• Solrosens

Bästa syskonvagnen?

Hej!

Väntar mitt andra barn. Det kommer vara 17 månader mellan första och andra barnet!

Nu känner vi att det bästa vore att införskaffa en syskonvagn. Vi har idag en emmaljunga sport classic. Men det går inte med två små barn känner vi, eller?

Nu undrar jag vilken syskonvagn som ni tycker är allra bäst ute på marknaden!

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Bästa syskonvagnen?
  • Skumbollen
    Elmiina skrev 2015-01-19 14:43:50 följande:

Bugaboo donkey eller emmaljungas syskonvagn. Kolla in dem. Basson och kronan är för tunga och dessutom fula enligt mig :p

Måste bara berätta att säljaren i butiken vinklade facetoface delen till liggande idag på duet 2.5 genom att fästa loss den och sätta den på samma sätt som liggdelen :)
  • Blicka
    Skumbollen skrev 2015-01-19 16:31:02 följande:
    Måste bara berätta att säljaren i butiken vinklade facetoface delen till liggande idag på duet 2.5 genom att fästa loss den och sätta den på samma sätt som liggdelen :)
    Ok! Ska besöka en affär som har den framöver. Får se hur den ser ut på riktigt då.
  • Elmiina

Nämen funkar det? Det är snart dags för mig att byta till den och tänker testa det :)

• Skumbollen
    Elmiina skrev 2015-01-19 18:07:55 följande:

Nämen funkar det? Det är snart dags för mig att byta till den och tänker testa det :)

Men gör det :) hur gamla är dina barn?
  • Elmiina

17mån och 3mån, min 3mån har 68 i klädstorlek nu så hon är rätt stor. Kan tänka mig att byta om 1-2mån :)

• Skumbollen
    Elmiina skrev 2015-01-19 22:28:38 följande:

17mån och 3mån, min 3mån har 68 i klädstorlek nu så hon är rätt stor. Kan tänka mig att byta om 1-2mån :)

Ok, det blir ungefär samma åldersskillnad som för oss då. Jag är egentligen inne på att köpa vagnen, men jag får lite Ågren över att stora pojken får det trångt... Suck! Trivs er stora med vagnen?
  • Elmiina

Ja de 14mån mellan dom. Just nu sitter hon superbra i den trots åkpåse och overall men kan tänka mig att det blir trångt i framtiden. Men jag funderar på om man ska byta till en vanlig duo då ifall det skulle behövas. Men nu duger den gott och väl det närmsta året iaf :) har sett bilder på äldre barn i den också.

• Sajood

Ojoj. Har läst i den här tråden då jag också funderar på syskonvagn. Vi kommer att ha cirka 18 månader mellan våra barn. Vi skaffade en billig begagnad Phil & Teds Sport som jag just nu använder som förskolevagn. Den är lätt att köra, men jag är inte helt såld ändå. Har tänkt mig en vagn som utnyttjar längden/höjden mer än bredden för att den ska kännas lite smidigare att köra. Sen vill jag gärna att barnen skulle kunna sitta så att de kan se varandra...

Ja, det är verkligen en djungel. Måste nog kolla i lite butiker för att få inspiration...

• Blicka

Ah denna vagnsdjungel! Kikat idag igen. Blir tokig eftersom ingen syskonvagn känns klockren

- vill inte ha framåtvänd sittdel till bebis efter liggdelen

- de med vändbara sittdelar blir mindre än de andra på bredden o minstingen kommer inte kunna åka länge

- på längden - minstingen känns inklämd o hävkraften blir konstig o sen långt så klart

- på höjden som PoT tyckte jag extra sitsen kändes så liten

Nu känns det som om jag ska tänka ståbräda eller så är det bugaboo donkey som ändå har fler fördelar än de andra. Men ståbräda o inte ens två år? Är det ens rimligt?

• Skumbollen
    Blicka skrev 2015-02-07 17:05:47 följande:

Ah denna vagnsdjungel! Kikat idag igen. Blir tokig eftersom ingen syskonvagn känns klockren smile4.gif

- vill inte ha framåtvänd sittdel till bebis efter liggdelen

- de med vändbara sittdelar blir mindre än de andra på bredden o minstingen kommer inte kunna åka länge smile4.gif

- på längden - minstingen känns inklämd o hävkraften blir konstig o sen långt så klart

- på höjden som PoT tyckte jag extra sitsen kändes så liten

Nu känns det som om jag ska tänka ståbräda eller så är det bugaboo donkey som ändå har fler fördelar än de andra. Men ståbräda o inte ens två år? Är det ens rimligt?

Skulle säga att det inte är rimligt med ståbräda till så små. Hur kommer det sig att du gillar donkeyn bättre än andra?
  • Blicka
    Skumbollen skrev 2015-02-07 18:49:49 följande:
    Skulle säga att det inte är rimligt med ståbräda till så små. Hur kommer det sig att du gillar donkeyn bättre än andra?
    Att den också går att göra till enkelvagn. Vi har ingen singel-liggvagn kvar sedan de större barnen o känns lättare att ta sig runt med smalare vagn när stora är på fsk.
  • Skumbollen
    Blicka skrev 2015-02-07 19:40:57 följande:
    Att den också går att göra till enkelvagn. Vi har ingen singel-liggvagn kvar sedan de större barnen o känns lättare att ta sig runt med smalare vagn när stora är på fsk.
    Mm... Vi har valt MB duet 2,5, den är alltid 63 cm (BD är väl 61 cm som singelvagn) till det köpte vi en kronan sulky S. Vi hade ingen budget alls men buggaboo gick bort rött snabbt med sin tunga vikt, tvånget att montera ned vid fällning, att man inte får hänga skötväska på dem och de ergonomiska sitsarna. Vi kände väl att även om den verkar bra så är den inte 6-7000 kr bättre... Skall bli spännande och se om vi tänkt rätt.
  • Blicka
    Skumbollen skrev 2015-02-07 21:58:34 följande:
    Mm... Vi har valt MB duet 2,5, den är alltid 63 cm (BD är väl 61 cm som singelvagn) till det köpte vi en kronan sulky S. Vi hade ingen budget alls men buggaboo gick bort rött snabbt med sin tunga vikt, tvånget att montera ned vid fällning, att man inte får hänga skötväska på dem och de ergonomiska sitsarna. Vi kände väl att även om den verkar bra så är den inte 6-7000 kr bättre... Skall bli spännande och se om vi tänkt rätt.
    Håller med om priset! Vi kikade på duetten med lilla sittdelen idag men vi brukar använda vagn som sovplats dagtid o med den extrasitsen som är vänd mot oss som inte går att vinkla gick den tyvärr bort. Alla vagnar har ngt negativt i min värld just nu...
  • Skumbollen
    Blicka skrev 2015-02-07 22:17:53 följande:
    Håller med om priset! Vi kikade på duetten med lilla sittdelen idag men vi brukar använda vagn som sovplats dagtid o med den extrasitsen som är vänd mot oss som inte går att vinkla gick den tyvärr bort. Alla vagnar har ngt negativt i min värld just nu... smile4.gif
    Den går att vinkla men man måste lyfta upp den ur fästet när man gör det. Den har alltså ingen snabbknapp för det.
  • Blicka
    MinoosMami skrev 2015-02-08 01:28:54 följande:

Bugaboo donkey!!!

Får jag fråga vad du tycker är bra? Ngt du tycker är mindre bra?
Svar på tråden Bästa syskonvagnen?