon, 25 år, första barnet, andra försöket

Lissing, 26 år, tredje barnet, tredje försöket

29/12

Flutterdash, 27 år, första barnet, andra försöket

30/12

Boonyi, 30 år, första barnet, första försöket

2/1

Jippi, 32 år, fjärde barnet, första försöket

Ztarduzt, 23år, första barnet, nionde försöket

5/1

Fastfrusen, 27år, första barnet, andra försöket

monn, 28år, första barnet, 16:e försöket

eriwag, 26år, tredje barnet, första gemensamma, första riktiga försöket.

11/1

Ioitie, tredje barnet, andra försöket

BIM okänt

Queen S, 24 år, första barnet

Anonym (planerar), tredje barnet

holly03, 32 år, andra barnet, första försöket

Fiaw89, andra barnet, första försöket

WhiteRose, andra försöket

Plus Gravid! Plus

Villblitre, 34 år, fjärde barnet, första försöket (BIM 24/11)

Maglizz, 21 år, första barnet, första försöket (BIM 7/12)

manu88 (BIM 10/12)

Anonym (Småland), 33 år, första gemensamma barnet, första försöket (BIM 17/12)

• Anonym (småland)

Iiiiih! Idag, fem dagar efter bim, blev det ett plus! Det tog sig på första försöket.

• Anonym (småland)

Listan blev väldigt konstig. Någon som kan fixa den?

Jag ligger här och kan inte sova för jag är så glad!

• Anonym (småland)
    CherryBlossom skrev 2014-12-21 17:37:45 följande:

Lillon, jag har läst att såhär tidigt så får ju embryot inte sin näring från mamman, utan sin egen lilla typ säck som den ligger i (som någon även påpekade i ett tidigare inlägg här, så det borde absolut vara lugnt.

Sen har jag en fråga till er andra som varit gravida förut; kände ni inte det på nåt vis? Liksom "bara visste"? Är bara nyfiken, blev gravid för måååånga år sedan en gång (gjorde abort, alldeles för ung o.s.v.) men i alla fall, jag minns så väl att jag liksom "bara visste" att jag hade blivit det, jag kände det liksom på nåt sätt och var 100% säker på att det var så. Vilket det också var.

Det är lite därför jag ännu inte liksom trott att jag varit gravid nån gång nu än, för jag väntar på att den säkra känslan ska komma. Har bim 25/12 men inga symptom.

Hmm, nån som känner igen sig eller låter jag bara helknäpp? Kram på er alla!

Första gången hade jag inte en aning. Nu denna gången var jag helt säker på att jag INTE var gravid. Kände molande värk och bara väntade på mensen. Tog ett test för att jag längtade men det visade negativt. Men så idag, fem dagar efter bim, blev jag tokig på att mensen aldrig ville komma. Jag visste ju att jag inte var gravid, men var höll mensen hus? Så jag gjorde ett test till, och det visade positivt!

Däremot bara visste jag att det var en flicka förra gången. Från v.15 ungefär kände jag det jättestarkt. Alla sa att jag hade en typisk pojkmage, men jag bara visste att det var en flicka. Sen var ju chansen 50/50, så jag kanske bara hade tur i mina funderingar, men en flicka blev det! Undrar om jag får samma känningar denna gången....
  • Anonym (småland)
    Steph9006 skrev 2014-12-22 12:29:58 följande:

Åh grattis Småland! :) va kul, du som var så säker på att du inte var gravid. ^^

Jag måste bara få gnälla lite, visst min bim är inte passerad men idag är det 3 dagar kvar och fick ett till minus.

Jag fattar inte! Jag är 24, bmi på 20, dricker aldrig, röker inte.. Stressar inte. Jag va så säker att denna molande värk jag haft i 10 dagar snart inte var pms :(

Imorgon borde mitt fertility-kit som jag själv satte ihop och beställde vara här (termo med 2 decimaler, 20 Älstickor och 10 grav test). Nu jävlar!

Man tror ju att när man väl ska sätta igång att skaffa barn att man själv är "the epidomy of fertility".

Hur är det med er? Känner ni att alla dessa hjälpmedel som äl-stickor och termometrar bara stressar upp er ännu mer ?

Ja jag var verkligen bombsäker på att jag inte var gravid. Men en lustig sak min syster berättade för mig: de kämpade länge för att få sina två barn. Båda kom till genom att min syster drack slemlösande hostmedicin!! Det tunnade ut även i underlivet så att spermierna kom igenom.
  • Anonym (småland)

Tack alla! Vi är så otroligt glada! Min syster och hennes man har haft svårt att bli gravida. Båda hennes barn har kommit till genom slemlösande hostmedicin. Va? tänker ni. Köper man receptfri slemlösande hostmedicin och dricker dagarna innan och under äl, tunnar det ut slemhinnorna även i underlivet och spermierna får lättare att komma fram. De försökte i flera månader utan resultat, så testade de detta och blev gravida direkt. När det blev dags för nästa unge kämpade de inte lika länge. När det inte tagit sig på några månader, tog hon hostmedicin och vips: gravid. Någon annan som hört om detta? Jag hade ingen aning. Min farmor som tydligen berättat det.

• Anonym (småland)
    Ztarduzt skrev 2014-12-22 13:58:00 följande:

Jag har läst om det, fungerar för vissa men inte andra. vissa får även oregelbunden cykel efter att dom börjat dricka hostmedicin.

Alla jag läst om har kört med bisolvon. 

Verkar fungera men kan även förstöra, vill inte skrämmas men man borda veta vad som kan hända om man provar tänkte jag 

Ja det är nog rätt. Min syster tänkte som så att de försökt så länge, så de riskerade ändå inget för det tog sig inte. Men att vanlig receptfri hostmedicin kan förändra menscykeln? Ytterligare en sak jag inte hade en aning om. Min syster åt det inte hela tiden, utan började några dagar före äl och körde med äl-stickor. Och slutade direkt efter äl.
  • Anonym (småland)
    Ztarduzt skrev 2014-12-22 16:05:16 följande:

Jag tycker också att det låter konstigt att hostmedicin ska ändra cykeln, men kan ju vara att kroppen tror den är sjuk och fokuserar på det istället för äl osv? Ingen aning men en spekulation :)

Ja kanske. Men utan hostmedicin hade min syster och hennes man säkerligen behövt hjälp med att bli gravida. Det är riktigt häftig!

Borde stå som varningstext på flaskan: "slemförtunnande medicin kan underlätta för eventuell graviditet". Hahahaha!
Svar på tråden Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014