• Faer

Bf juli 2015

Hej alla! Hoppas ni mår fortsatt bra :) jag har en fråga! Jag är i vecka 24 och i både vecka 22 och 23 kände jag rörelser varje dag och dom senaste tre dagarna har jag inte känt något alls! Är riktigt orolig.. Är jag bara nojjog eller vad tycker ni?!

• Faer

Här är min veckas magbild! Det ser så mycket större ut när jag inte ha kläder på mig! Haha
  • Faer
    Jennie1 skrev 2015-03-30 09:05:46 följande:

Har ni varit på v25 kontrollen hon BM?

Vi var där idag. 

Blodtryck låg på samma som förr 130/80 (trodde den skulle ligga högra med tanke på att jag har känt mig stressad under helgen + sovit dåligt)

Lillpyrets hjärtslag låg på 140 (sist var det på 148)

Mitt järnvärde hade sjunkit till 120.. (v 10 var det 148, v20 var det 134) Jag hoppas att det inte sjunker nå mer, det blir att äta mkt kött nu... ;P

Sedan mätte hon magen och jag låg precis under normalsnittet, men hon meande på att det var heeelt normalt. :)

Viktökning 8 kg så långt...

Hur har era värden varit/förändrats?? :)

Jag var där idag! Allt såg bra ut, låg exakt på kurvan som den skulle ligga :p hade bra blodtryck och bebisens hjärta lät också bra! :) har hittills gått upp 3 kg och är i vecka 24+4 så det känns bra :)
  • Faer

Har en fråga, vaknade imorse av att mitt ena bröst var alldeles "knöligt" är det något med mjölkproduktionen eller? Efter ett tag var det borta! Haha. Märkligt!

• Faer

Nu har dom flesta kanske gått under 100-dagars strecket! För mig är det bara 93 dagar kvar nu och jag ska jobba i ca 7-8 veckor till! Nu känns det som de börjar närma sig med stormsteg!! Vi var och skulle beställa vagn i helgen men hittade ingen direkt... Någon som ha tips på bra vagn om man promenad ofta efter grus och skogsvägar?

• Faer

Är i vecka 28 nu och det är nog ganska bestämt att jag går på gravpenning from 1/6! Har ett tungt fysiskt jobb då jag klättrar i vindkraftverk och i elstolpar och så håller jag på med el som är pricken över i:et ;) men har känt mig hur pigg som helst än så länge och de ha gått bra å jobba! Jobbar bara 6 veckor till om det blir så!

• Faer

Jag har inte heller packat väskan än, är i vecka 34 nu! Går på grav.penning imorgon så då ska jag börja ta tag i allting som tvätta och slutföra sista på att köpa listan :)

hittills har jag gått upp 4 kg!

Dock har jag börjat sovit super dåligt.. Vaknar mest hela tiden och är pinknödig jämt.. Kan inte somna på kvällarna heller så de börjar bli lite frustrerande..

Men tänk er, snart är det juli och vår tur!

• Faer

Mindre än 40 dagar kvar nu! Och magen bara växer och växer... Haha!
  • Faer

Hej! Jag går in i vecka 36 imorgon och undrar om det är fler som ha känt av ilningar/stickningar i underlivet?! När jag är ute och går eller går på stan eller något sticks det hela tiden så måste sätta mig ner.. Tror ni att det kan vara nå farligt?

• Faer

vad har ni alla köpt för babyskydd? Vi skulle få ett av våra närmsta kompisar men tydligen blev det inte så längre så nu måste vi panik beställa ett och är ju en djungel...

• Faer

Vi väntar en flicka säger dom och hon brukar ligga ca 125-130 i hjärtljud. Låter ju lite när man läser era!

• Faer

Hej alla! Hur mår alla nu sista veckorna innan det är dags?! Själv håller jag igång som vanligt, enda är att om jag går mycket börjar det sticka i fötterna och så sväller dom lite så det är typ det som hämmar mig ibland. Annars känner jag mig inte så gravid förutom magen som är ivägen överallt och att det är någon som sparkar där inne ???? 3 veckor kvar för mig nu!

• Faer

G

Går in i vecka 38 idag! Känns som magen ha sjunkit lite eller är det inbillning tro ;p

• Faer

Usch. Nu är jag verkligen less på att vara gravid. Känner mig stor och klumpig... 12 dagar kvar till bf men hoppas hon kommer imorgon! Har konstant mensvärk typ och känner mig skitnödig hela tiden! Kom ut nuuuu

• Faer

Den 10/7-15 kom vår lilla prinsessa ut en vecka för tidigt! 50 cm lång och vägde 3500g :)

Den 10/7 kl 05:13 gick vattnet, ringde in förlossningen som ville att jag skulle komma in under fm. Kl 05:35 fick jag min första värk. Kom in på förlossningen kl 08:00 då vattnet va missfärgat och hon hade bajsat. Hjärtljuden var bra så avvaktade. Kl 10:00 var jag 2 cm och trodde värkarna skulle ta dö på mig redan då.. Kl 12:00 skulle dom sätta en elektrod på bebis för att hålla bättre koll. Då var jag öppen 5 cm men dom märkte då att bebisen vänt sig och låg i säte!!! Dom tryckte i mig en spruta som gjorde att värkarna slutade. Blev kaotiskt ett tag och slutade med ett akut kejsarsnitt istället så kl 14:43 tittade hon ut :) vi alla mår bra och idag ska vi få åka hem! :)

• Faer

Hur går det för alla som har fått bebis? Mitt lilla underverk är 8 dagar idag och är fortfarande namnlös! Men hon växer som hon ska då vi var och vägde hon när hon var 6 dagar, hade gått upp nästan 200 g då :) min flicka är så snäll! Hon sover så gott på nätterna och ger inte ett ljud ifrån sig om hon inte är hungrig! Hon är för snäll helt enkelt!

• Faer

Ni som har fått bebis, har ni gått på något besök hos BVC än? Min tjej är 12 dagar nu och ingen från BVC har hört av sig eller något!

Svar på tråden Bf juli 2015