Bugaboo Donkey är den bästa tycker jag :)
+ Kan bli singelvagn när man bara ska ha ett barn med, vilket vi har använt väldigt mycket (går enkelt att fixa fram och tillbaka när man vant sig).
+ Tar liten plats i bilen (man "måste" ta isär sakerna, men det går också fort när man väl lärt sig)
+ Enkel att köra (väldigt lätt rent viktmässigt till exempel)
+ Bra svängbara, men låsbara, hjul fram. Jag upplever att många vagnar som har svängbara, låsbara hjul fram går sönder eller är skeva när man låser, men denna funkar bra!
+ Bra garanti (men då måste du vara första ägare!), måna om sina kunder
+ Bra andrahandsvärde (eller ja, det är bra när man säljer, inte lika bra om man hade tänkt få tag på en billig begagnad...)
+ Individuellt vändbara sittdelar
- Dyr :/ (man kan dock beställa smidigt från Holland för några tusen billigare)
- Lite störigt att man inte kan hålla speciellt bekvämt mitt på handtaget
- Lite liten sittdel, men bör inte vara några problem att ha en 17 månaders i den. Jag har en snart treåring. Han är visserligen inte speciellt lång, men robust :)
Jag hade lite ont i magen när vi skulle köpa vår (det var den enda vi tyckte uppfyllde alla krav) eftersom den var så dyr, men jag ångrar mig inte det minsta nu! Jag tycker det är toppen! Dessutom så är ju andrahandsvärdet bra (som jag skrev ovan), så vi får väl en hel del av vad vi la på den tillbaka när vi är klara.
Annars har jag provat teutonias, men jösses vad klumpig den är i jämförelse! Är ju som en elefantunge när man ska lyfta in i bilen... Och tung att köra...
Och så har vi en babyjogger city mini double och den är också skön att köra och tar ju INGEN plats i bilen. Men så har den bara sitsarna framåt, så så fort man ska sluta med liggdelen (vilken jag för övrigt INTE provat, alltså deras), så måste de sitta bort från en. Och det ville inte jag :)
Lycka till i barnvagnsletandet!