• Maddi

Bästa syskonvagnen?

Jag har kollat på både emmaljunga double viking och bugaboo donkey. 
    Det som skiljde vagnarna mest var just att man kan göra donkey till enkelvagn. 
    Sen om man jämför sittdelarna så är viking smalare i bredden än donkey men viking är längre i sittdelen än donkey. 

Vi har en enkelvagn idag och dessutom att viking är längre så föll de på den vagnen. Vårat barn var 90 cm lång på 18 månaders kontrollen. Han satt med huvudet ända upp till kanten på donkey, men på viking fanns det fortfarande kvar att växa. 

Våran son är även bred/grov, så minus med viking är just att sittdelen är smal. 

Detta är min personliga åsikt. 

• Maddi
    Solrosens skrev 2014-11-05 13:33:29 följande:

Tusen tack alla för era svar!

Googlar runt på alla era förslag!

Alla vagnarna ser super bra ut, verkligen!

Själv har vi en emmaljunga classic och vi är verkligen supernöjda med den.

På er verkar det som att det är att föredra den bredare vagn typen framför den avlånga? Min man vill ha en bredare just för att han vill se båda barnen. Jag velar och tänker att den avlånga är lättare att köra samt att man kan vända barnen mot varandra när den lilla börjar sitta så att de kan se på varandra? Ja, det är verkligen inte lätt.

Fortsätt gärna tipsa. Vill gärna ha lite mer på nacken innan vi börjar med letandet i affärer!

Jag väljer hellre den på bredden då jag gärna vill kunna se båda mina barn och sen får jag känslan av att han har jämnt sett mig när vi åkt vagn. Det blir omställning med ett syskon även för honom och kommer även hamna längst bak i vagnen som han inte alls är van vid. Jag gillar inte dom vagnarna. Men förstår dom som skaffar på längden som åker mycket buss. 
  • Maddi
    Rubinen skrev 2014-11-11 09:18:50 följande:

Ja Kronan är ju ett alternativ men det finns ingen möjlighet att fästa babyskydd på den, kan vara väldigt praktiskt ibland Lutar åt basson duo av nyare modell, men det är nog bäst att åka till återförsäljare innan man beslutar sig.

jag har läst någonstans där dom klämt sig på just den vagnen när dom fäller ihop den. Det kan ju hända att dom åtgärdat de problemet på vagnen.
  • Maddi
    Skumbollen skrev 2014-11-12 16:20:49 följande:

Jag läste också det om basson, och den där bumblebee eller vad den heter, verkar himla käcka annars, men det är som du säger kanske åtgärdat?

kanske skriva direkt till tillverkaren och fråga? De är ju inte roligt att göra illa sig den dagen som man kanske har brottom och inte tänker sig för.
Svar på tråden Bästa syskonvagnen?