Bf juli 2015
Hade varit så kul att ha någon nära och kunna umgås lite. Inte minst bebisdater så småningom! Om du känner dig sugen? :)
Hade varit så kul att ha någon nära och kunna umgås lite. Inte minst bebisdater så småningom! Om du känner dig sugen? :)
Du är absolut inte ensam!!
Jag är också sjukt nervös men brukar försöka tänka på att det är ändå inget man kan påverka. Händer det så händer det, oftast sker det ju av naturlig anledning att fostret inte utvecklats som det ska tex.. men klart det är jobbig..
När det kommer till magen är den som en bergodalbana, lös och hård om vartannat och framförallt bullrig :( däremot har jag sedan igår haft en konstig värk i magen, känns som ett sug innanför naveln blandat med träningsvärk i magen, framförallt på natten men även på dagen :(
Roligt med så många som hoppar in , välkommen! Jag i vecka 5+4 och jag vill att tiden ska gå fortare så man kan berätta för alla och börja köpa lite saker! :D
En fråga! Hur många försök tog de för er alla innan ni fick plus? Jag ha ätit p-piller i 8 år och slutade med ppiller i augusti iår och blev gravid i oktober! Kändes helt otroligt! ????
Känner ärligt talat att jag har FÖR många symtom nu och det gör mig så trött och uppgiven. Jag vet att jag borde känna mig glad men känner mig bara helt överkörd!
Slog till i tisdags så är inne på dag 3 med jobbigt illamående, hunger (men avsmak för att äta), magkatarr-liknande känningar, trötthet och mensvärk. Kombinerat med en rätt envis förkylning med nästäppa, hosta och astma så orkar jag knappt vara uppe. Känner mig som världens lataste människa och känns som om detta inte alls kommer gå över, någonsin! :(
SÅ kul är det här idag ;p
Hej! Hur mår alla? Själv fortsätter illamåendet som aldrig förr.. Är i vecka 7+6 idag och jag spyr om jag öppnar kylskåpet.. Spyr om jag äter riktigt middag.. Spyr direkt när jag kliver upp på morgonen och innan jag lägger mig.. Känns som jätte fel då jag får i mig enbart några mackor, massvis med äpplen och någon liten yoghurt om dagen.. Något tips till detta illamående???
Usch, vad jobbigt det låter, lider med dig! Är i 5+5 idag och har både idag och igår börjat känna av den där överväldigande tröttheten. Har även fortfarande en hel del molvärk. Mår illa ibland, men aldrig såpass att jag behöver spy tack o lov.
Finns det inte någon medicin man kan ta om man mår så dåligt som du gör?
Faer: Jag förstår PRECIS hur du har det för det är likadant för mig! Som tur är har jag varit hemma från jobbet ett par dagar pga förkylning men imorgon ska jag jobba igen och fattar inte hur jag ska klara det!? Dessutom har jag just nu helt hemsk värk i svanken/höfterna och livmodern... Kan inte påstå att jag känner mig gravid, tycker bara jag känner mig sjuk :(
Jag tycker stämningen i denna tråd börjar bli lite stel! Vi ska vara glada och det ska inte alla vara negativa tankar! Jag håller förstås med många av er om missfallsrisken, men tänk inte så mycket på det och lev för dagen! Det här är min första grav. Och ja jag har mått jätte dåligt men jag tror jag aldrig har mått så här bra psykiskt nångång! Tänk er, vår kropp skapat en människa tsm med den vi vill leva resten av vårt liv med! Mer positiva tankar tycker jag här! Vi måste peppa varandra istället för att trycka ner varandra! Kram på er! :)