• Ztarduzt

Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014

Irlais skrev 2014-12-14 17:02:21 följande:
    Hade du äl dom dagarna så räcker det helt klart. Vi hade sex enbart dagen innan äl och sen ca 6h efter äl och jag fick tjata mig till det typ... Sjukt osexigt egentligen men annars blir det ju inga barn gjorda!

Är också emotionell... Läser en bok om flerspråkighet (vi är en salig röra i vår familj) och vill typ grina varannan sida! Känsligt ämne det där med språk... Eller?!
    Haha, känner igen mig lite.. jag tänker "hallå, ÄL, SEX!!" Sambon är lite mer "händer det så händer det, sluta stressa" :P karlar >.<

Ja, språk är ju ett... känsligt ämne, ehem ;) jag gråter till allt på tv, kan läsa en artikel som är rolig, men istället för att skratta som jag vill så kommer det tårar och jag gråter... 

Ska man gå efter alla mina symtom jag har denna månad så är jag gravid, men med mens och negativa test så vet jag att jag inte är det.Min kropp verkar älska att jävlas med mig..
  • Ztarduzt

Ja, när man kommer med hur svårt det är så börjar dom iaf hålla tyst, men min är fortfarande rätt chillig om hela grejen.. Tycker rätt synd om honom då jag ibland gnäller om att vi har för lite sex, och hur lätt är det då för honom att bli på humör? stackars karlar :) 

och ja, vårda en relation är bra, vi går fortfarande på dejter med varandra och myser ihop vid en film som skapar humöret som behövs i bebbeverkstaden, tyvärr händer det ju inte varje kväll och vid äl vill man ju ha sex ofta för att pricka :) 

men, vad hände med honom då? ett "uh oh" är ju inte det man vill höra om man lyckas bli gravid som man dessutom försökt bli..

• Ztarduzt
    Irlais skrev 2014-12-14 23:10:21 följande:

Fan, blöder mer. Antar att det är tidigt mf för mensen ska ju inte komma än :/

Hur länge är det till mensen? Den kan ju komma tidigt om du släppte ägget tidigare än förut? :/ 
    Tråkigt vilket som! Styrke kramar Hjärta
  • Ztarduzt
    lotie skrev 2014-12-17 16:28:23 följande:

Kanske bara är på mobilen listan ser så konstig ut?

för mig ser listan likadan ut vare sig jag är via mobilen eller datorn.. och listan är som du vill ha den, datum och namn under :)
    Isn't it cool that one day you will have little people running around, that are half you and half the person you love.
  • Ztarduzt

Jag har tempat några dagar nu, min temp låg första dagen på 35.8 och har därefter legat på 35.9 ALLA dagar.,., är det normalt att tempen är exakt likadan varje dag och hur mycket ökar den efter äl? :) 

jag har även provat cbs glidmedel denna månad, ändå lätt att använda och lyckades hitta sista exemplaret i hela min stad. tar man hela blir det mycket.. halva är mer lagom :)

Isn't it cool that one day you will have little people running around, that are half you and half the person you love.
  • Ztarduzt
    Lillon skrev 2014-12-17 17:49:18 följande:
    Mäter du med en vanlig termometer? Då ser du inte de små skillnaderna och det kan även vara svårare att se när äl inträffat. Skulle rekommendera att du köper en termometer med två decimaler :) Efter äl ska den öka cirka 0,2-0,5 grader och hålla sig på den nivån.
    jag tempar just nu bara för att se OM jag har äl, så om tempen höjs 0,2-0,5 borde jag väl märka det även om jag bara har en decimal? hittar ingen termometer med två decimaler där jag bor så måste beställa. :/

något tips på en bra termometer för munnen till ett bra pris med snabb leverans? :)
  • Ztarduzt

beställde just en med 2 decimaler, så får vi se när den kommer och hoppas man ser skillnaden vid äl lättare :) 

• Ztarduzt
    Madicken01 skrev 2014-12-18 10:59:51 följande:

Aha :) tack för ditt svar!

Följdfråga, ska man köra på så mkt man kan nu eller ska man hålla sig till varannandag för kvalitetens skull??

Kvalitén håller sig alltid samma, men vill man att mannen ska ha så många spermier som möjligt ska man köra med 3 dagar mellanrum :)
  • Ztarduzt
    Irlais skrev 2014-12-18 10:38:50 följande:

var beställde du ifrån? jag har också börjat tempa men det går sådär, får ju knappast sova mer än 2-3h i sträck och mot morgonen max 1h... så det är svårt att få bra mått :/

Från Billiga-tester för ca. 100kr, tyckte jag var rimligt pris. Den sparar tydligen senaste tempen också.

Min temp gick ner till 35.8 imorse igen och ska ha äl imorn, får se vad den säger på lördag.. För visst är det dagen efter den går upp?

Jag lyckas alltid få ca. 4-5h sömn, ska jag upp går jag upp då jag tempat, är det helg somnar jag om efteråt :)

Hm, ja då kan det vara svårt.. Men du kanske ändå får en tydlig höjning vid äl :)
  • Ztarduzt
    Irlais skrev 2014-12-18 14:15:08 följande:
    Låter bra, får köpa ifall mina ÄL-tester inte räcker. Då bunkrar jag upp med termometer, äl- och graviditetstester haha. Har så det räcker för denna cykel men sen så... 
    Kanske beror på att jag ammar fortfarande, tempen kan tydligen spöka då! Men det ska gå att se en skillnad efter ÄL iaf :) jag började tempa efter ÄL och då var den förhöjd, och sjönk när mensen kom. Så det såg rätt ut då!
    aah, men så länge du ser skillnad så är det ju bara att köra på :) jag har gett upp äl-testerna då dom aldrig ger utslag. så jag hoppas tempen ökar för annars har jag inte ens äl. 

ska ju iallafall till kvinnokliniken i januari, så blir det ingen skillnad i tempen ska jag definitivt dra upp det med henne att jag inte ens har ägglossning, så kanske man får hjälp :) 
Svar på tråden Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014