Inlägg från: Anonym (småland) |Visa alla inlägg
  • Anonym (småland)

Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014

fastfrusen skrev 2014-12-05 08:45:16 följande:

Så har mens kommit igång på bim! Åtminstone skönt att jag inte skenade, kände inga symtom under hela äl till bim, och att den är regelbunden! Ny äl kring 22 dec och ny bim 5 jan :) 

På't igen bara! Lycka till!
  • Anonym (småland)
    Ztarduzt skrev 2014-12-05 15:13:00 följande:

Var du så fertil då ligger det förhoppningsvis kvar än, håller iallafall tummarna för er! :) 

Min nästa beräknade BIM är 2/1. Den 30/12 ska jag till kvinnokliniken för att ta tester i livmodern vilket kommer resultera i att OM jag är gravid då kommer det bli ofrivillig abort med testet.. suck. 

Måste göra testet men man vill ju som inte riskera något ändå.. :/

Kan man inte vänta tills mensen börjat eller precis efter mensen varit så att det inte finns någon risk?
  • Anonym (småland)

Förstår att du vill göra det så snart som möjligt. Men du kan inte få en tid nu när mensen du har nu är slut?

Ztarduzt skrev 2014-12-05 15:21:09 följande:

Hm, får ringa och försöka skjuta upp det till mitten av Januari. Vill göra testerna snarast möjligt då jag får hugg i äggstockarna några gånger per dag, som att en liten smurf sitter där och sticker mig med nålar typ. 

Alla jag pratat med tycker det låter konstigt så något fel lär de väl vara.

• Anonym (småland)
    Ztarduzt skrev 2014-12-05 15:38:46 följande:

Mensen slutar idag och jag fick tid den 30/12 pga. första tidiga tiden dom hade. Skickade brev via "mina vårdkontakter" och bad om att få tid runt den 12/1. Då hinner jag upptäcka om jag är gravid innan besöket och ÄL har fortfarande inte kommit. Hoppas dom har tid till mig då :) 

En sak tycker jag är skumt och riktigt jäkla irriterande, jag hade BIM 25/11, men den kom först den 2/12. Sedan den 27/11 har jag haft illamående och har det fortfarande. Mensen har varit riiktigt jäkla sparsam.  Är jag sjuk eller något?!

Hört många som säger att mensen blir mindre när man försöker bli gravid. Likaså att man kan få graviditetssymtom. Tror att tankens kraft är otrolig. En släkting till mig försökte få barn i över tio år både med och utan hjälp. Enligt samtliga läkare var det inget fel på någon av dom. Efter tio år gav de upp och hon slutade på sitt jobb och började plugga igen. Och direkt blev hon gravid. När man sett det på så nära håll, inser man hur lustigt det är med tankens kraft. Så det är inte konstigt att mensen förändrar sin struktur när man försöker bli gravid. För två år sedan var jag rädd att jag var gravid trots spiral. Men mensen kom inte. Tog ett test som visade negativt. Samma kväll kom mensen. Slump eller nervositet som släppte vet jag inte. Men märkligt...
  • Anonym (småland)
    Anonym (Df) skrev 2014-12-05 16:50:03 följande:

Hej!

Måste fråga om det bara är i mina ögon som spelar mig ett spratt och ser antydan till början på ett spökstreck?! Bim-5 idag

Vet inte hur det SKA se ut om det är positivt. Någon informationsbild?
  • Anonym (småland)
    manu88 skrev 2014-12-06 08:58:55 följande:

Jag tog ett test imorse. Ca 4 eller 4 dagar innan BIM.

Tyckte nig se ett supersvagt streck.. Vad skulle ni säga?

Klart det är ett streck! Grattis!
  • Anonym (småland)
    manu88 skrev 2014-12-07 09:30:25 följande:
    Tydligen :)
    Graaaaattis! Bästa julklappen!
  • Anonym (småland)
    Ztarduzt skrev 2014-12-08 16:45:20 följande:

Usch, fick tag på kvinnokliniken idag, dom var inte alls förstående utan det slutade med att jag avbokade hela mötet. Jag förklarade att jag har BIM den 2/1, mötet var bokat 30/12. Hon förstod inte varför jag skulle vara rädd för missfall, är ju bara en gynekologisk undersökning där dom kommer undersöka min livmoder. Hon sa "men är du gravid då gör det väl inte så mycket, är ju inte så långt gånget så det är ju bara vänta nån månad" jag typ "jaha?! men Om jag är gravid så kommer mötet orsaka att bebisen försvinner?" varav svaret blev "ja, men det är så tidigt skede så du kommer ändå inte märka det".nämen, tack. 

Märkligt beteende av kk. Förstår att det istället blev att du avbokade. Samtidigt vill du ju ha svar... Vad händer nu?
  • Anonym (småland)

Enligt alla mätningar skulle jag haft äl mellan den förste och femte dec (beroende på när man ändrar lite värden för att vara på säkra sidan). Men nu har jag i tre dagar haft sån otrolig äl-värk så sex har varit uteslutet. Jag har i alla fall tolkat det som äl-värk. Men det blir ju nionde till elfte... hur mycket stämmer de där äl-kalendrarna? Och hade jag äl nu så blev det inget plus denna månad för det kändes som kraftig mensvärk.

• Anonym (småland)
    Ztarduzt skrev 2014-12-12 21:02:29 följande:
    Nja, har aldrig någonsin känt av något mellan mens till nästa mens, och har aldrig haft flytningar. Kanske inte ens har några ägg? 
    Har du aldrig känt av något mellan mens? Jag har äl-värk i två till tre dagar varje månad. Och sen vanlig mensvärk när mensen kommer. Känns som att jag har ont i magen varannan vecka (suck), och flytningar samtidigt då såklart. Har sökt för det, och efter isättning av spiral gick det mycket bättre. Men nu är spiralen uttagen, och den eviga värken är tillbaka. Hoppas på ett plus fort, för jag avskyr att ha det såhär.Och sen när ungen är född, fort i med en spiral igen för att kunna leva som en normal människa. På högstadiet var det så illa att jag var sjuk två dagar varje månad på grund av magen.
Svar på tråden Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014