Bf juli 2015
Hejhopp!! Jo lite negativt såhär i början blir det ju lätt, mår man bra så blir man orolig och mår man skit så, ja då mår man ju skit
Tror att om 4-6 veckor så kommer det blir mer och mer positivt prat här
Hejhopp!! Jo lite negativt såhär i början blir det ju lätt, mår man bra så blir man orolig och mår man skit så, ja då mår man ju skit
Tror att om 4-6 veckor så kommer det blir mer och mer positivt prat här
jag tror också att tråden kommer bli mer positiv om ett par veckor, nu är alla så oroliga och det är ju helt normalt :) mina symtom försvann igår, har inte varit hungrig en gång i timmen och mått illa varken igår eller idag, endast lite ömma bröst. går in i vecka 9 imorgon så jag hoppas det är normalt att symtomen kommer och går och att det verkligen är så i detta fallet. känt mig lite piggare idag också än vad jag gjort hitills, kanske någon spökperiod. På torsdag är det iallafall dags för första ultraljudet! wiiie bara 4 dagar kvar nu, snart bara 3 hihi :) ska bli skönt att få kolla så allt är okej eller så får man ett bakslag. det återstår att se. lite läskigt faktist ;)
Faer första barnet, 22 år bf 9/7-15 ????
Jag är också konstant illamående. Sängliggandes men spyhinken bredvid. Behöver tips på hur jag kan må mindre illa. Har provat prostafen, små måltider med jämna mellanrum, massa vatten.
Vilken vecka är ni som har konstant illamående? Jag gick in i vecka 9 idag och upplever att illamåendet verkligen satt igång på allvar de senaste 3 dagarna.
Vill ha massa tips på vad man kan göra för att minska illamåendet. Och även olika enkla maträtter. Jag är inte sugen på något även fast min sambo erbjuder mig vad som helst som går att servera :)
Jag var och också som värst illamående i vecka 9, spydde vad jag än gjorde!!!
Men vecka 10 så försvann det nästan totalt! spyr bara direkt när jag kliver upp på morgonen nu och imorgon går jag in i vecka 11! så hoppas det ger sig efter den där mardrömsveckan för dig med! :)
Ska inte gnälla massa i den här tråden för jag vet att det skapar oro och dålig stämning, men måste ändå få skriva av mig! Hoppas det är ok?
Är bara så orolig över att min graviditet har avstannat! Är i v 9+1 och ALLA mina symtom är borta. Mår precis som vanligt igen! Pratade med gyn idag men får inte komma för att de, precis som min bm, hävdar att det är helt normalt att inte känna någonting alls. Blir inte så lugnad av det då man förstår att det för dem är en kostnadsfråga att göra vul på alla som oroar sig. Jag känner mig tyvärr inte särskilt lugnad av att vi bara har ca 5% missfallsrisk då vi sett hjärtat i v 7 för någon ska ju ändå vara de där stackars 5%...
Vi har verkligen fått kämpa för att bli gravida och vi står fortfarande i kö för IVF så den här graviditeten är ett mirakel enligt mina läkare och tanken på att det skulle gå åt skogen är därför så otroligt jobbig :(
Tyvärr läser man alldeles för mycket på FL och här verkar alla ha massa symtom och känna av graviditeten, men är det NÅGON mer än mig som inte gör det?
Jag var på vul idag, helt fantastiskt!! Fick jättefina bilder, och fick se massor av häftigt! Hur blodet pulserade i navelsträngen, hjärtat som slog, en bebis som vinkade här är bilden där man ser hela bäst
V 10+4 igår när jag fick bilden. Så går in i v 12 på torsdag
Hej alla! Hoppas ni har haft en bra jul ???? själv har det varit bäst julen på flera år! Berättade den stora nyheten och alla blev jätte glada! Sen dess har allt känns lite verkligare och tänk! I juli kommer våra skatter!!! Var hos bm igår och bokade RUL! Fick inte fören tid fören 10 februari och då såg jg att jag va bortrest så måste ringa och avboka.. Hoppas dom kan flytta fram det istället! Hur går det för er alla då? ????
Hur mår alla nu? Jag är i vecka 13+4 och börjar må riktigt bra nu! Inget illamående och har börjat kunna gå promenader igen, som jag längtat att må som vanligt igen! Har bokat rul nu och var egentligen mening den 10 februari men är bortrest då så blev den 17 februari istället, känns som en evighet tills dess...
Haha detta är nästan lite galet, jag är i precis samma sits. Anställd 1/9 med en gubbchef +50. Nu känns det faktiskt lite bättre, får säga det till honom morgon eftermiddag och sen springa därifrån fort som tusan.