• Anonym (fundersam)

Flytta ifrån mitt barn.

Det är så att jag har ett barn på 7 år, jag och pappan har delad vårdnad och separerade när barnet var 10 månader. Vi kommer bra överrens om de mesta.

Jag har bott på ett och samma ställe i alla år och misstrivs här psykiskt. Har alltid velat flyttat härifrån men har aldrig kommit längre än att jag tänkt tanken.

Har nu kommit fram till att jag vill flytta med min sambo till hans hemland här i europa.

Jag vet att jag aldrig får med mig mitt barn och pappan är beredd på att ta hand om barnet.

Så vi kommer att ha delad vårdnad och barnet kommer vara hos mig på loven.

Jag är en dålig mamma eftersom att jag misstrivs här. Och för att vara osjälvisk så vill jag inte bråka och försöka ta med mig mitt barn, barnet har all övrig släkt här. Och jag vet att h*n har det bra här även om det kommer att göra fruktansvärt ont.

Är jag en dålig mamma som lämnar mitt barn i Sverige eller borde jag stanna kvar här o stå ut och må dåligt ?

• Svar på tråden Flytta ifrån mitt barn.
  • Drottningen70
    Bobelin skrev 2014-11-04 20:18:57 följande:

Är jag en dålig förälder för att min man flyttade 40 mil bort med min tvååring? Jag kan inte flytta med för jag har ju mitt jobb här.

Den förälder som väljer att ta en förälder bort ifrån en normal förälder är dålig. Vare sig det handlar om mamma eller pappa. Om du är dålig eller ej beror på hur länge du låtit det vara så utan att flytta efter.
  • Ollibolli

Som svar på din fråga TS: Ja, jag tycker att du är en dålig, jävligt egoistisk mamma. Jag hade aldrig kunnat göra något liknande. Man skaffar inte barn för att sedan lämna dem och flytta utomlands med sin nya kille. Blä!!!!

• Anonym (Hmmm)

Den dagen du valde att behålla ditt barn så valde du att barnet kommer före dina egna intressen.

Jag tycker det är själviskt om du flyttar, oav om ditt barn är självständigt så behöver barnen båda sina föräldrar även om dom är skilda.

Flyttar du så kan du räkna med en sämre relation mellan dig och ditt barn.

Kan inte förstå dom pers som träffar någon och helt plötsligt väljer man bort sitt barn framför den nya.

Du får styra upp saker på hemmaplan dvs det som gör dig olycklig och göra nått åt det än att fly från problemen.

• Anonym (****)

För att svara på din fråga....Ja du är en dålig mamma.
    Jag vantrivs också där jag bor o hade helst flyttat hem igen där jag har en stor släkt.
    Men min 8-åring trivs här o farmorn, som är den enda vi har här i släktväg, är gammal o har troligtvis inte många år kvar i livet.
    Så jag gör det bästa av situationen o tar konsekvenserna av mina val.

• fluu

Du lämnar ju inte barnet på ett dåligt ställe. Hen bor ju med sin pappa och jag utgår från att ni kommer hålla tät kontakt om än inte fysisk sådan. Känner du att du måste flytta så tycker jag inte att du är en dålig förälder. Hoppas att det blir bra för er.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Anonym (****)
    Bobelin skrev 2014-11-04 20:18:57 följande:

Är jag en dålig förälder för att min man flyttade 40 mil bort med min tvååring? Jag kan inte flytta med för jag har ju mitt jobb här.

Svarar ja på din fråga. Du är en dålig förälder som valde ditt jobb framför ditt barn.
    Väldigt konstigt sätt o att du lät honom ta barnet o flytta iväg.
  • Ascendere

Ja, du är en dålig mamma om du väljer att flytta, ingen tvekan om det.

Om man mår psykiskt dåligt är man ofta lätt att manipulera också, är du säker på att det inte är din sambo som fått dig att tro att du automatiskt skulle må bättre bara ni flyttade till hans hemland?

Vänta tills barnet är åtminstone 18, sen kan du och "mammas nya kille" flytta vart ni vill.

• Ascendere
    Ascendere skrev 2014-11-05 09:32:25 följande:

Ja, du är en dålig mamma om du väljer att flytta, ingen tvekan om det.

Om man mår psykiskt dåligt är man ofta lätt att manipulera också, är du säker på att det inte är din sambo som fått dig att tro att du automatiskt skulle må bättre bara ni flyttade till hans hemland?

Vänta tills barnet är åtminstone 18, sen kan du och "mammas nya kille" flytta vart ni vill.

Observera att jag inte tycker man kan sätta likhetstecken mellan "dålig mamma" och "dålig människa".
    Finns gott om exempel på folk som varit dåliga föräldrar men ändå gjort stora bidrag till samhället i stort.
  • Uffesson

Nä, jag tycker inte det är okej. Sambon du har kan väl tillsammans titta med dig på ställen som ligger lite närmre än utanför Sverige? Finns det ingen stad eller något vackert ställe inom en 10 mils radie i alla fall? Ni kan ju åka till sambons hemland när barnet är hos sin pappa? Om ni skulle ha råd med det vore det ju fantastiskt om ni hade ett ställe i Sverige och ett utomlands som ni besöker så ofta ni kan och har råd?

• Anonym (wow)
    Hannah76 skrev 2014-11-04 19:22:07 följande:

Att vilja vara med sitt barn är väl ett grundkrav man kan ställa på någon som kallar sig förälder....?

Jag hade inte tänkt byta varken namn eller titel.
Svar på tråden Flytta ifrån mitt barn.