• Faer

Bf juli 2015

Det här med namn är verkligen svårt.. Jag har kommit fram till att jag inte vill ha något jättevanligt namn iaf! Om det blir en tjej har jag kommit på hur många som helst iaf! Lykke, Stella, Svea, Ellie (favorit), Leiya, Lea, Lo, Luna eller som alla idiotförklara mig för - Nevea! ja de låter som hudkrämen men stavas inte som det och jag tycker det är jättefint! Och om det blir pojke har vi bara kommit på två namn- Holger eller Milias! Någon som har några bra förslag på pojknamn? och vad tycker ni om ovannämnda namn? :)
  • Faer
    Missguccciii skrev 2015-01-25 11:16:50 följande:

Hej!

Väntar också mitt första barn och har beräknad BF Juli

Dom första veckorna var inget vidare, illamåendet var ganska jobbig. Men nu mår jag mycket bättre. Någon mer som hade de riktigt tufft i början ?

Har inte berättat för min Chef ännu om graviditeten. Då jag tänkte vänta tills jag vart på Ultraljudet. Är det fel? Är lite nervös för att berätta faktiskt!

Hej! Välkommen hit! Samma här med mig, har rasat i vikt för har legat mest och spytt, fast har kunna jobba ändå! Nu spyr jag bara på morgonen direkt när jag vaknar och förutom det mår jag hur bra som helst! Är i vecka 17 nu och har inte heller berättat för min chef... Ha tänk att berätta i veckan men är verkligen hur nervös som helst över det..
  • Faer
    Missguccciii skrev 2015-01-25 11:38:17 följande:

Skönt att någon mer än jag är nervös!

Det svåra tycker jag är hur jag ska lägga fram det. Man är ju lite extra känslig på om ett svar blir lite hårt mot en. 

Jag har inte gått ned så jätte mycket.Har inte spytt mycket utan haft den eländiga illamåendet dagarna i ända.  Nu när illamåendet nästan är helt borta, tycker jag att jag äter sååå himla mycket mer. Kanske för att jag mår bättre också. Känns som om man gått upp massor.

Hur mycket har ni gått upp hittills?

Samma här! Hur ska man börja liksom? Jag måste även ta det via telefon och prata i telefon är det värsta jag vet... Ja illamåendet var inte att leka med.. Jag har inte gått upp ett gram än så länge efter som jag ha gått ner 4-5 kg när jag hade värst med illamåendet...
  • Faer

Är nu i vecka 18 och bara 17 dagar kvar till rul!!! Längtar som ett tok! Har inte känt något fladder eller något än så jag hoppas verkligen allt är okej! Dock har jag haft ont över hela magen ett par dagar nu som kommer och går under dagarna, gjorde mest ont bär jag tog i lite.. Har ett fysiskt tungt jobb så börjar bli lite orolig!

• Faer

Går in i vecka 20 imorgon (torsdag) och på tisdag har jag äntligen rul!! Har inte fått sett bebis innan så är nyfiken!! Ha inte känt några rörelser riktigt och har ingen mage som är något så hoppas verkligen att det är något där inne!

• Faer

ÄNTLIGEN tog jag mig i kragen och berättade för chefen. Har ingen aning om varför jag var så nervös då jag tydligen har världens bästa chef! Nu kan jag äntligen sova på nätterna och imorgon är det RUL! Så nu kan jag berätta för hela världen ;)

• Faer

Nu har jag fått sett lilla tösen äntligen! Oj villen känsla!!!
  • Faer

Veckans magbild! Nu börjar äntligen magen komma lite smått! Hur ser era magar ut allesammans? :)
  • Faer
    Agentkia skrev 2015-03-02 11:03:38 följande:

Åh så skönt att höra. Är jätterädd att ngt är fel. Inge kul alls. Men om ni är då långt gångna och inget känner så kan ju allt vara bra här med bara att jag inte känner ngt. Tror magen växer. Men är ju så svårt att se sånt själv. Vikten har vart rätt stilla ett tag nu.

Jag var i vecka 20 innan jag kände något! Så du kan nog vara lugn :) men jag kände samma oro! och samma med magen, det stod helt stilla tills bara någon dag innan rul! Så nu känner jag mig som en köttbulle och är i vecka 21 nu :p
  • Faer
    Agentkia skrev 2015-03-04 19:32:52 följande:

Hur mår ni i era graviditeter?

Idag köpte jag en härlig filt till lillen. Det är första grejen jag gjort som tyder på att jag ska ha barn. Ja förutom köpt gravidkläder. Har tänkt vänta till efter ul med att köpa något. Men kändes rätt så köpte de idag.

Jag mår bra nu! Förutom att jag spyr fortfarande om jag kliver upp före kl 07:00 på morgonen! (Vecka 22 nu) men annars mår jag oerhört bra nu ???? känner pyret varje dag och hur mysigt som helst! Vill bara att det ska bli juli nu!!!
Svar på tråden Bf juli 2015