• Ztarduzt

Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014

CherryBlossom skrev 2014-12-10 11:09:23 följande:

Åh jag blir frustrerad, mitt "fönster" är öppet nu och äl ska enligt min app vara i övermorgon... Och jag och killen bara jobbar om varandra, hinner knappt ses! Grrr hur ska man få till det då liksom? Jaja. Får väl försöka hinna mysa lite ikväll. Heh! Kram på er alla!

Men vad jobbigt! Ni får se till att ta er tid helt enkelt, hur trött ni än är får ni se till att tillverka bebbe ;) Tur spermierna lever ca. 1vecka, så har du äl i övermorgon så kan det ju fungera prima! :) 
    Lycka till iallafall :D
  • Ztarduzt
    CherryBlossom skrev 2014-12-10 11:09:23 följande:

Åh jag blir frustrerad, mitt "fönster" är öppet nu och äl ska enligt min app vara i övermorgon... Och jag och killen bara jobbar om varandra, hinner knappt ses! Grrr hur ska man få till det då liksom? Jaja. Får väl försöka hinna mysa lite ikväll. Heh! Kram på er alla!

Men vad jobbigt! Ni får se till att ta er tid helt enkelt, hur trött ni än är får ni se till att tillverka bebbe ;) Tur spermierna lever ca. 1vecka, så har du äl i övermorgon så kan det ju fungera prima! :) 
    Lycka till iallafall :D
  • Ztarduzt
    Irlais skrev 2014-12-10 23:08:52 följande:

Förra graviditeten plussade jag jättetidigt (typ en vecka efter beräknad ÄL men den kan ju ha varit tidigare) så jag är sjukt sugen på att börja testa redan nu... Har 3 tester att slösa med :)

När har du BIM? Man vill ju alltid testa så fort man kan :D
  • Ztarduzt

Känns som att alla har bim då, i ett annat forum har 3 stycken BIM just den dagen :)

Men då borde du ju kunna testa snart, håller tummarna för dig!

• Ztarduzt
    Irlais skrev 2014-12-11 11:12:00 följande:
    det är ju ett bra BIM iaf, så man får veta innan jul/nyår och sen om det inte tagit sig kommer ÄL efter helgerna och ev alkoholintag :)
    Jo, det är ett riktigt bra BIM, jag har ÄL den 19:onde, så blir helt alkoholfritt för mig under nyår. Har BIM den 2/1 så man vill ju inte riktigt dricka något. Hm.. får helt enkelt se till att jag kör så får jag pula i sambon alkohol, då slipper folk undra varför jag inte dricker ;D
  • Ztarduzt
    Anonym (hoppla) skrev 2014-12-11 13:27:12 följande:
    Gick in i badrummet igen. Kollade på testet ifall.. två streck! Inte så starkt men det fanns där.

Det var ju efter kontrolltiden men eftersom jag hann testa för tidigt i början av veckan så vet jag att de inte någonsin blivit två streck efteråt.

Nä, nu blir det nog att jag åker till apoteket och köper ett CB.

Oj, jag har det rätt lugnt här. Detta är försök till mitt första barn. Så mina enda sömnproblem är funderingar ;)
    Men vad kul! Hoppas CB vill ge ett tydligare resultat! :D Dessa billiga tester verkar lite värdelösa.. 
    Håller tummarna för dig! :) 

Någon som kan hjälpa mig? 
    Har två nätter haft problem med att jag känner hjärtslag i tjejmagen, för att sedan övergå till värk, liknande mensvärk men mer åt sidorna och lite högre. Känner mig tung i magen när jag ligger på rygg. BIM+9, ÄL-8. Fick BIM 7 dagar sent och mindre än vanligt och enbart enorm smärta första dagen, sedan kändes den inte alls. Kan det vara min cykel som spökar pga sen mens?!
  • Ztarduzt
    Irlais skrev 2014-12-11 13:50:47 följande:
    Segt med det... men å andra sidan kanske skönt med en alkoholfri jul. Vi brukar aldrig supa till över jul men nyår är väl trevligt att skåla lite i bubbel. Finns ju gott alkoholfritt annars! Du får ha med en alkoholfri grogg om ni ska iväg på nyårsfirande kanske :D

Håller tummarna för dig Hoppla! Låter ju väldigt lovande :) testar du imorgon då med morgonurin eller kör du ikväll?

Haha jag ska inte klaga för mkt, mitt barn är alldeles underbart och det bästa som hänt mig, men hen är en väääldigt intensiv krabat och sover väldigt dåligt om nätterna så jag är helt slut. Så skönt att åka in och jobba idag, kom in lite sent (hade tänkt träna men tog sovmorgon ist), åt frukost i lugn och ro framför datorn... egentid a la småbarnsförälder :)
    Vi har alltid alkoholfri jul, så där är det inga problem :) Har aldrig druckit på julen, inte ens alkohol i glöggen, men på nyår brukar man ju ta sig ett glas. Får hålla mig till alkoholfritt och skylla lite fint på att jag är chaufför :) Hoppas så innerligt att det tar sig denna månad!
  • Ztarduzt
    Anonym (hoppla) skrev 2014-12-11 14:28:19 följande:
    Jag åker nog och köper ett ikväll. Och sen testar jag ikväll. Tror på att cb ändå är så känsliga så de bör ge utslag.

Jag blev glad för de två strecken men nu är jag nervös eftersom jag litar på CB mer. Så hoppas att det blir positivt :)
    Lycka till och uppdatera oss :D
  • Ztarduzt
    Lillon skrev 2014-12-11 21:50:39 följande:

Vad roligt att ni håller igång tråden!! Jag har tempat i en vecka nu (köpte en basaltermometer) och har legat runt 36.2 grader. Äl 18-19e och BIM 2 jan :)

Vi har samma ÄL och BIM! Skrattande funderar på att tempa denna månad bara för att, men äger inte ens en termometer.. Oskyldig
  • Ztarduzt

Skum fråga, men, vart ska man tempa när man tempar för äl? Vart ger det bäst utslag? 

Svar på tråden Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014