• Solrosens

Bästa syskonvagnen?

Hej!

Väntar mitt andra barn. Det kommer vara 17 månader mellan första och andra barnet!

Nu känner vi att det bästa vore att införskaffa en syskonvagn. Vi har idag en emmaljunga sport classic. Men det går inte med två små barn känner vi, eller?

Nu undrar jag vilken syskonvagn som ni tycker är allra bäst ute på marknaden!

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Bästa syskonvagnen?
  • Solrosens
    Skumbollen skrev 2014-11-06 18:11:27 följande:

Som sagt... Jag hade mer eller mindre bestämt mig för en kronan syskon tills jag såg den "live"

Tror det bästa är att åka till en större butik för att känna och klämma för att sen läsa på lite om favoriterna.

Jo det ska vi absolut göra. Letar och läser lite på nätet innan bara så jag inte är helt oförberedd sen.
  • Rubinen

Ja Kronan är ju ett alternativ men det finns ingen möjlighet att fästa babyskydd på den, kan vara väldigt praktiskt ibland Lutar åt basson duo av nyare modell, men det är nog bäst att åka till återförsäljare innan man beslutar sig.

• Maddi
    Rubinen skrev 2014-11-11 09:18:50 följande:

Ja Kronan är ju ett alternativ men det finns ingen möjlighet att fästa babyskydd på den, kan vara väldigt praktiskt ibland Lutar åt basson duo av nyare modell, men det är nog bäst att åka till återförsäljare innan man beslutar sig.

jag har läst någonstans där dom klämt sig på just den vagnen när dom fäller ihop den. Det kan ju hända att dom åtgärdat de problemet på vagnen.
  • Skumbollen
    Maddi skrev 2014-11-12 11:45:36 följande:
    jag har läst någonstans där dom klämt sig på just den vagnen när dom fäller ihop den. Det kan ju hända att dom åtgärdat de problemet på vagnen.
    Jag läste också det om basson, och den där bumblebee eller vad den heter, verkar himla käcka annars, men det är som du säger kanske åtgärdat?
  • Maddi
    Skumbollen skrev 2014-11-12 16:20:49 följande:

Jag läste också det om basson, och den där bumblebee eller vad den heter, verkar himla käcka annars, men det är som du säger kanske åtgärdat?

kanske skriva direkt till tillverkaren och fråga? De är ju inte roligt att göra illa sig den dagen som man kanske har brottom och inte tänker sig för.
  • Solrosens
    Rubinen skrev 2014-11-11 09:18:50 följande:

För oss är det inget viktigt att kunna ta med babyskyddet och fästa. Vi har den i en vanlig kundvagn, funkar superbra dessutom växer bebisen snabbt ur ett babyskydd.

Tycker fortfarande kronan verkar super bra då den är vändbar och billigare än buggaboon donkeyn, vi behöver heller inte föra ihop den som singel vagn då vi kommer ändå ha två barn. Men jag har än inte sett den live och kört den. Vi kanske ska titta på vagnar nästa helg.
  • Skumbollen

Hur går det för er? Hittar ni något ni gillar? 60 dagar till bf och vi är fortfarande villrådiga...

• Voodoodoll

Vi letar också syskonvagn. Har två krav och det är att handtaget ska vara vändbart så man kan se sina barn, och att framhjulen ska vara svängbara.

Den vagn jag hittat hittills som uppfyller kravet är Kronan Syskon. Är det nägon som vet några fler?

• Elmiina

Moutain buggy duet 2.5. Älskar min!! Lätt, smidig och smal. Tar liten plats ihopfälld och man kan ha det lilla barnet vänt mot en i upp till ca 15kg. Den är smidig att fälla ut och fälla ihop. Smalaste syskonvagnen på marknaden. Rörliga hjul framtill., som kan låsas. Sviwel bygel.

Kronan tex är skit tung. Och på dom flesta vagnarna måste man plocka bort sitt och liggdelar innan man fäller ihop, bökigt ju.

Läs mer om den på barnvagnsbloggen.

• Blicka

Söker vagn jag med... Blir 22 månader mellan våra. Provade bugaboo donkey o kronan igår men sittdelarna var nu bra för vår minsta men kändes inte som mkt att växa i. Vet inte riktigt hur bra det blir. Trist. Ska kika på en lång vagn, men vet inte om det är det jag vill ha. Vi har ganska smal ingång så det är max 74 cm som gäller. Vill ha vändbara sitsar men valen krymper. Fick tips om en emmaljunga viking double 735 som är smalare än deras nuvarande. Den kommer i april/maj.

Svar på tråden Bästa syskonvagnen?