• Ztarduzt

Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014

monn skrev 2015-01-05 15:26:44 följande:

Jag har köpt en på billiga tester som jag tänkt använda när tiden är inne, vilket den verkar vara nu :)

Men hallå, har du testet så testa! :D glöm inte att att ladda upp bild bara ;)
    Isn't it cool that one day you will have little people running around, that are half you and half the person you love.
  • Ztarduzt
    Boonyi skrev 2015-01-05 15:15:41 följande:

Håller sig tempen hög finns det hopp! Håller tummarna för ditt plus :)

Den gick ner dagen innan bim till 35.88 (medeltemperaturen jag hade innan äl) och var samma på bim. Bim+1 gick den upp till 36.04 och bim+2 och idag bim+3 har den legat på 36.21, förstår inte vad dippen innebär och fertility friend tog bort min äl :/

Men hoppas gör jag till mensen kommer såklart :)
    Isn't it cool that one day you will have little people running around, that are half you and half the person you love.
  • Ztarduzt
    monn skrev 2015-01-05 18:09:51 följande:

Haha nej jag väntar tills imorgonbitti eftersom strecket vart så svagt :) uppdaterar då!

Eftersom du är på bim+1 spelar det ingen roll vilket urin du tar. Håll dig bara 3h för säkerhetsskull så spelar det ingen roll :)
  • Ztarduzt
    monn skrev 2015-01-05 19:13:19 följande:

Tror du? Jag hade äl rätt sent, på cd 20 typ, och skulle haft mens igår på cd 30, brukar ej vara sen. Jag väntar tills imorgonbitti:) kan nog inte hålla mig 3h ;)

Då väntar jag ivrigt till imorgonbitti! :)
  • Ztarduzt
    Liafiaa skrev 2015-01-05 19:46:16 följande:

Det spelar faktiskt roll ibland ;) jag testade med cb digital bim+2 fick negativt (kvällsurin)

Då skulle jag påstå att du är låghormonare ;)
  • Ztarduzt

Ugh. Fick precis ont i svank och tjejmagen, som jag får just innan mens. Tappen är dock fortfarande stängd, hård och hög så vettefan >.

• Ztarduzt
    Anonym (småland) skrev 2015-01-06 11:17:46 följande:

Jag har varit väldigt trött och haft ömma bröst, men nu har jag inga symtom alls längre. Känner mig inte gravid. Gick in i v.8 idag. Imorgon ska vi på första mötet med bm för inskrivning. Är väldigt nervös för missfall. Alla berättar ju här på fl hur illa de mår och spyr. Men jag känner ingenting.

Illamående kan vara olika från person till person beroende på kön också. Mamma spydde 3 månader med tjej, ingenting alls under hela graviditeten med kille. Hennes bästa väninna var tvärtom och spydde med kille men ingenting med en tjej. En av mina väninnor spydde med sin dotter hela graviditeten, men bara månad 2 med sonen.

Allt detta beror ju på hur mycket hormon kroppen utsöndrar, då det är det som skapar illamåendet.
  • Ztarduzt
    Anonym (småland) skrev 2015-01-06 17:01:29 följande:

jag har ett barn sedan tidigare som är nio år, så det var längesedan jag var gravid. Då spydde jag från v.6 och sedan lite då och då under hela graviditeten (dofter och smaker triggade). Jag känner inte alls igen mig denna gången mot förra mer än tröttheten första veckorna som var samma. Men jag känner mig inte alls gravid. Det är ganska läskigt. Jag läser varje vecka vad som händer med bebisen och utvecklingen, men tror liksom inte på det, eftersom jag inte känner mig gravid. Förväntar mig missfall eftersom det känns så.

Hm okej, du kanske väntar annat kön eller så utsöndrar du mindre hormon? Är du väldigt orolig kan det väl vara skönt att prata med en bm? Jobbigt att förvänta sig missfall, onödigt stressande och något jag hoppas du slipper!
  • Ztarduzt
    Anonym (småland) skrev 2015-01-06 17:19:17 följande:

ja man borde ju bara vara glad över graviditeten... Men ska bli skönt att träffa bm imorgon. 

Precis, men första veckorna kommer ju med oro då man så gärna vill ha kvar pyret. Ja det förstår jag, lycka till hos bm och att det lugnar ner dig! :)
  • Ztarduzt

BIM+6, negativt test och tempdipp. Vad händer :( jag hoppas just nu att mina test är värdelösa och visar fel/jag är låghormonare och tempen bara är låg pga annat.. Men är rätt säker i detta laget att jag inte är gravid. Försök tio, here we come.

Svar på tråden Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014