• Ztarduzt

Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014

oldy skrev 2015-01-13 21:35:08 följande:

Stor kram! <3

Det finns bra medicin så det kommer gå bra, även fast det känns ledsamt just nu.

Efter all stöttning av alla underbara personer, prat med andra PCOSare, bloggläsning och mer läsning så känns det gaanska bra just nu. Är inte glad, men inte depp heller. Allt beror på när jag får tid för vidare utredning och får börja med hormonstimulerande, hoppas det går fort!
    Isn't it cool that one day you will have little people running around, that are half you and half the person you love.
  • Ztarduzt
    oldy skrev 2015-01-14 07:19:38 följande:

Jag har två nära vänner med PCOS och båda ska snart få sitt andra barn (med bara knappt 2 år emellan dem), ena genom Pergotime & IVF och andra har bara använt ProgesterAll (progesteronkräm).

Det är ju intet ovanligt med PCOS och nu när du får hjälp så kommer du säkert snart bli gravid! :)

Vad kul att höra! Ger en lite mer hopp iallafall. Hoppas så innerligt att vi lyckas innan ev. IVF, att det går så naturligt till som möjligt och blir gravida nu i år. Tur man får drömma och hoppas.

Undrar bara vart det kommer från. Dom sa att det var ärftligt men alla i min släkt på båda sidor är super fertila.. Mamma blev gravid trots p-piller, min moster blev gravid 4ggr på 4år trots en äggstock, min faster blev gravid med första på p-piller, andra kort därefter.. Vi är en väldigt öppen familj, men känner att detta blir jobbigt att berätta.
    Isn't it cool that one day you will have little people running around, that are half you and half the person you love.
  • Ztarduzt
    Decibel84 skrev 2015-01-18 16:54:44 följande:

gud va skönt med en diagnos och allt stöd ni kan få med detta.

nu väntas förmodligen preparat som ska stabilisera dina hormoner och din mens.

lycka till:)

Skönt med diagnos och att hjälp finns att få, verkar vara en bit dit bara. Får se vad nästa steg blir men hoppas vi kan få börja väldigt snart så bebis kan bakas :D tack!
  • Ztarduzt
    Fiaw89 skrev 2015-01-20 14:26:58 följande:

Positivt graviditetstest BIM-1 <3

Grattis!!! Vad kul :D
  • Ztarduzt
    Anonym (Sara) skrev 2015-01-22 10:03:25 följande:

Hej! Någon som vill svara på 1000 frågor? ;)

Vi fick till det två dagar innan äl-testet blev positivt, men som jag förstår det är chansen ändå rätt stor att det tog sig? Nån som lyckats plussa genom att ligga ett par dagar innan äl?

Jag har. Inga symtom på varken mens eller gravve, mer än att boobsen känns tunga. Nu är det tre dagar innan bim och jag brukar börja få bruna flytningar vid det här laget, men än så länge inget sånt. Ingen molvärk, inga flytningar. Kan man vara gravve trots bristen på symtom?

Och slutligen: kan man spara morgonurin i en behållare och göra testet på EM? Hade inget test hemma nu på morgonen.

Det kan mycket väl räcka med sex 2 dagar innan, spermier kan leva upp till 7 dagar så allt beror ju på om dom han in eller inte. Oftast är folk gravid den månad dom inte har några symtom alls. Det är när man har alla symtom man oftast inte är gravid.

Har du passerat bim ska inte morgon eller kvällsurin spela någon roll, har du inte passerat bim kan du istället hålla dig några timmar så urinet blir som morgonurin, vet inte om man kan spara faktiskt..

Och flytningar har alla olika också. Vad jag hört är äl flytningar alltid genomskinliga, men antingen trådiga (som äggvita) eller vattniga. Är man gravid tror jag det varierar mycket från person till person.
  • Ztarduzt

Köp digitalt, att tyda streck är alltid krångligt och ett test som oldy körde så får man det svart på vitt :)

• Ztarduzt
    oldy skrev 2015-01-30 16:21:31 följande:

Fick missfall idag...

Men va?! Neej vad tråkigt, min värsta mardröm, massa styrkekramar!!
  • Ztarduzt

Första gången jag fått utslag på äl-test tack vare letrozol. Håller alla tummar inför detta nu :D

• Ztarduzt

Första gången jag fått utslag på äl-test tack vare letrozol. Håller alla tummar inför detta nu :D

• Ztarduzt
    Lizzie09 skrev 2015-02-22 16:58:10 följande:

Skönt att äntligen få utslag! Ser ut som att ÄL sker om 1-2 dagar för dig :)

Känns sjukt ändå då man testat i princip varje dag sedan april och aldrig ens fått spöksträck.. Ska fortsätta testa och se när det sjunker :) bara se till att mysa massor ^^,
  • Ztarduzt
    Anonym (småland) skrev 2015-02-22 18:39:09 följande:

Åh spännande! Håller alla tummar och tår!

Här har vi bestämt att hoppa över mars, så har vi riktig tur har det tagit sig direkt efter missfallet som jag fick i slutet av januari.

Tack! :)

Vi kommer också hoppa över mars, och eftersom jag har så tidig cykel så kommer vi nog hoppa april också. Så tar det inte nu tar vi en paus till maj, vilket känns både bra och dåligt,men för barnets skull vill jag inte ha barn i december..
  • Ztarduzt
    Anonym (småland) skrev 2015-02-22 19:19:53 följande:

Nej så känner vi lite också, speciellt min man. Men vi sa att vi kör feb ut, så att om det tar sig (vet ju inte äl nu efter missfallet och kör inte med stickor) så gör det ju inget om barnet föds i början på december. Det tycker vi ändå kan vara okej. Man kan ju gå över tiden liksom. Men sen väntar vi.

Blir jag gravid nu borde barnet komma runt 20 November, men jag bryr mig inte om barnet kommer i december så länge det är innan den 15e typ, så barnet ändå får delad julafton och födelsedag. :) blir jag gravid i april blir jag beräknad till runt 15 Januari, meen man kan få tidigt och få barn mellan jul och nyår känns som fel.. Känner mig taskig som tänker så dock.
  • Ztarduzt
    Anonym (småland) skrev 2015-05-01 22:49:46 följande:

Idag plussade jag! Nu hoppas vi att den stannar kvar den här gången. Vet inte hur jag psykiskt skulle klara av ett missfall till. Hade mf i v.9 i slutet av januari efter att jag plussat i december.

Håller tummarna för er!

Vi gick in på 1års försök nu.
Svar på tråden Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014