lotie skrev 2015-01-13 14:27:05 följande:
Vad tråkigt med pcos:(
Men har en tjejkompis som fött två tvillingpar efter ätit pergotime båda gångerna:)
Så ge inte upp.
Själv har jag gjort provrörsbefruktning efter försökt i tre år med första och massa utredningar och behandlingar för Endometrios och ingen egen ägglossning. Andra barnet gick naturligt på första försöket:)
Jag hoppas på antingen två tvillingpar eller ett tvillingpar, så jag hoppas jag får pergo. Vill ha minst 3 barn så tvillingar underlättar ju lite med denna diagnos så man "slipper" en graviditet :) mitt hopp håller i sig någorlunda tills vi provat med preparat :) vet du om hon fick ut nya pergotime direkt utan kontroll pga pcos eller fick hon lov att göra ny undersökning andra gången?
WhiteRose skrev 2015-01-13 14:55:53 följande:
Gud så tråkigt :( Läser om fler och fler här inne som har PCOS. Har du själv känt av några symptom på det?
Mina symtom är utebliven/sen mens, (snitt just nu på 40 dagar) aldrig utslag på ägglossningstest, väldigt hoppig temp (den hoppar mellan 35.80 - 36.25) och extremt smärtsam och riklig mens första dagen.
Gjorde utredningen pga smärta i äggstockarna som inte hör ihop med pcos men dom hittar tyvärr ingen förklaring.. Dom hade även svårt att hitta min högra äggstock, vad nu det innebär.