• Ztarduzt

Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014

Decibel84 skrev 2014-12-20 11:59:52 följande:

hmm är rätt säker på att det står efter 5 min på mina

har inte kvar infon dock

Det var snabba test :o aldrig hittat test där man inte ska kolla efter 5min.. Kissar du på dom direkt?
    Isn't it cool that one day you will have little people running around, that are half you and half the person you love.
  • Ztarduzt
    Decibel84 skrev 2014-12-20 13:05:59 följande:

hahah vafan har jag missuppfattat det helt...måste kolla upp detta
    nej jag doppar den i en behållare.

men då ska du kolla först efter 5min men inom 20 eller 30min behöver typ tid att verka eller något :P 
    Isn't it cool that one day you will have little people running around, that are half you and half the person you love.
  • Ztarduzt

Jag tror min kropp gett upp helt med äl.

Aldrig fått utslag på stickor, kan ha tagit 3 per dag i 10dagar,naada.

Tempen steg som den borde efter äl, men, den sjönk dagen efter igen till ursprungstempen. :s

• Ztarduzt
    Fiaw89 skrev 2014-12-21 22:01:03 följande:

Fick mens igen idag :( fattar mig inte på min kropp..

Tog ut spiralen den 11/12 och hade blödning mellan den 14-17... Och kom igen nu..

Har ju inte ens haft ägglossning än, kanske hade jag det innan jag tog ut spiralen?

Någon annan som haft problem efter hormonspiral?

18/1 blir väl mitt nya datum för BIM. :/

Kroppen kan vara i lite obalans efter uttag av hormonspiral. Hade du mens med spiralen?
  • Ztarduzt
    Anonym (småland) skrev 2014-12-22 01:05:48 följande:

Iiiiih! Idag, fem dagar efter bim, blev det ett plus! Det tog sig på första försöket.

Grattis!
  • Ztarduzt
    {#emotions_dlg.flower}BIM-lista{#emotions_dlg.flower}

15/12

Teakfreak, 33 år, första försöket
    Petra 228, 35 år, andra barnet, första försöket
    Lizzie09, 22 år, första barnet, fjärde försöket

19/12
    Irlais, 28 år, andra barnet, första försöket

20/12
    isabelless, första barnet, första försöket

21/12
    Myspys85, första barnet, första försöket

24/12
    TIlde1­5, första barnet, tredje försöket

25/12
    Steph9006, första barnet, andra försöket
    CherryBlossom, 32 år, första barnet

26/12
    basilikas, första barnet, första försöket

29/12
    Flutterdash, 27 år, första barnet, andra försöket

30/12
    Boonyi, 30 år, första barnet, första försöket

2/1
    Jippi, 32 år, fjärde barnet, första försöket
    Ztarduzt, 23år, första barnet, nionde försöket
    Lillon, 25 år, första barnet, andra försöket

3/1
    Lissing, 26 år, tredje barnet, tredje försöket

5/1 
    Fastfrusen, 27år, första barnet, andra försöket
    monn, 28år, första barnet, 16:e försöket
    eriwag, 26år, tredje barnet, första gemensamma, första riktiga försöket.

11/1
    Ioitie, tredje barnet, andra försöket

BIM okänt
    Queen S, 24 år, första barnet
    Anonym (planerar), tredje barnet
    holly03, 32 år, andra barnet, första försöket
    Fiaw89, andra barnet, första försöket
    WhiteRose, andra försöket

PlusGravid!Plus

Villblitre, 34 år, fjärde barnet, första försöket (BIM 24/11)
    Maglizz, 21 år, första barnet, första försöket (BIM 7/12)
    manu88 (BIM 10/12)
    Anonym (Småland), 33 år, första gemensamma barnet, första försöket (BIM 17/12)
  • Ztarduzt
    Anonym (småland) skrev 2014-12-22 13:54:31 följande:

Tack alla! Vi är så otroligt glada! Min syster och hennes man har haft svårt att bli gravida. Båda hennes barn har kommit till genom slemlösande hostmedicin. Va? tänker ni. Köper man receptfri slemlösande hostmedicin och dricker dagarna innan och under äl, tunnar det ut slemhinnorna även i underlivet och spermierna får lättare att komma fram. De försökte i flera månader utan resultat, så testade de detta och blev gravida direkt. När det blev dags för nästa unge kämpade de inte lika länge. När det inte tagit sig på några månader, tog hon hostmedicin och vips: gravid. Någon annan som hört om detta? Jag hade ingen aning. Min farmor som tydligen berättat det.

Jag har läst om det, fungerar för vissa men inte andra. vissa får även oregelbunden cykel efter att dom börjat dricka hostmedicin.
    Alla jag läst om har kört med bisolvon. 
    Verkar fungera men kan även förstöra, vill inte skrämmas men man borda veta vad som kan hända om man provar tänkte jag Glad
  • Ztarduzt
    Anonym (småland) skrev 2014-12-22 15:56:25 följande:

Ja det är nog rätt. Min syster tänkte som så att de försökt så länge, så de riskerade ändå inget för det tog sig inte. Men att vanlig receptfri hostmedicin kan förändra menscykeln? Ytterligare en sak jag inte hade en aning om. Min syster åt det inte hela tiden, utan började några dagar före äl och körde med äl-stickor. Och slutade direkt efter äl.

Jag tycker också att det låter konstigt att hostmedicin ska ändra cykeln, men kan ju vara att kroppen tror den är sjuk och fokuserar på det istället för äl osv? Ingen aning men en spekulation :)
  • Ztarduzt
    Anonym (småland) skrev 2014-12-22 17:02:41 följande:

Ja kanske. Men utan hostmedicin hade min syster och hennes man säkerligen behövt hjälp med att bli gravida. Det är riktigt häftig!

Borde stå som varningstext på flaskan: "slemförtunnande medicin kan underlätta för eventuell graviditet". Hahahaha!

Jag kanske får prova om gyn inte hittar något fel i januari :)

Hahaha! Hade ju varit snyggt ;)
  • Ztarduzt
    Anonym (småland) skrev 2014-12-22 17:02:41 följande:

Ja kanske. Men utan hostmedicin hade min syster och hennes man säkerligen behövt hjälp med att bli gravida. Det är riktigt häftig!

Borde stå som varningstext på flaskan: "slemförtunnande medicin kan underlätta för eventuell graviditet". Hahahaha!

Glömde fråga. Hur mycket drack hon per dag?
Svar på tråden Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014