• Anonym (fundersam)

Flytta ifrån mitt barn.

Det är så att jag har ett barn på 7 år, jag och pappan har delad vårdnad och separerade när barnet var 10 månader. Vi kommer bra överrens om de mesta.

Jag har bott på ett och samma ställe i alla år och misstrivs här psykiskt. Har alltid velat flyttat härifrån men har aldrig kommit längre än att jag tänkt tanken.

Har nu kommit fram till att jag vill flytta med min sambo till hans hemland här i europa.

Jag vet att jag aldrig får med mig mitt barn och pappan är beredd på att ta hand om barnet.

Så vi kommer att ha delad vårdnad och barnet kommer vara hos mig på loven.

Jag är en dålig mamma eftersom att jag misstrivs här. Och för att vara osjälvisk så vill jag inte bråka och försöka ta med mig mitt barn, barnet har all övrig släkt här. Och jag vet att h*n har det bra här även om det kommer att göra fruktansvärt ont.

Är jag en dålig mamma som lämnar mitt barn i Sverige eller borde jag stanna kvar här o stå ut och må dåligt ?

• Svar på tråden Flytta ifrån mitt barn.
  • silhuett
    Anonym (wow) skrev 2014-11-04 15:39:42 följande:
    3-6 månader.
    Det låter faktiskt som väldigt otryggt för ett barn, att byta förälder en gång i halvåret. Usch, jag blir faktiskt ledsen när jag tänker på den lilla. Hen kommer helt tappa anknytningen till den ena föräldern lagom tills det är dags att byta..
  • Anonym (wow)
    silhuett skrev 2014-11-04 15:43:12 följande:

Det låter faktiskt som väldigt otryggt för ett barn, att byta förälder en gång i halvåret. Usch, jag blir faktiskt ledsen när jag tänker på den lilla. Hen kommer helt tappa anknytningen till den ena föräldern lagom tills det är dags att byta..

Ingen fara.

Hen kommer att skickas på evigt grönbete innan det finns möjligheter till att ha känslor eller anknytningar.
  • Tow2Mater
    Anonym (wow) skrev 2014-11-04 15:18:14 följande:
    Min tanke var att dela vårdnaden med den andra föräldern så att vi båda kan göra det vi vill i perioder. Nu får jag ju inse att det är ren ondska att tro att man kan vara mamma hursomhelst och att det är bättre att det slipper födas något barn alls.
    Hemskt enligt FL, men skulle du skaffa barn med en gayperson (ev gaypar) skulle du höjas till skyarna över 'det fina' du gör.
  • Chrysabelle
    Anonym (wow) skrev 2014-11-04 15:39:42 följande:

3-6 månader.

Men det fattar du väl själv att du inte kan dumpa en unge så länge.
  • Anonym (wow)
    Chrysabelle skrev 2014-11-04 16:41:54 följande:

Men det fattar du väl själv att du inte kan dumpa en unge så länge.

Varför kan inte barnets andra förälder ta hand om det?
  • Anonym (?)

Varför Ada med barnet utomlands deras djävla cedrar ja barnet har det bäst hos sin pappa .

• Chrysabelle
    Anonym (wow) skrev 2014-11-04 16:44:23 följande:

Varför kan inte barnets andra förälder ta hand om det?

Det kvittar om det finns en förälder till. Man lämnar inte sina barn på det viset. Tror du verkligen du kan få en god relation till en unge duninte träffat på sex månader? De kommer inte känna igen dig i värsta fall. Du gör helt rätt som inte skaffar barn.
  • Anonym (wow)
    Chrysabelle skrev 2014-11-04 16:52:01 följande:

Det kvittar om det finns en förälder till. Man lämnar inte sina barn på det viset. Tror du verkligen du kan få en god relation till en unge duninte träffat på sex månader? De kommer inte känna igen dig i värsta fall. Du gör helt rätt som inte skaffar barn.

Ja, reglerna verkar lite instängda. Eftersom alla måste ha samma konstellation och beteende skulle jag nog inte trivas i samfälligheten föräldrar med oantastligt beteende helt enligt normen.
  • Anonym (övergiven)
    Anonym (fundersam) skrev 2014-11-03 17:33:53 följande:

Det är så att jag har ett barn på 7 år, jag och pappan har delad vårdnad och separerade när barnet var 10 månader. Vi kommer bra överrens om de mesta.

Jag har bott på ett och samma ställe i alla år och misstrivs här psykiskt. Har alltid velat flyttat härifrån men har aldrig kommit längre än att jag tänkt tanken.

Har nu kommit fram till att jag vill flytta med min sambo till hans hemland här i europa.

Jag vet att jag aldrig får med mig mitt barn och pappan är beredd på att ta hand om barnet.

Så vi kommer att ha delad vårdnad och barnet kommer vara hos mig på loven.

Jag är en dålig mamma eftersom att jag misstrivs här. Och för att vara osjälvisk så vill jag inte bråka och försöka ta med mig mitt barn, barnet har all övrig släkt här. Och jag vet att h*n har det bra här även om det kommer att göra fruktansvärt ont.

Är jag en dålig mamma som lämnar mitt barn i Sverige eller borde jag stanna kvar här o stå ut och må dåligt ?

Jag växte upp med min ena förälder efter att den andra föräldern flyttat utomlands när jag var 5 år. Jag har inte haft det dåligt men relationen till den flyttande föräldern är mycket dålig trots att vi setts på alla lov osv. Som vuxen har jag mycket svårt att förstå den föräldern och har inte förlåtit att hen försvann. För mig är det uppenbart att föräldern tänker på sig själv i första hand och att barnet inte är viktigt. Det har präglat mig och alla mina relationer på ett negativt sätt. Så tyvärr, jag kan inte stötta dig i ditt val, rent generellt, om det endast handlar om att du "misstrivs". 
  • silhuett
    Anonym (wow) skrev 2014-11-04 16:58:58 följande:
    Ja, reglerna verkar lite instängda. Eftersom alla måste ha samma konstellation och beteende skulle jag nog inte trivas i samfälligheten föräldrar med oantastligt beteende helt enligt normen.
    Det handlar väl inte om normer och konstellationer, utan vad som är bäst för barnet. Rådfråga gärna en barnpsykolog innan du väljer att skaffa barn..
Svar på tråden Flytta ifrån mitt barn.