• Ztarduzt

Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014

oldy skrev 2015-01-10 21:13:31 följande:

Ja man kan ju alltid hoppas, men vi var aktiva förra cykeln också men ändå kom mensen.

Jag har en dotter på 15 månader och hon blev till på första försöket och nu är vi på tredje denna gången.

Men har du inte haft äl är det svårt att bli gravid ;)

Okej, mysigt :) det kommer, jag går snart in på försök 10..
    Isn't it cool that one day you will have little people running around, that are half you and half the person you love.
  • Ztarduzt
    oldy skrev 2015-01-10 22:57:42 följande:

Jag vet inte, fick aldrig utslag så jag bytte testtid och då hände det.

Tjatigt att det kan ta upp till ett år att bli gravid, tiden går ju så långsamt när man väntar..

Okej, jag får aldrig utslag överhuvudtaget..

Är rätt säker på att jag inte har ägglossning ens, så ska bli skönt att kolla upp det. Grymt tjatigt att försöka länge och jobbigare med oregelbunden cykel. :/
    Isn't it cool that one day you will have little people running around, that are half you and half the person you love.
  • Ztarduzt
    oldy skrev 2015-01-11 09:53:11 följande:

Har du fått tid att kolla upp det?

Nej jag fick inget utslag de två föregående cyklerna, jag hade även kvar mjölk i ena bröstet (slutade amma för ett år sedan) så vet inte om det störde. Min cykel har hittills varit regelbunden på 28 dagar så det känns skönt, tog sådan tid efter förlossningen att få ordning på kroppen..

Ska kolla upp det på tisdag :)

Okej, är så individuellt det där med mjölk osv. Vissa har lättare och vissa har svårare att bli gravid då.. Skönt med regelbunden cykel iallafall :) jag hoppas denna ägglossning tar sig!

Bim+9. Negativt test. Suck.
  • Ztarduzt

Bim+9. Negativt test.:(

• Ztarduzt
    Anonym (småland) skrev 2015-01-11 12:17:49 följande:

Kanske har du mycket längre cykel än generellt eftersom du alltid har sen mens?

Cykeln har legat på 28-31 dagar, först förra cykeln den började bli alltför oregelbunden :/ CD 40 idag, känns lite väl lång.
  • Ztarduzt
    oldy skrev 2015-01-11 16:37:16 följande:

Okej, hoppas allt ser bra ut.

Tack! Jag hoppas bara dom hittar källan till smärtan så det kan sluta..
  • Ztarduzt
    Anonym (småland) skrev 2015-01-12 17:20:23 följande:

Japp, läkaren ringde för en stund sedan. Hcg har stigit, vilket pekar på en normal graviditet. Är såååå lättad och glad! Nu är det bara yrseln som ska släppa också. Vul 19 januari. Ska bli underbart att få se den där lilla pickande röda plutten igen som visar på hjärtat. Jag var helt förundrad i lördags när man inser att man redan i v.6+2 då fostret bara är en halv cm långt, har ett litet hjärta.

Vad skönt att allt är bra :D
  • Ztarduzt

Fick precis diagnosen PCOS, känns som att mitt liv precis stannade.

• Ztarduzt

Tack allihopa!

Just nu väntar vi tills vi kan ringa Skellefteå, som är Västerbottens ställe för utredning av PCOS. Dom har stängt till den 15onde och sedan telefontid på onsdagar i nån timme, så är inte det lättaste att få tid. Får tyvärr inge hormonpreparat fören jag varit i Skellefteå då Umeå inte får skriva ut det. Suck! Efter att ha läst om alla med PCOS känner jag bara att inget kommer hjälpa, men man ska väl försöka hålla hoppet uppe ändå.

• Ztarduzt
    lotie skrev 2015-01-13 14:27:05 följande:

Vad tråkigt med pcos:(

Men har en tjejkompis som fött två tvillingpar efter ätit pergotime båda gångerna:)

Så ge inte upp.

Själv har jag gjort provrörsbefruktning efter försökt i tre år med första och massa utredningar och behandlingar för Endometrios och ingen egen ägglossning. Andra barnet gick naturligt på första försöket:)

Jag hoppas på antingen två tvillingpar eller ett tvillingpar, så jag hoppas jag får pergo. Vill ha minst 3 barn så tvillingar underlättar ju lite med denna diagnos så man "slipper" en graviditet :) mitt hopp håller i sig någorlunda tills vi provat med preparat :) vet du om hon fick ut nya pergotime direkt utan kontroll pga pcos eller fick hon lov att göra ny undersökning andra gången?
    WhiteRose skrev 2015-01-13 14:55:53 följande:

Gud så tråkigt :( Läser om fler och fler här inne som har PCOS. Har du själv känt av några symptom på det?

Mina symtom är utebliven/sen mens, (snitt just nu på 40 dagar) aldrig utslag på ägglossningstest, väldigt hoppig temp (den hoppar mellan 35.80 - 36.25) och extremt smärtsam och riklig mens första dagen.

Gjorde utredningen pga smärta i äggstockarna som inte hör ihop med pcos men dom hittar tyvärr ingen förklaring.. Dom hade även svårt att hitta min högra äggstock, vad nu det innebär.
Svar på tråden Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014